Inlägg från: Principessa85 |Visa alla inlägg
  • Principessa85

Bf Juni 2014

DevilsDaughter skrev 2013-12-05 21:33:03 följande:
    Vi har också gjort KUB nu, gjorde det igår och det gick fantastiskt bra:) v 12+2 idag och det känns så underbart att allt gått så bra hittills! fick risk på 1:16000-nånting.. Fick reda på också att vi väntar en flicka med en säkerhet på 95%:)) 

Grattis vad kul! När de sa så om könet var det enligt The nub theory? ;)
    Flicka 130106 & BF 140615
  • Principessa85
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 21:12:09 följande:
    sessan: Genom ultraljudet... kub finns inte ens i vår kommun, hur gammal man än är.. Så vi gjorde privat..

principessa: Vad är nub-theory för nåt? 

Zwoom: Han mätte vinkeln på könsknölen (det outvecklade könet), och kollade vinkeln på det mot "rumpnvinkeln" (nu formulerade jag det säkert fel). Om det är i den ena vinkeln så är det flicka och i en annan vinkel pojke, och det stämmer i 95% av fallen enligt en studie som är gjord på bara hans egna undersökningar. Han verkade ganska säker på sin sak då han sa att vi antagligen kommer att få en flicka direkt när han fick upp bilden, innan han ens mätt något.. Dock har vi ju såklart i bakhuvudet att det inte är 100%.. Vi kommer kanske kolla längre fram för att vet säkert..

The nub theory är exakt det du beskrev till Zoom. ;) Är väl insatt i det och la upp bilder på ett amerikansk forum när jag väntade dottern (v. 12) och ALLA gissade flicka. Fick den bekräftat på rul att det var en tös... kollade nubben på denna i torsdags och känner rätt övertygad om att det är en flicka även denna gång. Vi får se om det stämmer på rul i januari. ;) vilken klinik och läkare gjorde kub?
  • Principessa85
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 22:20:46 följande:
    Jaha, aaa men då är de ju det, kul att ha ett namn på teorin:) Jag gjorde KUB i linköping av Anders Selbing..

Åh han är ju könsul experten nummer 1 i Sverige! ;) Om det är han, kan ni nog vara rätt säkra. Hört att han är grym på att fastställa kön tidigt. :p
  • Principessa85

Jag vill absolut tjuvkolla könet på Rul. Gjorde det med dottern med och graviditeten kändes mer verkligt då. ;) Både jag och sambon tror att även denna bebis är en tös. <3 Vad har ni andra för magkänsla gällande kön? :)

• Principessa85
    erajka skrev 2013-12-15 08:39:59 följande:
    Imorgon ska vi på KUB-ultraljud :) ska bli spännande :)

Åh lycka till. Håller tummarna för bra siffror och att bebisen mår bra. :)
  • Principessa85

V.15 (14+0) och fortfarande helt galet trött! Hallå ska inte andra trimestern vara den pigga perioden? Med dottern var jag trött till v.12, sen pigg fram till ca v. 32... någon annan som också är trött?

• Principessa85
    erajka skrev 2013-12-16 15:53:21 följande:
    Blev låg sannolikhet, va så skönt att se bebisen sprattla omkring och få se ett hjärta slå :)

Vad skönt. ;)
  • Principessa85
    Miram skrev 2013-12-18 09:37:17 följande:
    Igår gjorde vi ett till besök hos gynekologen med UL (vecka 17) och det var skönt att se att allt står rätt till och bebisen växer som den ska. Vi var nyfikna på att se om det är en liten pojke eller flicka som sprattlar där inne, men den rörde så mycket på benen att det var svårt att få en bra bild (hade ätit ett äpple precis innan och det hjälpte nog inte :o)). Efter många buffande och försök gav gynekologen upp och sa att nä, vi får kolla det nästa gång helt enkelt. Men då, som om bebisen hade hört, stannade den upp lite och gynekologen kunde säga med säkerhet att det är en liten tjej! Vår andra tjej :o)

Åh vad mysigt med en liten lillasyster. Grattis till prinsessan! :)
  • Principessa85

Åh själv önskade jag mig en son när jag väntade dottern. Blev lite besviken på Rul när bebisen visade sig vara en flicka och det tog någon dag innan jag var riktigt glad för vår kommande dotter. ;) Den här gången vill jag (konstigt?) nog helst ha en flicka till, men det beror mest på att jag ångrar att dottern inte fick mitt favoritnamn! :) Om det är en tjej till ska hon bara heta Leonie, haha. Fast å andra sidan vore det så mysigt med en son också... den 17 januari så vet vi (förhoppningsvis)

• Principessa85

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som har RUL i dagarna. :) Själv får jag vänta snällt till nästa fre (17 jan)... längtar! Har dock känt sparkar varenda dag sen v. 17 (16+5) och nu är jag i v. 18 - mysigt! <3

• Principessa85

Vi har en Bugaboo donkey mono till dottern, som vi är jättenöjda med. Så vi behöver bara köpa till en till sittdel inför bebisen, så blir vagnen en bugaboo donkey duo istället. ;) Dottern är ju bara 17 månader när bebis kommer, så syskonvagn lär vi rulla ett tag framöver. ;)

• Principessa85
    Hallonmjölk skrev 2014-01-15 11:03:22 följande:
    Det blir en pojke!! :) och han va så fin!!!!!

