• Sessan4

Bf Juni 2014

Tizi skrev 2014-04-02 20:57:56 följande:

Och jag är i v30+0 idag vilket känns helt sjukt! Jag hinner inte med denna graviditet, den går i räserfart och snart är bebben här, hjälp!!

Idag kom vår fiiina vagn hem till dörren så nu längtar jag efter att få köra runt bebben i den!

Grattis va kul!! Min vagn står o väntar i ett förråd, längtar efter att få plocka fram babysaker, skruva spjälsäng och knuffa vagn!!
  • Sessan4

Nu har jag ordnat med försäkringskassan för att få lite klarhet i VARFÖR mitt ofödda barn inte står med under mina sidor fastän jag skickat in moderskapsintyg och inkomstuppgifter. 

Jag har försökt ringa flera ggr men hittar inga vettiga alternativ som passat in i mitt ärende och bara blivit runtslussad i systemet Demon Varför är det så jävla svårt o bara få prata med en vettig levande människa??

Jag har kommit fram till att mail funkar bäst! 

Jag fick till svar att de har någon bugg i sitt system som ibland gör att anmälan avslutas istället för att registreras!

Så om man skickat in sina papper som man ska och babyn inte står med i systemet så måste man höra av sig till Försäkringskassan för att få sin anmälan registrerad igen!
    För mig räckte det med ett mail. 

Ville bara tipsa er andra som undrat Flört

• Sessan4

Helt slut efter en dusch med tvättning, torkning och insmorning *puh* v 31 (30+0) och jag flåset som en flodhäst!! Varför tillhör inte jag den skara kvinnor som bara får en liten kula på magen och ser strålande ut?!

• Sessan4

Hu va gnällig jag känner mig.. Det är så jobbigt att när man är gravid så verkar det vara fritt fram för folk att kommentera hur man ser ut, vad man äter och vad man skall tänka på Obestämd  Varför är det så? jag skulle aldrig gå fram till någon o påpeka att de blivit bredare över baken eller säger, ska du äta det där?

Jag har ångest över min expanderande kropp ändå.. 

• Sessan4

Hörrni, kan ni fatta!! Snart är det dax för de första bebisarna att anlända! Gud va spännande!! Nån som kan göra en ny bf lista med namn, bf, vilket barn i ordningen tex.. ?

• Sessan4
    lliizzaa93 skrev 2014-04-14 13:14:04 följande:
    Nån mer än jag som blir helt slut så fort man gör något? Jag känner mig värdelös när jag knappt orkar städa ett rum utan å behöva vila :(
    *räcker upp en hand*
  • Sessan4

Ha ha!! Vilket underbart gäng!

Jag har gått in i v 32 och fått menssmärtor/förvärkar.. Bebisen är otroligt aktiv och nu gör det riktigt ont när han sparkar o vänder på sig. Börjar misstänka att han letar efter en nödutgång!!

Har blivit ännu mer flåsig, magen trycker på lungorna..

Skönt att vi är fler som får hålla ut!!

• Sessan4
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Åh grattis!! Hoppas allt gått bra! Vilken vecka är hon född i?
  • Sessan4
    Amalian83 skrev 2014-04-26 15:46:37 följande:

Idag har jag kollat på skötväskor. Vilken djungel! Och de allra flesta är riktigt fula :( detta blir ett jobbigare projekt än barnvagnen tror jag. Någon som har tips/rekommendationer??

Jag struntade i att köpa en väska med namnet Skötväska..Hittade en snygg och rymlig svart läderväska med brett ställbart axelband på Åhléns som passar perfekt till min vagn!
  • Sessan4
    dimi skrev 2014-04-29 04:22:53 följande:

Mitt vatten gick inatt för övrigt, så just nu ligger jag och väntar på förlossningen. Har fått bricanyl för att försöka stoppa värkarna, men vi får se hur länge det funkar. Är i 33 + 5 idag, så det vore ju bra om busbebisen kunde vänta lite till. Eftersom jag ska snittas får jag varken dricka eller äta just nu. Skulle ju sitta fint med en iskall cola just nu hehe.

Oj, hoppas allt går bra! Lycka till!!
Svar på tråden Bf Juni 2014