-
beklagar :( Kramlinaochliten skrev 2013-10-24 15:20:14 följande:Missfall eller utomkvedshavandeskap. Det syntes ingen graviditet... -
jag fick också 3+ efter 5+0. Ägget kan ju ha tagit någon extra dag på sig att fästa så jag tror inte det är någon faraMuvo84 skrev 2013-10-24 12:05:45 följande:Idag har det varit lugnare med värken för min del, inte känt av ljumskarna alls.
Fick ett infall och åkte till apoteket imorse och köpte ett digitalt gravtest :)
Resultatet blev precis som väntat :) Borde vara mer mot 3+, det kan vara precis på gränsen nu eftersom jag precis gått in i v 6 (5+0).
Köpte även Apotekets kosttillskott för gravida. Har tagit MittVal kvinna tidigare, men det var rätt hög A-vitamin halt i den, vilket det inte är i Apotekets kosttillskott. Är det nån annan som tar den, Apotekets kosttillskott? Jag märker iaf stor skillnad på tröttheten när jag tar kosttillskott och inte. Det kan räcka med att hoppa över en dag bara. Har ni som tar kosttillskott märkt nån sån skillnad?
-
ZandraClaesson skrev 2013-10-31 08:13:37 följande:jag ska på vul imorgon o vill ha bild, kan han inte skriva ut en så ska jag be om att han "fryser" bilden så jag kan ta kort med mobilen :)
Så kom jag på att jag skulle ha gjort fast flera timmar efter kom den iden...för han frös bilden när vi gick till andra rummet vid hans skrivbord men jag hade så bråttom å klä på mig och ville höra vad grabbarna snackade om :p å där var bilden på skärmen heela tiden hehe Nästa gång skulle jag få en bild sa han :) om 10 dagar. 3 veckor är en lååååång tid när man väntar på nåt -
man kan äta dom med musli, havregrynsgröt, eller kanske blandat med lite olika nötterFrozen skrev 2013-10-31 16:57:20 följande:Found them
Tips på hur man kan äta dem om man inte älskar att äta dem som de är rakt upp och ner? -
brukade klippa ner lite såna i musli och gröt förut så det blev mindre bitar. inte heller så jätteförtjust i dom
-
Zwoom skrev 2013-11-04 05:52:14 följande:Ny vecka idag Vecka 10 här kommer jag Har enorma problem att göra nr 2. Satt på toan länge igår och klämde för kung och fosterland men kom bara någon liten harklutt Idag har jag ont i magen just pga jag ej kan göra nr 2 Vad ska man göra?!?
Jag har likadant...så ont i magen idag :/ -
Fiint =) Roligt att ha något att jämföra med. Ska på vul på måndag och är då i v9+2Tizi skrev 2013-11-08 16:39:30 följande:Här är min lilla bebis från igår 9+1. Huvudet åt vänster
syntes faktiskt lite tydligare under själva ul och plutten rörde på sig med! -
Är med i fb gruppen men kollar in här då och då ändå
-
Finns det en familjeliv app för android??? Kan inte hitta den isf
-
i början var det morötter och mjölk och nu är det julmust och all slags korv :P falukorv, grillkorv, varmkorv m.m hahaGrabbarnaOchJag skrev 2013-11-15 12:34:38 följande:har ni fått några cravings?? :)
Jag kan inte sluta äta citron och det i kombination med magkatarr är hemskt.. :( men såå gott. haha -
kött och kyckling vill jag absolut inte ha..uuh. tycker också korv var en väldigt underlig craving :P
-
jag har haft så i perioder, känns som man börjar blöda hela tiden och springer på toa men nopp, bara blött genomskinligt :P sen blir de snustorrt och sen tvärtom igen heheCakes skrev 2013-11-20 10:45:28 följande:Hej,
Vänder mig till er då jag inte fått tag på min BM. Är i början av vecka 12. Sedan några dagar tillbaka så har jag då och då märkt att mina trosor varit fuktiga... de senaste två dagarna har det dessutom känts som om det "runnit/sipprat ut vatten" då och då, och trosorna har blivit lite småblöta. Innan så har jag haft mer vita flytningar, men nu är det alltså mer som vatten. Har dåligt luktsinne så jag kan inte riktigt känna om de luktar eller inte.
Är detta normalt, eller kan det vara fostervattnet som sipprar ut? Och i så fall, går det att göra något åt det så här tidigt i graviditeten?
Tacksam för svar! -
jag har en angelsound men jag kan inte höra med den..kan bero på min övervikt men ja...har låtit den ligga i en vecka då jag använde den några ggr på kort tid...vill inte använda den för mkt då det är osäkert om den skadar.
Min bm sa att den kan skada bebisens hörsel -
Villblimamma skrev 2013-12-01 21:45:35 följande:Hej allihopa. Kan man köpa doppler från apoteket elle bara man kan beställa den ? Någon med erfarenhet. Är i vecka 12+4Beklagar ditt missfall. Vet hur svårt det är. Ohhhh jag vill verkligen inte att det ska hända mig elle någon anna. Alla i min familj vet att jag e gravid men jag har verkligen ingen symptom som gravid. I vecka 12 + 1 var jag hos barnmorska och hon lyssnade på hjärtat först hon letade mycket och vi hörde olika ljud alltså men hon sa att nu jag kan lugna mig för att babys hjärta slår fint. Själv jag kunde inte veta villken ljud var babys hjärta och villken var mitt eget. Barnmorskan sa oxå att fostret rör på sig mycket men jag kunde inte fatta. I alla fall har ultraljud för kub på torsdag hoppas så innerligt att allt ska se ut bra.
Jag köpte min från barntrygghet.se tror jag det hette men jag kan inte höra hjärtljuden med den än i v11+6 men vet många som hör nu också :) -
jag har inte heller nå symptom förutom trötthet och fick se en levande bebis i magen i måndags =) Känns jättekonstigt att inte känna sig gravid och att bebis ändå sprattlar omkring där inne =)
-
Tack =)