Inlägg från: Amalian83 |Visa alla inlägg
  • Amalian83

Bf Juni 2014

Tycker ni också att det börjar bli tjatigt att prata om graviditeten med var och varannan? Alla ställer liksom samma frågor. De gör det ju av artighet och nyfikenhet, men det blir liksom tjatigt. Kan jag få prata om något annat än hur jag mår, due date, kön, namn och hur länge jag ska vara föräldraledig?

I natt drömde jag att min bebis föddes. Hon hade visst en tvillingbror på lur så vi åkte hem med två. Det var väldigt mysigt. Snart snart!

• Amalian83

Förresten, om ni hade varit i Rom just nu, hade ni ätit glassen här? Eller är det för stor risk för bakterier?

• Amalian83

Idag har jag varit nedstämd och trött. Inget är bra. Orkar inte göra någonting, men blir rastlös och uttråkad av att sitta hemma. Känner mig liksom fångad i min kropp. Vad tusan ska jag göra i 8 veckor till?

Jobbar ju till 16 maj, men är inte motiverad alls. När jag går ut i ledighet kommer jag klättra på väggarna av tristess.

Och att sova bra... Det kan man ju bara glömma. Är sur på sambon också. Vet inte varför, men jag tror det är för att han slipper vara gravid. Imorgon ska han ut och cykla. Det vill väl jag också!

• Amalian83
    regnbågsbaby skrev 2014-04-15 18:15:24 följande:

Någon mer än jag som har hemsk foglossning går på kryckor är sviiiiiiiintrött hela tiden kan inte gå långt utan att nästan svimma av utmattning och så har jag ryckningar i båda benen känns jättekonstigt. Mår verkligen asdåligt denna graviditeten och det är 52 dagar kvar ca..... står knappt ut!

?Love och Stoffe och bebis ?
    Usch det låter jobbigt. Jag skäms som gnäller över min graviditet in emellanåt. Foglossning verkar vara ett helvete. Det känns som att det är lååååångt kvar men vi är inne på upploppet. Kom ihåg det! Kämpa på. Snart är det sommar och bebistid :)
  • Amalian83

Usch har ingen lust att gå till jobbet imorgon. 4 veckor jobb kvar men jag bryr mig bara mindre och mindre om vad som händer på kontoret. Om två veckor ska en vikarie ta över mina arbetsuppgifter. Hoppas han är lättlärd för jag lär inte vara den mest engagerade ...

:)

Hoppas ni har haft en fin påsk allihop och att ni fått vila upp er ordentligt!

• Amalian83
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Åh grattis! Första bebisen i tråden :) hoppas att allt är bra med henne. Har hon legat kvar på sjukhuset eller fick ni åka hem med henne "normaltidigt"?
  • Amalian83

Idag har jag kollat på skötväskor. Vilken djungel! Och de allra flesta är riktigt fula :( detta blir ett jobbigare projekt än barnvagnen tror jag. Någon som har tips/rekommendationer??

• Amalian83

Åh tack för tips :)

Elodies Apple of my eye är faktiskt min sambos favorit. Jag har frågat om han inte vill ha en mer unisex väska, t ex någon av elodies svarta väskor, men nej! Han vill ha Apple of my eye :)

Jag tror det blir den. Jag har inte sett någon ha den i Oslo än så förhoppningsvis får vi vara ensamman om den en stund. Det verkar ju vara en bra väska praktiskt sett.

• Amalian83

Grattis dimi och lycka till med bebisen! Skönt att hon är i goda händer på sjukhuset.

Idag hade jag kontroll för första gången på fem veckor. Det var skönt att få lyssna på bebisens fosterljud igen. Det är ju full fart i magen varje dag så jag vet ju att hon har det bra, men ändå!

Hon ligger med huvudet nedåt, men har inte gått väldigt långt ned i bäckenet och hon har inte fäst sig än.

Söndag till onsdag åker far på tur till Köpenhamn. Han är lite nervös för en tidig start på förlossningen, men jag tänker att går det igång så går det igång. Köpenhamn är inte långt bort och han hinner hem innan jag måste till sjukhuset om det skulle vara så. Frågan är bara hur mycket han kommer slappna av på resan :)

Någon mer som har haft klåda på insidan av händerna och under fötterna? Jg hade det häromnatten, men inte efter det. Barnmorskan sa att jag måste ringa sjukhuset om det sker igen för det kan vara något med levern.

• Amalian83

Jag hade inte tänkt skriva något förlossningsbrev. Får se om jag ändrar mig. Har inte riktigt förstått poängen med det eftersom jag inte varit med om någon förlossning förr. Kan förstå det mer om man fött barn förr.

Svar på tråden Bf Juni 2014