Bf Juni 2014
Jag ska ju göra ul om en vecka i v 9 (8+5) och OM allt ser bra ut då tänkte vi kanske berätta för barnen och våra föräldrar när jag går in i v10. Det finns ju då en stor risk att det läcker på dagis osv vilket jag helst inte vill eftersom jag börjar söka jobb nu med examen runt hörnet och inte vill att det ska påverka mina chanser. Det kan ju fortfarande inte gå vägen med graviditeten menar jag och då vill jag inte berätta förrän efter rul för ev arbetsgivare. Hur tänker ni kring det?
Jag är projektanställd i ett projekt som har slutdatum juni 2015 - men min beräknade BF är ett år tidigare :/
Jag tänker vänta med att berätta tills jag är i ca vecka 15 hade jag tänkt. Det blir i samband med starten efter julledigheten. Då har i ändå tid på oss att hitta någon som kan jobba för mig. Det jag är orolig över är att inte ha något jobb efter föräldraledigheten. Funderar på hur det skule vara att bara ara mammaledig i 6-7 månader så att jag "hinner" komma tillbaks till projektet innan det slutar. Detta tar upp det mesta av min tankeverksamhet just nu.
Har någon en liknande situation med jobb?