Bf Juni 2014
Hej! Hoppar in här om det är ok!? Plussade i fredags, är enligt mensen beräknad till 16:e juni.
Philippan: skriver även här till dig och önskar att det kommer gå vägen för dig!
Hej! Hoppar in här om det är ok!? Plussade i fredags, är enligt mensen beräknad till 16:e juni.
Philippan: skriver även här till dig och önskar att det kommer gå vägen för dig!
Amallan: Tack!
Jag har berättat för min bästa vän och för min storasyster om graviditeten. Barnen berättade vi för igår, va osäker på om vi verkligen skulle göra det. Men vi kunde inte låta bli och vi förtydligade verkligen att det inte är säkert att det blir en bebis men att det kan bli det.
Halsbränna har jag tidigare haft andra halvan av graviditeten, vad jobbigt att få det såhär tidigt!
Lite illamående till och från har jag känt av, annars inget direkt, förutom större bröst.
Cakes: Tänker likadant som ni gör, man säger "om allt går som det ska", men fantasibilden är där och trots att man vet att det inte är säkert att allt går bra, så finns ändå bilden där av att det gör det..
Vi kommer berätta för min mamma och övriga familj om 1,5 vecka, då ska vi till Kanarieöarna med dem och känner att jag inte vill hålla på att undvika att prata om det som jag har i huvudet hela tiden och dessutom inte vilja ljuga för att inte dricka nån alkohol..
Min mans föräldrar kommer vi nog berätta för strax innan vi åker eller efter, inte säker.. På ett sätt vill man vänta lite grann, men om jag skulle få missfall om några veckor, så skulle jag inte tycka att det vore hela världen om de runt omkring mig visste om det, så då finns det väl egentligen ingen anledning till att inte berätta väl?
Philippan: Vad konstigt.. När jag väntade min trea så blödde jag till och från från v5-6 till v 9 ungefär och det var ibland en hel del blod och ibland bara lite rosa. Jag tänkte aldrig på att testa med graviditetstest då.. Men graviditeten fortsatte iaf sen. Har du några kramper också?
strumpan: Låter som bra förutsättningar ändå för att det ska gå vägen! Man får ju ett helt annat hopp när de faktiskt gör något åt det!
Philippan: Precis.. Så är det ju.. Hoppas på att du får behålla det!
Jag funderar också på att göra ett ultraljud tidigare än rul, då slipper man vara så nervös inför rul, annars vet man ju inte ens om det verkligen är en levande bebis där inne. Och det är långt till v 16-19..
Philippan: Håller med dig!
Cakes: Stickningar har jag också känt av.. Men inte så mycker och inte så många gånger. Jag är också orolig mycket.. Har bara testat svagt positivt på BIM och sen inte testat mer efter det. Funderar på att testa igen bara för att se om det är starkt nu.. Nu har det ju ändå gått några dar..
När ska man ringa till mvc för inskrivning? Har ni gjort det direkt när ni plussat eller väntat lite?
Vilket härligt besked Lotta84!
EQ85: Har inte vi setts i en tidigare tråd för typ 3 år sedan? har du försökt bli gravid förut? Om så är fallet så kanske du minns en grupp här där vi va ca 4 stycken som försökte bli gravida under en lite längre tid. Ditt namn känns bekant, men det behöver ju inte ha varit du..