• kakabus

Bf Juni 2014

Jag är kissnödig hela tiden, var upe 4 ggr inatt... ömma bröst,, illamående och lite halsbränna. Mina symtom är dock mindre nu än för 1 v sen vilket verkar vara normalt.

• kakabus
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 08:38:14 följande:
    inte mer än när jag haft molvärk i tidigare graviditeter. Pratat med bm nu som tycker jag ska avvakta en vecka och testa igen. Lite blodblandade flytningar är inte alls konstigt enligt div. sidor och även om blödningen fortsätter så det kommer bruna flytningar dagen efter så är det fullständigt normalt och i de allra flesta fall ofarligt. Fortsätter hoppas på det bästa och så länge jag inte får ont eller börjar blöda så ser jag mig själv som gravid iaf
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk

Hoppas allt går bra!!!
  • kakabus
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-07 18:49:02 följande:
    Välkomna alla nya!
    Ibland känns det svårt att hänga med efter att ha jobbat en dag! Man har en hel del sidor att ta igen.

Jag börjar vara orolig för pratet med chefen, måste strax be om större jobb byxor eller gravid jobb byxor.
    Började en ny tjänst för ett tag sen så vet inte hur reaktionen kommer bli.

Jag är orolig att folk ska börja se den svullna magen snart, "måste" iofs prata med chefen rätt snabbt då jag jobbar som sjuksköterska inom akut psykiatrin och det finns vissa risker med jobbet. Vill dock gärna inte berätta för alla än så jag hoppas jag kan dra in magen =) Vad jobbar du med?
  • kakabus
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 22:12:44 följande:
    tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla

Vad tråkigt, hoppas att det ändå går vägen men jag förstår att det inte känns så nu. Styrkekramar!!
  • kakabus
    mammasusan skrev 2013-10-09 06:34:32 följande:
    Är ni varmare än vanligt? Nästan så jag känner mig febrig, supervarmt på nätterna är det. Är jag inte för varm så fryser jag ist, som att kroppen har svårt att reglera temperaturen...Vaknade vid 4-tiden av att jag var kissnödig, sen kunde jag inte somna om...

Har också svårt att reglera temperaturen, fryser och svettas om vartannat!
  • kakabus

Äter också tillskott för gravida och ammande, äter tillskott året runt men bytte sort nu =)

Mår ganska illa men har inte tappat sug för att äta, har dessutom slutat snusa så det blir en del småätande...   Har gått upp jättelite i vikt mina tidigare grav (8kg första, 3 kg andra) och hoppas att det blir liknande nu. Fick ju min hypotyreos diagnos efter dottern föddes för 3 år sedan och har efter det gått upp (pga sjukdomen) 25 kg i vikt så jag är lite rund nu. Tyvärr jättesvårt att gå ner (också pga sjukdomen) jag tränar mycket, äter bra och promenerar minst 1 timma om dagen och har gjort länge men jag har inte gått ner ett gram... vore jobbigt om jag skulle gå upp massa i vikt denna grav!

• kakabus

Idag har jag jobbat första gången på 2 månader. Ska prova jobba 25 % nu men vi får se hur det går, det var ett tufft pass på jobbet.

• kakabus

Åh är så besviken på mig själv. TROR min sista mens var 29/8 men det kan ha varit 31/8 och ibland har jag lång cykel så även fast BF säger 6+0 idag enl sm 29/8 skulle det lika gärna kunna vara 5+0. Iaf så testade jag positivt "gravid 1-2" för en vecka sen på morgonurin och då är det kanske troligt att jag inte är i 6+0 nu utan snarare 5+0. Vilket fall så lovade jag mig själv att inte testa nåt mer men idag kunde jag inte stå emot min oro för ma igen så jag testade med ett nytt cb digital, inte morgonurin, hade hållt mig ca 2 timmar. testet visar fortfarande bara 1-2 veckor.... får ´panik även fast jag vet att jag borde tagit morgonurin. testerna kan ju även ha fel.... ska jag testa igen tycker ni med morgonurin eller vad ska jag göra? hatar dessa jäkla test!!

• kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-10 13:12:11 följande:

Jag tror att det viaf 2-3 antingen imorgonbitti eller om.ngn dag. Jag räknar alltid att testa mer än.1 v efter. första testet. Hcgnivån kn variera beroende på hur konc urinen är.

tack för svar! Jag hade hoppats på att få se 3+ för det borde det ju bli snart oavsett om jag är i vecka 5+ eller 6+. som sagt är besviken på mig själv för man blir bara knäpp av detta... tycker du jag ska testa igen eller skita i det?
  • kakabus
    bonden skrev 2013-10-10 13:17:59 följande:

Man ska helst ha hållit sig i minst fyra timmar och druckit måttligt med vätska. Vill du så gör du igen på morgonurin men att det visade bara 1-2 veckor beror helt säkert på att halten hormon var för låg då det inte var morgonurin.
    Att köpa test efter test är inte bara dyrt utan jag tror lätt man stressar upp sig mer än utan. Skulle man få mf är det jättehemskt men man lär märka av det rätt snart och så länge man inte har några tecken på att det är mf på väg så är man ju precis lika gravid som igår och lika gravid som vid senaste teststickan :)
    Hoppas du snart kan slappna av lite och ni andra också. Förstår att det är mkt oro ibland, men att försöka bosta kroppen med sådant man dämt bra av och vara positiv tror jag hjälper graviditeten mer än en massa stress och oro. Ni med upprepade mf har förstås en annan historik och för er hoppas jag verkligen det går vägen den här gången (precis som jag håller tummarna för er allihopa) och att dagarna fram till vul går fort fortv

Tack!! jag ska försöka bestämma mig för att det är pga att det inte var morgonurin det ff visade 1-2 =)
Svar på tråden Bf Juni 2014