• Olinda

Bf Juni 2014

Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:
    Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.

Ja jag instämmer med dig. Väldigt mycket om vikten. Jobbigt det måste vara att gå och tänka på det hela tiden. Jag tycker också att den är en fis i rymden. Superorolig över att något inte ska stå rätt till där inne i magen och att hon inte kommer ut frisk och levande.
  • Olinda
    barilla skrev 2014-02-12 10:11:38 följande:
    Försöker febrilt hitta info om listeria och graviditet. Åt scans prickikorv igår och hörde sedan idag på nyheterna att just den laddningen kan vara listeriasmittad :( någon som har koll på detta? När dom går ut med det känns det ju som att dom är ganska säkra ändå? Och vad kan egentligen hända med barnet om man nu skulle råka vara smittad? Fan fan :(

Men usch då. Ring sjukvårdsupplysningen. Det hade jag gjort.
  • Olinda
    Sessan4 skrev 2014-03-26 09:43:04 följande:
    Tjohoo! V 29 idag  

Åhh va jag längtar efter bebisen nu!

Brukar ni följa Gravid vecka för vecka på Youtube?

www.youtube.com/user/gravidsverige

EMTP: en av tjejerna fick precis sin Eddie  följer henne på instagram så klippet om födseln finns ännu inte. 

Jag tycker det är lite kul att se klippen, jag har nämligen aldrig haft turen att vara gravid samtidigt som några av mina närmaste vänner.. det låter så roligt med vänner eller systrar som är gravida samtidigt och har någon att älta tankar och funderingar med.. 

Organiserad som jag är så gillar jag listor  Jag har lyckats bocka av en del grejer som behövs till babyn. Den 17 April jobbar jag sista dagen och i väntan på den lille tänkte jag pyssla med lite andra grejer, som att beställa babybox, tvätta upp sängkläder till spjälsängen, göra plats i byrån åt babykläder osv.. 

Hur går det för er??

Oj vad spännande med EMTP!

Vi hade en dags skillnad i bf.

Vet du om allt gick bra och om dom mår bra?
  • Olinda
    EMTP skrev 2014-03-26 22:16:14 följande:
    Inte min Eddie som gjort entré, utan någon annans Eddie.

(Från Gravid vecka för vecka fattade jag det som)

Ja ha total förvirring... tänkte att det var lite tidigt =-O
  • Olinda
    Holk skrev 2014-06-01 16:34:41 följande:
    Hejhallå! Ni som gjort hinnsvepning som omfördela, hur kändes det för er? Funkade det? Om ja, hur lång tid efter svepningen hände något och vad hände då?

Jag gjorde en i måndags och jag började blöda en massa sen släppte slemproppen knappt två dagar efter men fortfarande ingen bebis :(
Svar på tråden Bf Juni 2014