• rosii

Bf Juni 2014

Här är det väldigt tydligt att vi är gravida också! :) känt lite fladder i magen i veckan, månne om de är bebisen redan såå mysigt :) v 14, herre så tiden går fort! !!

• rosii

Woho vecka 15 idag! :) tiden går så fort!! Gubben ringde i veckan & bokade tid för rul till den 10 januari, tror jag är då i v 20. Har även börjat känna bebis fladder i magen, så mysigt! :)

• rosii
    Amalian83 skrev 2013-12-07 21:42:26 följande:
    Samma dag som mig! Jag har varit på privat UL, men den 10e blir ju den "riktiga".

Nästan bara en månad kvar :)

Ja tänk att tiden kommer nog gå fort med allt julstök så vips är vi inne i januari & får göra rul! :)
  • rosii
    Skattkistan skrev 2013-12-08 11:03:39 följande:
    Någon mer som är i vecka 15 och är hemskt yr hela tiden? Det när nästan värre än illamåendet (som jag fortfarande dras med hela förmiddagarna)... Bra järnvärde och blodtryck och har ändå börjat dricka extra blutsaft. Men det hjälper ingenting...

Jag är också jätte yr, med bra värden. Väldigt obehagligt då jag måste hålla i mig då det slår till. Har hållt på att svimma i duschen flera ggr, då har jag fått sitta & duscha. Yrsel plus tungandad, man är inte så kaxig
  • rosii

Jag funderar om vi ska göra en ny grupp i andra trimestern-kategorin, brukar man göra det? Då får vi även in bild & bf trådarna i ts :)

• rosii
    Gia skrev 2013-12-10 20:10:28 följande:
    Hoppar in här, hände inte mycket i den tråd jag skrev innan tycker jag. Beräknad 7/6 så är nu i v14+2 Första barnet för mig och min sambo. :)

Kul, välkommen! Jag är beräknad 6/6 :)
  • rosii

Yey, har äntligen kunna börja dricka kaffe igen (måttligt), har ingen avsmak för de längre. Dock slår halsbrännan till direkt :( har ett sjukt sug på clementiner & apelsinjuice, men då kommer halsbrännan också. Så himla surt, måste hitta mig en bra medicin mot halsbrännan så jag kan dricka & äta det jag är sugen på. & hur jag är trött. Mittiallt kan jag behöva pn i en halvtimme kanske, som att nån slår mig i huvve så fort kommer det :) haha.

• rosii

Jag tror vi väntar en pojke :) vi ska ta reda på kön bara för att det blir lättare åt lillan att förklara om det är en han eller hon, tror det blir lättare att förstå då också :) sen hade det underlättat för jag hade velat tapetsera i barnkammaren.

• rosii

V 16 & jag vaknar mitt i nätterna av att jag har jätte ont i magen & är spänd, lättar när jag kissar. Är väldigt påfrestande! Särskilt då jag jobbar natt & behöver sömnen, har ofta svårt att somna om. Inte är det väl sd redan?

Men inte har jag bara gnäll att komma med, känner bebisen varje dag! :)

• rosii
    micha123 skrev 2013-12-17 09:42:11 följande:
    Jag hade precis sådär redan i vecka 11. Det hände flera ggr per natt. Fick åka in akut för det gjorde så ont. Läkaren förklarade för mig att det är ligamenten som gör ont och det är helt normalt :D kan kännas även när man tex hostar eller ligger ner och vänder på sig för fort. Och han sa att urinblåsan tryckte på något så det var därför det gick över när jag hade kissat :p

Ja det är nog en vettig förklaring, ligamenten! Var nästan orolig att jag åkt på uvi men de är de nog inte :)
Svar på tråden Bf Juni 2014