• Korpfan

Bf Juni 2014

Bf i morgon. Inga tecken alls på förlossning. Grattis alla ni som är klara förresten. :D

• Korpfan

Var in på en kontroll i kväll då jag inte känt bebisen röra på sig på hela dagen. Inga fel hittades men visst var han stilla. Fick buffa och knuffa länge med ultraljudet på innan han viftade lite med en arm och somnade om. Helt ovan den situationen då det normala för grabben är att fläkta runt som en centrifug mest alltid. CTG var bara bra. Inga sammandragningar, lagom med fostervatten. Allt fint.

• Korpfan

Själv slipper jag gå hela 42 veckor. I mitt landsting har de sänkt till 41+3 för bedömning för igångsättning. Hade jag varit 40 år fyllda hade de startat v 41+0. Men man får vara tacksam för det lilla antar jag. Ingen känning av förlossning för mig än. V 40+0. Vänta vänta vänta..

• Korpfan

..någon annan som retar upp sig på omgivningens kommentarer?
    Har idag fått höra tex "Nu får du ju lov att köra igång" och "blir det nån unge eller?" Som om det är mitt fel att jag börjar gå över tiden liksom. Känner enbart stress av sånt.
    Tar illa vid mig då detta är samma människor som påtvingar sin närvaro (personligen eller via telefonen) trots att jag bestämt sagt ifrån om att jag vill vara i fred sista tiden innan förlossningen. Ja just det, samma personer bedyrar att de lääängtar efter bebisen så de kan få vara barnvakt, för det är såå gulligt med bebisar. Vet dock av erfarenhet att skulle man behöva hjälp med något kommer de att vara 100% upptagna i minst 7 år framöver. 
    Ja, jag är less och trött. Ja jag har gravidhormoner. Men hyckleri och egoism har jag alltid varit allergisk emot. Låt. Mig. Vila! 

• Korpfan

huvva och blä. :( hoppas de fattar om du förklarar läget och att du inte vill höra mer om det. Och ja jag får också höra hur fet jag är. I detalj och väldigt ofta. Av de människor som ska stå mig närmast samt kompletta främlingar. Jag är gravid! Inte fet. Och jag fattar inte hur det överhuvudtaget kan vara någon annans ensak? Och vad ger dessa människor rätten att vara oförskämda nog att uttrycka detta?

• Korpfan

I mitt fall är trycket neråt lägesberoende. Om jag har många kuddar och halvsitter så trycker det neråt. Annars verkar bebis trivas bra där han ligger. Enda jag känner av är sammandragningar när jag rör mig, detta har hållit på i 20 veckor och trycker inte neråt. Snarare uppåt. magen är alltid högre efteråt och glider på plats neråt när jag vilar. Tror inte min kropp fattat hur man gör. ;)

• Korpfan

Bf +3. Konstanta sammandragningar när jag står eller sitter. Lite tryck neråt. Ibland klockbara sammandragningar vid vila då jag även har mensvärk och ont i korsryggen. Försvunnit för tillfället nu dock. Alvedon hjälpte tyvärr och varken vatten eller slempropp syns till. Hård i magen och jättetrött. Kom nu då, bebis!

• Korpfan

BF + 6. Inga symtom på nånting alls. Får bli ytterligare en dag med game of thrones, mysfilt och apelsinjuice. :(

• Korpfan

Ponyo, jag tror det rör sig om en säkerheråtgärd bara. De skulle ha sagt något annats.

• Korpfan

Det tar några timmar ibland att få svar på de proverna så de måste ha uppdaterade tester utifall att. :)

Svar på tråden Bf Juni 2014