• Namine

Bf Juni 2014

claire skrev 2014-01-15 13:48:03 följande:
    Hej alla! Min mage börjar växa nu, alla på jobbet vet om graviditeten och vi har rul om en vecka idag. Livet leker men jag har huvudvärk allt som oftast. Någon mer som har kontorsjobb? När tänkte ni sluta jobba!? Tycker det är jättesvårt. Man har ju semestern också att ta ut så jag tänkte lite 4 v innan bf så får det övergå i mammadagar sen..
    vad roligt. jag har också rul om exakt en vecka idag. så spännande. jag kommer sluta jobba två månader innan eftersom jag är beviljad 60 dagar per automatik. men å andra sidan har jag inget kontorsjobb.
  • Namine
    rosii skrev 2014-01-15 18:20:35 följande:
    Vi har en cresent classic -10 som vi hade med lillan när hon har bebis. Det är en kombi vagn med fasta hjul. Den är inget att rekommendera, gnisslar & knakar, känns trög att svänga med & den är ju tung. Däcken måste man pumpa ofta & suffletten hålls inte på plats där jag vill ha den. Men den duger! :) haha. Nä inte skulle jag köpa den igen men den får duga, kan int gå och köpa en ny vagn när vi redan har en. Den är ju faktiskt rejäl & vi bor ute på landet där såna där trehjuliga inte hade varit funktionella. Babyskydd då? Någon som tittat på sånt? Törs ni köpa begagnat från blocket typ? Vi sålde våran första TYVÄRR!
    ja vi köpte ju paket så vi får både sittvagn med liggdel bas och babyskydd med. känns jättebra då vi har alla de stora grejerna förutom en säng :D
  • Namine
    Sickan12 skrev 2014-02-02 10:45:45 följande:
    Nu har vi beställt vagn! För tidigt tycker jag egentligen, men den var nedsatt med 3000 kr så det vore dumt att vänta :D. Blev en Brio Happy superior 2014.
    äh det är lika bra att beställa om man hittar ett bra pris. :D. vi beställde vår i början av januari bara för att den var nedsatt :D
  • Namine
    smålandsjänta skrev 2014-02-02 15:57:40 följande:
    Vi var en tur till Ullared nu i helgen och nu är nästan allt fixat :O! Vagn köpte vi ju innan vi var där. Så säng, skötbord och madrass är det jag kan komma på som är kvar. Känns som vi är extremt tidiga men jag tycker det är sååå skönt att veta att man har allt nödvändigt. Vill vara 100% ostressad då fet börjar närma sig pga mig fruktansvärda förlossningsrädsla som jag kommer behöva fokusera på. På tal om det, är det någon av er som är rädd? Eller som fött och varit rädd innan ni födde första gången? Hur ska man göra för att inte känna total panik?:(
    åh vi ska också till ullared. hade dom mycket bra grejer där?
    det där med rädsla är inte roligt. men kan du inte be om att få prata med en aurorabarnmorska då?
  • Namine
    Sessan4 skrev 2014-02-11 21:30:42 följande:
    Har nog tryckt i mig 2 kartor Novalucol idag! Räcker med att jag halvligger på soffan eller böjer mig för att ta på skorna så bränner det som eld i halsen
    Bra tips mot halsbränna mottages tacksamt!

usch det där hade jag dom första 17 veckorna. nu är det borta men fan så jobbigt det var. novalucol hjälpte inte direkt.
    gaviscon hjälpte bättre.
    bikarbonat i vatten sa min mamma och det hjälpte väl lite men inte jättemycket. min största hjälp var mjölk och yoghurt. men framförallt att undvika mat som satte igång det.
  • Namine
    DevilsDaughter skrev 2014-02-15 11:49:02 följande:
    claire: Visste inte att det fanns något som hjälpte mot myrkryp i benen! Jag har haft det andra halvan av alla mina graviditeter och inte försökt göra nåt åt det för jag trodde inte att det fanns nåt.. Men ska absolut prova det när det börjar denna gången. Har börjat få små små känningar av det nu, men det försvinner lika fort..
    magnesium tillskott är också jättebra för krypningarna. :D och sendragen för den delen om man har sådana.
  • Namine
    Sessan4 skrev 2014-02-18 22:40:06 följande:
    Funderar på babyskydd.. Är det bra att ha ett babyskydd som passar till just den vagnen man har? Använder man det?? Jag hade inte det till dottern utan satte bara ner hela stolen i kundvagnen om jag skulle handla.
    Hon hatade att sitta i babyskyddet och skrek bara när vi åkte bil. Ni hoppas jag att bebisen inte ogillar det lika mycket!

