• Cakes

Bf Juni 2014

Hej, 

Jag hoppar gärna in här också. Plussade på BIM-1 för en vecka sedan (eller ja, i måndags). Jag vet inte exakt när beräknad födsel blir, får lite olika resutlat beroende på om jag räknar sista mensens första dag eller ÄL. Men runt den 10-13 juni borde det bli :) 

Känns helt galet kul att jag är gravid nu, även fast jag i mellanåt nästan inte "vågar" tro det. Är en lite orolig person  men nu har jag bestämt mig för inställningen att "vi väntar barn, inte problem".

Har ni några symtom ännu? Jag har en hel massa! Veckan innan jag plussade var jag sjukt hängig. Sen jag plussade har jag haft världens växtvärk i magen samt att jag är lite tröttare än vanligt. Har även min "morningsickness" på kvällarna, men det är fortfarande kontrollerbart ;)

Vad finns det mer att berätta? Jo, det är vårt första barn <3 

• Cakes
    Tizi skrev 2013-10-06 16:05:38 följande:
    Välkomna! Nina symptom är att jag redan fått ungefär dubbelt så stora bröst precis som de andra gångerna samt ständig molvärk/växtvärk och illamående dag/kvällstid!

Oj, dubbelt! Jösses! :) Jag tror mina är lite större också, men inte avsevärt ;) Min molvärk/växtvärk var värre förra veckan men nu kommer den och går lite mer, känns dock väldigt om jag ligger ner på sidan - vilket är mitt favoritsätt att ligga! ;

Alltså, en kanske lite dum fråga men... hur räknar man ut vilken vecka man är i? Det borde ju ha gått fyra hela veckor och två dagar (om man räknar från första dagen från senaste mensen), är jag i vecka 5 då?

Haha, man har såå många frågor och då vi håller det hemligt ett tag till så kan jag ju inte fråga mina vänner :) 
  • Cakes
    micha123 skrev 2013-10-06 16:30:38 följande:
    Jag är också 4+2, och det stämmer, vecka 5 alltså :)
    Hihi, vad bra! Spännande att se om vi får samma BF sen då efter att ha varit hos BM ;)
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-06 16:56:48 följande:
    Välkomna alla nya, kommer vara fullt på bb landet runt i juni nästa år :)
    Haha, jag har också tänkt på det! Min man sa härom dagen att "när du ska föda så åker ju vi till Östra" som är den närmaste förlossningen vid oss. Jag svarade att vi nog får tänka på stans andra förlossning eller Varberg också ;)
  • Cakes
    Gbgmamma skrev 2013-10-06 17:50:08 följande:
    Caces vi bor också nära östra, kanske ses på bb då ;)
    Vad kul :) När är din BF?
  • Cakes
    Gbgmamma skrev 2013-10-06 18:14:32 följande:
    När har du bf caces?
    Vi har en liiiiiten bit länge (Partille) och bf runt 10-13/6 typ. Jag vet inte riktigt när för det blir olika datum beroende på om jag räknar från första dagen på sista mensen eller från ÄL. Men någonstans där. Får väl mer exakt datum efter att vi varit hos BM den 4/11. 

Men det kan ju ändå bli så att vi krockar där :)

Har ni berättat för någon om graviditeten än?  
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-06 19:47:50 följande:
    Cakes; vi har berättat för familj & dom som står oss närmast i vänskaps kretsen. Allmänheten får veta i v 12-15 :)
    Vi är verkligen i valet och kvalet om hur vi ska göra. Vi har i alla fall bestämt oss för en kompromiss, att hålla ut tills efter första besöket hos barnmorskan som kommer att ske vecka 8. Därefter tror jag verkligen att det kommer att vara svårt att hålla tyst (det är redan såååå svårt). Sen får vi väl se hur jag kommer att må, vi kanske blir "tvunga" att berätta :)
  • Cakes
    Amalian83 skrev 2013-10-06 22:19:08 följande:
    Vi har berättat för min syster, som varit gravid två gånger. Hon och hennes man blir våra coacher tänkte jag :) och så har jag berättat för min bästa vän, som också försöker bli gravid. Min sambo kommer eventuellt berätta för en av sina bästa vänner.

Sambos föräldrar får veta i vecka 12 när vi tar tidigt ultraljud på privatklinik. Resten får beskedet som en julklapp :) chefen får nog också veta efter vecka 12.

Angående missfall så kör vi en blandning av "om allt går som det ska" och "i juni har vi en bebis". Jag känner mig inte så orolig än, men om jag skulle få sådana tecken som andra av er fått skulle jag nog reagera som er.

Jag vill liksom hålla det lite på avstånd en stund till, ifall något händer.

Massa kramar till er som har det tufft just nu!

Vi pratar också lite i termer att "om allt går vägen", men samtidigt så finns hela "fantasibilden" redan klar. Vi HAR en bebis hos oss i juni :)

Ja, vi har som sagt tänkt att vi ska vänta till minst vecka 8 innan någon får veta något. Föräldrarna ska vi dock hålla tyst till fram till vecka 12 ;)   

Ja, kram till er alla! 
  • Cakes

Någon mer än jag som har "stickningar"/"ilningar" i underlivet (på vänster sida)? Det började lite smått under gårdagen i takt med att växtvärken i magen minskade... mår inte heller lika illa som jag gjorde hela förra veckan. Kan inte hjälpa att bli orolig, trots att jag vet att det inte går att göra något åt det om det skulle vara mf :(

Är i början av vecka 5... 

• Cakes
    DevilsDaughter skrev 2013-10-07 11:41:41 följande:
    Cakes: Stickningar har jag också känt av.. Men inte så mycker och inte så många gånger. Jag är också orolig mycket.. Har bara testat svagt positivt på BIM och sen inte testat mer efter det. Funderar på att testa igen bara för att se om det är starkt nu.. Nu har det ju ändå gått några dar..
    Nej, det är inte så mycket för mig heller. Kände det lite igårkväll och nu under dagen har det liksom ilat till några gånger. Lite samma känsla som jag kan få ibland då jag har mensvärk.

Haha, jag testade svagt på BIM - 1, starkade på BIM, samma styrka BIM + 1, tog ett Clearblue digitalt BIM + 2 som visade "gravid 1-2 veckor" och tog även ett test BIM + 5 för att se. Då var strecket superstarkt! Haha, nojiga jag! Men nu har jag bestämt mig för att inte testa igen förrän om två veckor, och sen är det två veckor kvar till inskrivningssamtalet. Med andra ord, jag ringde redan nu. Tänkte att det var lika bra :)

GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-07 11:43:45 följande:
    jag tycker att det sticker, ilar och ömmar rätt så ofta... känner mig inte orolig för det :)

Okej, känns bra att veta att alla känner lite samma. Det gör mig mindre orolig :)
Svar på tråden Bf Juni 2014