Inlägg från: lliizzaa93 |Visa alla inlägg
  • lliizzaa93

Bf Juni 2014

En dum fråga!;) är jag väldigt dum om jag sätter mig på hästryggen i
    Morgon? Är så sjukt ridsugen ;)!är dock o v 27 ? Hur skulle ni göra?

• lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-01 16:10:10 följande:
    lizza: Går lite i samma funderingar. Jag kan tycka att det beror lite på hur trygg hästen är att rida på.. I v 16 så började jag blöda pga av att moderkakan satt lågt och efter det har jag inte ridit. Ska dock göra ultraljud snart för att kolla om moderkakan har växt med upp och har den det så funderar jag också på att rida.
    okej ;) hon är en häst jag litar på men är rädd for allt ;) dock aldrig elak. jag har ridit henne och tävlat på henne i 3 år och hon har aldrig kastat av mig så jag känner mig super trygg på henne men jag provar nog att rida i morgon dock kommer ja ta de väldigt försiktigt och bara skritta och trava lite :)

• lliizzaa93

De ska jag vara :) rider nog en kort sväng beroende på hur pigg hon är ;)
    Å angående killen lås ut han ! ð??? Jag tycker ja blir argare å argare för varje dag;) så du är inte ensam ;)

• lliizzaa93

Någon mer än jag som har sjukt mkt kramp i ben/fötter om nätterna? Tips på hur man får bort det? ;)

• lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-13 12:15:58 följande:

Idag va jag och red en runda i det fina vädret! 26 veckor har jag gått nu och jag har inte ridit sen v 16 pga av att moderkakan satt långt ner. Men verkar inte som att den gör det längre. Kändes så underbart att sitta på hästen igen! Fick dock riktigt ont i rumpan efteråt.. 
    Kändes lite förbjudet då jag ändå gått så pass långt nu. Har funderat mkt fram och tillbaka på om jag borde rida eller inte. Vet ju att det bästa såklart är att avstå, men för det första så är bebisen väl skyddad där inne och för det andra så är mina hästar så lugna att det känns som att risken nästan är lika med noll att jag skulle ramla av.. Dock råkade svärmor vara hemma och ifrågasatte ridningen, kändes lite dumt, hon sa dessutom att om jag nu skulle rida så skulle hon ha valt den andre hästen (som är lägre och tryggare).. jaja, de va underbart iaf! och så länge inte foglossningen blir påverkad av det så kommer jag nog fortsätta med det ett tag till tror jag..

Fortsätt rida du som orkar å har säkra hästar ;) mina är alldeles för galna så jag får nog avstå även om det drar i varenda nerv när det är så fint väder ;) å jag saknar verkligen å flyga fram i solen på en äng så rid för mig med ;)
  • lliizzaa93
    Skattkistan skrev 2014-03-23 07:42:53 följande:

Vecka 30 är här! Jisses så fort veckorna går!! Hur mår ni andra?

Samma här :) mår fint fast lite tröttare än vanligt:)
  • lliizzaa93

Usch avskyr å erkänna att ja inte mår bra men nu är jag orolig :/ har haft ont i magen typ mensvärk hela dagen till å från :( bör jag va orolig?

• lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-25 09:43:22 följande:

liza: Jag hade det så för några veckor sedan, låg i soffan hela dagen eftersom jag hade konstant mensvärk, det gick över till nästa dag. Men som smålandsjänta sa så kan det tex vara urinvägsinfektion så lika bra att kolla upp! 

sessan: har också börjat känna att sparkar och rörelser kan göra ont! Tycker särskilt att det gör ont när bebisen sparkar uppåt, inte för att det träffar revbenen eller så men det gör liksom ont i livmoderväggen.. Självklart gör det ont när den sparkar neråt också, men det är ju mer logiskt.. 

Amalian: Det är jobbigt när det börjar, för ofta sitter ju det i tills barnet är ute sen.. Man får försöka hitta alternativa sovställningar och andra hjälpmedel. 

Vaknade inatt av min första kramp i vaden, eller rättare sagt båda vaderna samtidigt! har tidigare vaknat av att nästan ha fått kramp men lyckats avstyra det i tid genom att sträcka ut dem.. Men nu gjorde det så förbaskat ont!! Magnesium va de va man skulle ta? Vatten dricker jag massor, så det går nog inte att öka på. Finns det någon maxmängd på magnesium man ska få i sig per dag eller hur funkar det?