Jag har köpt en Cresent trike och man kan tydligen köpa till adapter som skall passa med Maxi Cosi.

Hur tänker ni med babyskydd?
    vi har beställt det och nu vet ju inte jag än om vi kommer använda det men det känns som en toppenlösning för oss faktiskt. men det återstår att se. känns hur som väldigt praktiskt om man inte vill väcka den lilla.
  • Namine
    nikka skrev 2014-02-24 15:45:28 följande:
    Jag har blivit sjukskriven av jobbet för att jag får inte jobba. Jobbar på ett sågverk med alldeles för mycket buller och vibrationer. Sen fanns det inget annat ställe jag fick vara på..
    Gick in i vecka 26 förra veckan.. Fast jag mår bra och inte har ont någonstans så känns det otroligt konstigt att bara vara hemma. Så nu är jag mest bara orolig att FK inte godkänner det.. Bara att vänta och se.
    oj förstår det. jag hade verkligen inte velat vara hemma. jag hade minst sagt blivit galen.
  • Namine
    DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:45:28 följande:
    Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...
    jag äter hushålls medwurst. vet inte om det klassas som prickig korv men det skiter jag i. gott är det och risken för listeria är ju typ lika med noll.
    jag håller mig bara borta från det uppenbara. opastöriserat, alkohol, nikotin och insjöfisk annars äter jag allt.
  • Namine

bara jag som älskar mitt jobb och verkligen INTE vill bli sjukskriven. jag slåss med näbbar och klor mot min foglossning för att jag ska kunna fortsätta jobba. älskar att gå till jobbet och vill knappt gå därifrån när jag slutar.
    ryser bara av tanken att behöva gå hemma hela tiden. kommer gå hemma från slutet av april men det känns som det är för nära nästan.

• Namine
    Tizi skrev 2014-02-28 07:20:18 följande:

Jodå jag jobbar på för fullt och mår jättebra. Jag har 75% i grunden men jobbar ca 80-85% just nu vilket funkar jättebra!
    Jag planerar att jobba tills dagen bebben ploppar ut faktiskt så länge jag mår såhär. Vill verkligen INTE va hemma länge innan. Sist gick jag över 12 dagar med och det var en pina att bara va hemma då..
    ja det är ju lite svårt att veta när dom små tittar ut. jag hoppas slippa gå över men det vet man ju aldrig. jag jobbar 100% och har gjort det länge så det är ju det jag är van med. kommer kännas konstigt att inte jobba sen. jag kommer nog inte kunna vara kvar ända tills bebis kommer tyvärr. mycket tunga lyft och mycket hot och våld så jag hoppas ju att det går nu fram tills maj i alla fall.
  • Namine
    Amalian83 skrev 2014-02-28 07:52:01 följande:
    :) härligt!

Jag tycker också om mitt jobb, men något med graviditeten gör mig lite mindre motiverad. Jag tror det är att jag längtar väldigt mycket till sommar och bebis. Då är februari och jobb väldigt mycket mindre roligt.
    haha ja det har du ju rätt i. men skulle man vara hemma skulle det vara det enda man tänkte på.
  • Namine

jag måste fråga er tjejer. är det någon annan som har ont i bröstet. jag har ont mitt i bröstryggen och fram mitt i bröstet. har haft det sedan igår. jag tror att det beror på ryggen men man kan ju inte veta helt säkert. känns jobbigt i alla fall och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

• Namine
    Zwoom skrev 2014-03-10 12:57:28 följande:

Du kanske skall ska vård för det så du slipper vara orolig
    inte än i alla fall. tänkte be en läkare kolla det när jag kommer till jobbet på onsdag. jobbar nämligen på akuten. men tror mer det är muskler eller ben mer än något annat. för det känns liksom mer ytligt.
  • Namine
    Tizi skrev 2014-04-15 18:40:41 följande:
    Idag kom skötväskan till den supersnygga vagnen bebis ska ha. Detta blir även BB-väskan!
    sån skötväska har vi också köpt. helt underbar och så gott om plats i den. verkar verkligen super.
  • Namine

fast vi kör lite mer udda matchning med färg ;)

Svar på tråden Bf Juni 2014