• Zwoom

Bf Juni 2014

smålandsjänta skrev 2013-12-09 13:49:47 följande:
    Den lever!!!!! Åh. Det trodde jag ALDRIG. Läkaren visste inte varför det börjat blöda, kanske för att kanten av livmodern hade börjat blöda. Allt såg iallafall normalt ut :) hjärtat tickade fint!

Underbart...
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom

Mysigt att känna bebisen ofta....Har inte känt min plutt på länge nu men oppas verkligen den ger sig till känna igen nu så jag kn bli lugn.
    Ska inte på RUL förrens sent då man är i v 20

• Zwoom

Men fy vad andfådd och yrslig jag blir till o från bara av att stå nån minut ibland eller vända mig i sängen/soffan...
    Både hb var inte så högt vid inskrivningen och järndepåerna i kroppen var ej så höga heller sa bm jag träffade igår...
    Är det vanligt?

• Zwoom

Välkommen nya

Imorgon smäller det
    kl 10:30 ligger jag inne med magen i vädret och UL maskinen på magen och kikar på bebis

• Zwoom
    DevilsDaughter skrev 2014-01-08 11:34:35 följande:
    Zwoom: Jag har också RUL imorgon kl 10.30!!

Haha komiskt med samma dag och tid
    Lycka till oss bägge då
    Ska du se om ni kan få se vilket kön bebisen har?
  • Zwoom
    DevilsDaughter skrev 2014-01-08 13:24:41 följande:
    zwoom: Vet redan sen KUB att det troligtvis blir en flicka. Här vägrar de säga kön, men vi kommer försöka kika lite själva imorgon för att bekräfta om det är en flicka eller ej.. Ska ni?

Aha okej Är det tillförlitligt då det kollades på KUB?
    Här får man veta OM de ser könet och OM det är en bra läkare/bm som kollar
  • Zwoom

Detta med viktuppgången mår jag med uselt över...Får nästan panik och ångest över att se hur myckt man väger

• Zwoom
    LokesMammi skrev 2014-02-10 11:12:53 följande:

Det är samma här. Skrev på min status på fb "nu har jag gått upp mkt i vikt, så nu måste jag röra på mig. nån som vill med o promenera och simma?" Rama skrik! "du ska gå upp i vikt" "du är gravid" bla bla!
    Nehe! Menar ni det??? Det var som tusan!!!
    Jag har alltid haft kontroll på vikten och nu går vågen upp o upp o upp och det är inget jag kan göra åt saken vilket är skitjobbigt för mitt psyke! Väger mig så lite som möjligt för att inte må dåligt!

Ja men vad irriterande. Alltid skall folk säja/skriva så. Det är samma här och massa som säjer "du MÅSTE äta för 2"....Vafasen det e gammalt. man skall inte alls äta för två osv...Och att röra på sig som gravid osv e fasen bara bra och att försöka undvika gå upp onödiga extra kg som gravid har alla mina läkare sagt är bra oavsätt utsprungs vikt osv
  • Zwoom
    Namine skrev 2014-03-10 10:34:35 följande:
    jag måste fråga er tjejer. är det någon annan som har ont i bröstet. jag har ont mitt i bröstryggen och fram mitt i bröstet. har haft det sedan igår. jag tror att det beror på ryggen men man kan ju inte veta helt säkert. känns jobbigt i alla fall och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Du kanske skall ska vård för det så du slipper vara orolig
  • Zwoom

Hej tjejer hur går det för er här inne?

Här är det jobbigt med foglossning men har ett tag nu haft mycket sd/mensvärk och det sticker och hugger där nere (Livmodertappen)...
    Antagligen håller den på att mjukas upp och mogna som vissa säjer men tösen ligger HÖGT upp så inte hon som trycker på iaf

• Zwoom

Hej tjejer!!!

Har ni börjat packa/fundera på vad ni skall packa i er bb väska?

Tänkte börja lite idag faktist med att packa ner en del

• Zwoom

Skönt man inte är ensam som inte packat bb väskan Men känner att jag kanske borde börja snart med det iaf....Nåväl några dar till kan jag nog vänta

Svar på tråden Bf Juni 2014