Har kollat upp det nu å det är troligen en sträckning eller något för bebis mår bra å jag har inga andra fel ????
  • lliizzaa93
    bonden skrev 2014-04-13 21:56:19 följande:

En sak att ha med i bb väskan är babyfilt och den kan man med fördel sova med i några veckor så den luktar mamma och pappa för bebisen.

Sen är det skönt med eget lypsyl (lustgas gör tydligen att man blir torr om läpparna), sköna mjukiskläder till efteråt, tofflor att hasa runt i, eventuell egen musik, tens om man tänkt använda det (jag hyrde från vår mvc ca en månad innan), massa goda snacks och saker man gillar att dricka (packa på slutet men ha handlat hem i tid).

Annars är det väl kläder till bebisen, neccesär, mat till partner (i alla fall där vi födde ingick inte det), supermjuk amningsbehå och egen kudde så man kan sova ok.

Jag har inte börjat packa än men gör det nog inom ett par veckor (har 54 dagar kvar enligt appen). Jag gillar att vara förberedd :)

Ska du oxå få 6/6? :)
  • lliizzaa93

Nån mer än jag som blir helt slut så fort man gör något? Jag känner mig värdelös när jag knappt orkar städa ett rum utan å behöva vila :(

• lliizzaa93
    Sessan4 skrev 2014-04-14 17:01:14 följande:
    *räcker upp en hand*
    Gött å veta att det inte bara är jag som är lat ;)
  • lliizzaa93

Dagar som denna skulle ja kunna gräva ner mig!!! Ont i exakt hela kroppen å skickat iväg en häst till fodervärd å nästan slagit ägaren med ridspöt! Kan de bli sämre?? Jo ja har brännblåsor i båda händerna!!!!! ?? så de va skönt å få ur sig lite ilska å några tårar ?

• lliizzaa93
    EMTP skrev 2014-04-16 20:31:36 följande:

Härligt att man inte är ensam om att inte direkt "njuta".
    Igår satt jag och bölade hos dietisten av alla ställen. :D

Haha okej jag bölar så fort ja ser en häst just nu;) å så fort gubben kommer hem så blir de ju inte bättre;)
  • lliizzaa93
    EMTP skrev 2014-04-16 21:00:02 följande:
    Haha! Varför just hästar?
    Min sköthäst fick åka te nya fodervärdar idag för att ja vägra å rida på han för han va sjuk så alla hästar kopplas till han ;(
  • lliizzaa93
    Sessan4 skrev 2014-04-16 22:56:14 följande:

Ha ha!! Vilket underbart gäng!

Jag har gått in i v 32 och fått menssmärtor/förvärkar.. Bebisen är otroligt aktiv och nu gör det riktigt ont när han sparkar o vänder på sig. Börjar misstänka att han letar efter en nödutgång!!

Har blivit ännu mer flåsig, magen trycker på lungorna..

Skönt att vi är fler som får hålla ut!!

Bara å knipa lite till ;) har samma problem ;) dock har min inte hittat nödutgången än ;)
  • lliizzaa93
    bonden skrev 2014-04-21 22:55:52 följande:

Det finns en grupp för oss Junimammor härifrån också. Eftersom den är hemlig måste någon lägga till den som vill gå med. Jag kan fixa det för den som vill. Skicka då pm med ditt namn så lägger jag till dig som vän på Fb och sen lägger jag till dig i gruppen. För att jag inte ska missa meddelanden så skriv gärna här i tråden om ni skickat så kollar jag min inkorg.
    Lägg till mig ;) går inte

Att skicka pm men lisa skrutten jansson heter ja på fb ;)
  • lliizzaa93
    dimi skrev 2014-04-29 04:22:53 följande:
    Mitt vatten gick inatt för övrigt, så just nu ligger jag och väntar på förlossningen. Har fått bricanyl för att försöka stoppa värkarna, men vi får se hur länge det funkar. Är i 33 + 5 idag, så det vore ju bra om busbebisen kunde vänta lite till. Eftersom jag ska snittas får jag varken dricka eller äta just nu. Skulle ju sitta fint med en iskall cola just nu hehe.

hur går det ?? :)
Svar på tråden Bf Juni 2014