• dimi

Bf Juni 2014

Neeee det tror jag inte Devilsdaughter. Jag drack mycket cola innan jag blev gravid och sen tog det helt stopp fram till vecka 25 ungefär. Började dricka sen igen, men det var ingen skillnad i hur bebisen betedde sig, lika vild konstant Känns som att det är så pass lite koffein i det som kommer över till barnet. Det fanns iofsig någon studie för ett bra tag sen som påstod att om man drack cola Light så fanns en ökad risk för för tidig födsel, och min första dotter är visserligen född 36 + 3 men jag har aldrig trott på att det beror just på colan. Men man vet ju aldrig egentligen. Förvirrande svar va?

• dimi

Devilsdaughter: Hmm lite mer än jag kanske vill erkänna Men det kan väl bli en 3-4 colaburkar per dag, ibland mer ibland mindre. Jag har tänkt sluta men det känns som att det är det enda jag verkligen gillar nu

• dimi

Mitt vatten gick inatt för övrigt, så just nu ligger jag och väntar på förlossningen. Har fått bricanyl för att försöka stoppa värkarna, men vi får se hur länge det funkar. Är i 33 + 5 idag, så det vore ju bra om busbebisen kunde vänta lite till. Eftersom jag ska snittas får jag varken dricka eller äta just nu. Skulle ju sitta fint med en iskall cola just nu hehe.

• dimi

Tack för omtanken alla :) Proverna ser bra ut så det är ingen infektion eller så, men de säger att varje timme som man kan hålla kvar bebisen inne är bra. Jag blev inlagd nu och kommer inte att få åka hem först bebisen är född. Snittet kommer att göras idag eller imorgon, kan de lugna värkarna så väntar de till imorgon annars blir det idag. Så även om vattnet fylls på hela tiden igen så är det risk för infektion då det fortfarande läcker ut, då därför kan man inte gå med det hur länge som helst. Jag gjorde snitt med första också.

• dimi

Jo lite chockade blev vi förstås, men vi lärde oss en läxa förra gången och såg till att packa BB väskan i tid iaf :) Det känns bra iaf, hoppas bara bebisen är ok ändå. För min del har det varit en jobbig graviditet så på så sätt är det väldigt skönt att slippa gå tiden ut. Vi har ju också längtat efter att få träffa lillasyster eller bror, så bara den är färdig så är vi jätteglada. Men det var mer traumatiskt första gången faktiskt när vi inte hade en aning om vad som väntar, hur det går till och alla dessutom sa att förstagångsföderskor alltid går över tiden.

Vad tror ni nu då, är det colan? :)

• dimi

Nej värkarna har kommit tillbaka, men det är inte fullt förlossningsvärkar så det är uthärdligt iaf. Men det har varit lugnt från 11 till för en stund sen, då hade jag fått bricanyl spruta, någon morfintablett och en Alvedon för smärtan.

• dimi

Vår dotter kom i 33 + 6 till slut, på valborg :) Den aftonen glömmer man ju inte i första taget! Allt gick bra, hon fick lite hjälp med andningen första kvällen, men sedan behövdes det inte längre. Hon har matats med sond första tiden men idag ska vi prova med nappflaska och se hur det går. Vi blir kvar här iaf minst tills ordinarie vecka 35.

Önskar er andra lycka till också och att ni får underbara och friska bebisar :)

• dimi

Tack :) Hon vägde 2356 gram så hon var inte superliten.

Amalian83: Graviditetsklåda visar sig så, så det är verkligen viktigt att de kollar upp det ifall du får det igen. Barnmorskan kanske borde beställa lite prover iaf på dig, det händer att man får det så här dags i graviditeten.

• dimi

Jag avböjde vändningsförsök förra gången med dottern. Jag tyckte att det kändes väldigt obehagligt främst och var oroad för att det innebar en viss risk fast de påstod att det inte gjorde det, främst med navelsträngen tänkte jag. Finns heller inget som säger att bebisen stannar åt rätt håll sedan. Vet fler som gjort det som tyckte det gjorde ont och var obehagligt.

Svar på tråden Bf Juni 2014