• Tizi

Bf Juni 2014

Jag kommer dock definitivt att göra ett vändningsförsök om det krävs för jag vill verkligen inte bli snittad om det inte är nödvändigt. Jag skulle nog vilja föda i säte isf!

• Tizi

Jag gjorde också tillväxtultraljud med dottern då jag hade lågt sf-mått som sjönk 2 cm utan att hon fixerat sig. Det gjordes dock några dagar innan bf och hon beräknades väga 2902g då och allt såg bra ut. Hon kom ut 2 veckor efter det på bf+12 och vägde bara 3025g. Moderkakan var typ missbildad och hade förkalkningar så den funka nog inte riktigt som den skulle i slutet. Dottern är idag 5 år och mår jättebra men är ganska kort för sin ålder :)

LovaViola skrev 2014-05-06 17:10:44 följande:
    Någon här som fått göra ett tillväxtultraljud?

Nu senast vi var hos barnmorskan så hade inte magen växt.. (33+1 då) Den står still. Men å andra sidan sa hon att bebisen redan är fixerad och det kan göra att sf-måtten blir stilla.. Samt att hon inte tyckte att hon kändes liten. Men jag fick ju ändå en remiss till ett tul. Känner mig både lite orolig men samtidigt glad att det tas på allvar!

• Tizi

Stort grattis!!

Amalian83 skrev 2014-05-24 09:42:12 följande:
    Kl 20.52 igår föddes vår dotter! Med andra ord responderade kroppen väldigt bra på igångsättning och läkarens teori är att det berodde på att kroppen ville bli av med bebisen på grund av hepatosen.

Allt i allt är jag väldigt nöjd med förlossningen, som gick betydligt snabbare än jag vågat hoppas på. Epiduralen var guld värd för mig då den fick min kropp att slappna av och hjälpa bebisen nedåt mot bäckenet. Jag hade dessutom tur som fortsatte att känna värkarna i bäckenet och krystvärkarna var nog bland det häftigaste jag har upplevt. Vilka kroppar vi har!

Lycka till alla ni som har förlossningen framför er.

• Tizi

Alltid roligt med ett tecken på att det är nära. Min slempropp lossna 9 dagar innan sonen föddes. Han kom v38+6!

DevilsDaughter skrev 2014-05-25 09:20:56 följande:
    Grattis amalian! Jag har också positiva erfarenheter av igångsättning! Skönt att kroppen svarade så bra på det!

Min slempropp har börjat gå i omgångar.. i förrgår kväll började det komma en del och igår kväll kom det mer. Vill ju så gärna att det ska betyda att det är på g eller iaf att den kommer tidigare, men vet ju att det inte behöver vara så.. 36+5 idag!

• Tizi

Va kul att det börjar komma lite bebisar nu Då känner man verkligen att det är nära!! Grattis till er som fått!!

Jag försöker verkligen njuta nu av sista tiden som gravid och gör saker med syskonen som jag vet kommer bli svårt när bebis kommer

• Tizi

Heja dig!!! Det ÄR fruktansvärt jobbigt att gå över tiden när man är redo att föda NU!! Snart snart har du din bebis och då är övertiden bortglömd och humöret tillbaka igen!

EMTP skrev 2014-06-01 15:56:08 följande:
    BF+8.

Det här är ju ren tortyr. Jag är helt knäckt!

• Tizi

Jag gjorde någon form av hinnsvepning när jag hade gått över tiden 11 dagar. Läkaren drog i tappen och putte på bebisens huvud några gånger. Det gjorde inte ont vad jag minns och sd började komma lite smått på natten och sen föddes hon på dagen efter så det gav bra effekt!

Holk skrev 2014-06-01 16:34:41 följande:
    Hejhallå! Ni som gjort hinnsvepning som omfördela, hur kändes det för er? Funkade det? Om ja, hur lång tid efter svepningen hände något och vad hände då?

• Tizi

Bf+1... Har mycket sammandragningar men inga som gör direkt ont så känns som allt står still

Är såå trött på allt tjat o alla "tycker-synd-om-dig" blickar oxå!! Suck alltså för klart man blir påverkad av det och vill bara ha ut bebben. Men men, den kommer när den kommer, självmant eller med hjälp för ut ska den ju!!!

• Tizi

Bf+4... Vaknade av en ganska ond värk vid 01.30 och trodde direkt att nu är det på G. Men tji fick jag, inget mer?!? Har bara en svullnadskänsla i underlivet och lite lite ont i ryggslutet nu. Blir väl att vänta ytterligare några dagar.. Suck!

• Tizi

Skönt att det inte bara är jag som är på övertid även om jag förstås inte önskar nån att vara det..

Känns bara så hopplöst ibland. Fyra bekanta tjejer till mig som hade bf EFTER mig har redan fått och sånt stressar mig otroligt mycket barnsligt nog :-/

Svar på tråden Bf Juni 2014