Bf blev inte ändrat så fortfarande 17e juni som gäller :)

Grattis till sonen! ;) Själv har jag Rul på fredag kl 14.30... Hoppas också på att få tjuvkika på könet.
  • Principessa85

Måste också slå ett slag för ergonomisk bärsele. Så mycket bättre för barnets höftutveckling att sitta groda än hänga i skrevet. Själv har vi en beco gemini till dottern som både vi och hon älskar! ;) känner att vi behöver en till bärsele när bebisen kommer och är sjukt sugen att testa manduca. Nu har dock babybjörn lanserat en ergonomisk bärsele som heter one och i februari kommer även babybjörn we. Vet dock inte vad folk tycker om den? Skönt att babybjörn börjar inse att det inte är särskilt skönt och bra för höfterna att hänga i skrevet!

• Principessa85
    rosii skrev 2014-01-16 10:31:33 följande:
    Jag har funderat på bärsele.. har en sjal som är jätte skön men skit jobbig att knyta. Använde en babybjörn till dottern men som du säger inte alls bra, fy hade så ont. Jag har funderat på en ergobaby, dom ska va bra? Finns dom i olika modeller?

Om du vill ha en skön sjal som du ej behöver knyta. Kan jag rekommendera EasyHug. Har en sån och älskar den lika mycket som bärselen. ;) Dock hat inte jag och mannen samma storlek på den (den knyts ju inte, så den finns i olika storlekar).så en bärsele blir därför mer multifunktionell. Gällande ergo vet jag inte? Vet bara att många är nöjda med den. ;)
  • Principessa85

Har varit på Rul idag. I magen bodde en frisk och busig lillasyster till vår dotter. ;) Samma bf som innan, 15 juni. Känner mig jätteglad över ett lyckat Rul. Bonus att vi fick en sjukt trevlig och nogrann bm. En toppen dag med andra ord. ;)

• Principessa85
    barilla skrev 2014-01-17 23:05:31 följande:
    Åh va mysigt! Och va skönt med ett lyckat ul :) har mitt den 24. Låång väntan . . :) hoppas också att vi kan kika på vilken sort det blir :) fick hon leta eller såg ni direkt att det var en tjej?

Ja, jag räknade också ner dagarna innan Rul. Det gick såå segt. ;) Nej jag hojtade direkt när hon tittade och sa "det är en tjej, jag ser det" var på bm svarade att hon ville zooma lite innan hon var säker... vid zoom såg vi alla de berömda "tre strecken" som betyder flicka. ;) har du någon magkänsla vad du tror att det är?
  • Principessa85
    Holk skrev 2014-01-18 11:12:57 följande:
    Grattis till ännu en sessa och lyckat RUL.

Jag har mitt den 21 och det känns som en evighet till dess ????

Vad innebär de tre strecken? Mannen vill inte/totalVÄGRAR att ta reda på könet denna gången med. Men jag tänkte hålla utkik allt vad jag kan ???? eftersom jag är så nyfiken ????

Passa på att kika när hon mäter lårbenen. Ser du en tydlig bula med svans är det en pojke. Är det platt och tre streck =blygläppar och klitoris. Då är det din sagt en tjej. Har du en hålla otur kniper bebisen med benen eller navelsträngen ligger mellan benen. Jag tycker att man ser tydligt skillnad på könen på Rul om bebisen ligger bra till. Håller tummarna att du får en tjuvkik. ;)
  • Principessa85
    bonden skrev 2014-01-20 23:05:42 följande:
    Jag kollar aldrig min inkorg men nu är vänförfrågan skickad.

Om någon mer vill läggas till i Facebookgruppen så kan ni alltså skicka pm till mig med ert namn (och gärna mailadress) så jag kan hitta er på Facebook och lägga till som vänner. Sen lägger jag till er som medlemmar i gruppen. Skriv här på väggen om ni skickat pm så jag inte missar att läsa ert meddelande.

Jag har skickat pm angående fb. ;)
  • Principessa85
    Hallonmjölk skrev 2014-01-21 08:56:09 följande:
    Dags för läkarbesök idag på grund av att jag har haft mycket sammandragningar.

Hoppas inte tappen är påverkad.

Håller tummarna att allt ser bra ut.
Svar på tråden Bf Juni 2014