Inlägg från: GrabbarnaOchJag |Visa alla inlägg
  • GrabbarnaOchJag

Bf Juni 2014

jag tycker att det sticker, ilar och ömmar rätt så ofta... känner mig inte orolig för det :)

• GrabbarnaOchJag
    DevilsDaughter skrev 2013-10-07 11:44:35 följande:
    När ska man ringa till mvc för inskrivning? Har ni gjort det direkt när ni plussat eller väntat lite?
    har inte gjort det ännu.. har inte bestämt mig för vilken mottagning jag vill ha.. :) Är i vecka 6
  • GrabbarnaOchJag
    Frozen skrev 2013-10-07 13:49:22 följande:
    Jag ringde MCV i v5+1, Vet att den MVC jag ska gå på har ganska fullt så ville va ute i god tid för att va säker på att få gå där. 

Idag fick jag hem min Bola tyckte den var så fin eftersom den påminner om hur embryot såg ut när det placerades i min mage :)

vad fint! Vart köpte du denna?! 
  • GrabbarnaOchJag
    Lotta 84 skrev 2013-10-07 14:49:40 följande:
    Jag har varit på vul idag. Och jag kan knappt fatta det, men mitt lilla frö bor kvar, trots en kraftig och en lite mindre blödning. :D allt såg bra ut och hjärtat slog.
    Jag är så himla lycklig (och illamående som tog kraft i helgen) just nu.
    Jaa vad härligt :)
  • GrabbarnaOchJag

blää vad det känns drygt att jag fick reda på min graviditet så tidigt! BIM -3.. De förra två hade jag gått ca 4-5 dagar över tiden innan jag ens funderat på att testa! Nu känns det som en evighet innan jag ligger och spyr och jag lyckas nästan lura mig själv till att tro att jag ska få slippa denna gång! 

Är i vecka 5+3 nu... förra gångerna var visste jag nog om min graviditet i 1-2 veckor innan spyorna kom.. så jag är ju inte där ännu...

Väntar in.. ;)

Annars så har jag ont i brösten, halsbränna, yrsel och känner mig hungrig/äter mer.

Jag får ofta ont i magen när jag ätit... någon mer`? och varför`? känns i hela magen!  

• GrabbarnaOchJag
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 14:04:40 följande:
    Va e detta!!??! Jag orkar inte!!! Fick en tredje ganska kraftig blödning idag. (På jobbet dessutom, så nu vet min chef om det. ) Blir så himla orolig när de händer :/
    kan det inte bara vara så att du blöder i din graviditet? Jag blödde till och från med tvåan nästan hela graviditeten.. på slutet kollade vi på förlossningen, då det blödde mer sällan.. men allt såg bra ut hela tiden. 

Jag hade visserligen inga större blödningar.. men det kan ju vara olika säkert..  
  • GrabbarnaOchJag

att minnet ska vara så kasst.. försöker fundera ut när jag börjat spy förra graviditeterna.. och har nog nästan kommit fram till att det var i vecka 7... (tror jag) och jag går in i vecka 7 på söndag.. Vilket känns ok eftersom att jag har mina barn varannan vecka och jag börjar nog helst att må pyton när de inte är hemma. 

Men jag undrar, hur har ni andra gjort, som har barn??

Mina är ju 3,5 och 2,5 år och dom förstår ju en del. Dom kommer ju tycka att det är läskigt om jag kräks! Vet att jag ibland har kunnat spy rätt så okontrollerat! Dom kommer ju dels prata om det och dessutom säkert oroa sig, framförallt den äldsta. Jag vet hur däckad jag blir så vi har bestämt att sambon får hämta och lämna på dagis och vi måste få utökade tider pga det osv.. så det blir ju en stor omställning för dem.  

• GrabbarnaOchJag

jag gjorde ett digitalt på bim -3 och då visade det 1-2 och gjorde ett igen i tisdags.. på BIM+9 och då stod det 3+. och enligt instruktionerna ska man vara i vecka 5+ då.. jag är i vecka 5+4 nu.. tror jag! 

Nu tänker jag inte testa mer.. om inget händer! Men jag känner mig rätt så lugn.. har konstigt nog varit det i alla mina graviditeter och har aldrig haft några negativa erfarenheter... så kasst som jag mår när jag är gravid så känner jag mig rätt så trygg.. haha..

Idag har jag verkligen börja må piss.. känner mig sjuk, trött och illamående... bläää!  

• GrabbarnaOchJag

ser att fler börjat må illa.. jag hade hoppats på att klara mig tills på måndag typ.. men idag känner jag mig helt sänkt :( Inte så att jag kräks men mår blä! Det är bara början :P

Jag är så förvirrad över BM.. är nyinflyttad här och vet inte vart jag ska vända mig.. finns ingen BM på orten så jag har tre grannorter att välja på.. och jag vill också gärna ha ett vul.. mest för att jag haft det på de andra barnen i vecka 8+ typ. Känns som ett bra kvitto :)

Annars så känner jag mig verkligen GRAVID! På gott och ont :P

Jag har inte bestämt om jag vill kika könet.. gjort det innan.. Hmm 

Svar på tråden Bf Juni 2014