Inlägg från: CeciliaJL |Visa alla inlägg
  • CeciliaJL

Bf Juni 2014

GrabbarnaOchJag skrev 2013-12-12 05:46:50 följande:
    jag känner av bebisen rätt så ofta.. :) har gjort det i ett par veckor men det blir tydligare rörelser nu.. från sprattel/bubbel till nästan små puffar nu.. det är skönt att få små hälsningar där inifrån.. =) 

jag är så sjukt förkyld... :P
    åå  vad härligt :) Jag gick in i vecka 15 idag men jag känner ingenting :( Hoppas att det kommer snart. Med pojkarna kände jag efter vecka 20 nångång. jag får inte tänka för mycket på det... då blir jag orolig.
  • CeciliaJL
    Amalian83 skrev 2013-12-19 08:15:16 följande:
    Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!
    För kanske 5-6 veckor sedan började min extrema huvudvärk. jag pratade med min barnmorska och hon sa på en gång: då ska vi kolla ditt järnvärde. Det visade sig att det låg väldigt lågt och hon sa att det kan ge extrem huvudvärk. Så jag fick börja med järntabletter och sedan dess har jag bara mer "normal" huvudvärk ibland. Så om ni inte redan tar det kan jag rek. järntabletter. Det kanske är så att ni andra också har lågt i järn.
  • CeciliaJL

På mitt jobb sparas semesterdagarna oavsett hur många de är som man har när man ska bli eller är FL. Annars får vi bara spara 5 dagar.

• CeciliaJL

Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

• CeciliaJL
    rosii skrev 2014-01-14 22:38:16 följande:

Jag är också beräknad till 12 juni! :) men vi kunde inte se vem som gömmer sig där inne, så jag säger att vi väntar en "hen" hehe.
    Vad roligt :) då får ni en överraskning senare istället :)
    Skattkistan skrev 2014-01-14 21:32:26 följande:
    Vi har en teutonia spirit från vårt första barn. Men nu är vi på jakt efter en syskonvagn och det står mellan mountain buggy duet och bugabo donkey. Någon med erfarenheter?
    Vi har en bugaboo donkey som vi kommer fortsätta med. Den går även att göra om till singelvagn så när våra pojkar inte behöver åka vagn längre kör vi med den så. Vi tycker den har varit jättebra. har använt den sedan pojkarna föddes (snart två år nu). Den är väldigt smidig och lätt. Vi kommer köpa till en ståbräda till den också troligtvis så att alla får plats.

• CeciliaJL

Jag kan se lillasyster som 140612-0000 och kan även ansöka om dagarna på FK hemsida. jag kunde se henne i systemet redan när jag fick pappret för inkomstuppgifter men jag tror inte att jag kunde ansöka om dagarna då, men jag testade aldrig. Min arbetsgivare gav dock inkomstuppgifterna via FKs hemsida så jag kunde gå in och godkänna dem samma dag. Så på så sätt kan det ju ha gått mycket fortare.

• CeciliaJL

BF idag. Vill verkligen att det ska dra igång ikväll/inatt men jag blir galen över att jag försöker hitta tecken. även om jag fött barn tidigare har jag svårt att känna om jag får sammandragningar eller inte. ibland känns det som att hon typ sträcker ut sig som en katt inuti magen och hela magen får en konstig form. Det kanske är sammandragningar eller är det bara att hon typ sträcker ut sig? Det gör absolut inte ont men är lite obehagligt.

• CeciliaJL

Tack för svaren :) då känns det som att det helt enkelt oftast är att hon bara spänner ut sig tyvärr. Det lär ju vara ganska trångt där inne så när hon gör det så blir ju typ hela magen hård och det är obehagligt.

Jag får helt enkelt hoppas att det drar igång utan att jag känt av något innan.

• CeciliaJL

DevilsDaughter: Det är sant. Då hoppas jag att det är det :) Jag har tvillingar sedan innan och då blev jag tyvärr startad så det känns som att jag bör stäla in mig på att iallafall gå över lång tid om inte tom bli startad denna gång också. Men jag håller tummarna.

• CeciliaJL

DevilsDaughter: jag blev startad v39+3 och de kom v39+4. Med tvillingar räknas man som överburen två veckor tidigare. Iallafall där jag bor. Så det känns som att det är en stor risk att jag går länge när de fick tvinga igång förlossningen med pojkarna.

• CeciliaJL

BF+2 idag. Igår kväll fick jag sammandragningar som även gjorde ont i svanken. Det fortsatte under natten och gick över till att alltid ha ont i svanken. Fick upp hoppet om att det var på gång men nu har det typ stannat av. Sammandragningarna kommer betydligt mer sällan även om det alltid gör ont i svanken.

• CeciliaJL
    barilla skrev 2014-06-15 00:08:03 följande:
    Nu som äntligen fått era små? Vad hade ni för känningar dagarna innan? Bebis lugnare? Mkt sammandragningar? Mensvärk? Osv osv. .

Letar ALLA tecken just nu :) mensvärken höll i sig i tre dagar, men som bortblåst nu. Bebis har varit helt galen i magen senaste tre kvällarna, så att det ilar nåt fruktansvärt där nere och magen töjs åt alla håll å kanter. Sjukt obekvämt!! Är så färdigbakad nu!!
    Det är jag också nyfiken på. Letar varje tecken jag kan för att få upp hoppet lite. Bf+3 idag.
  • CeciliaJL

Tizi: min yngsta systerdotter fyller ett år på midsommarafton så jag skulle gärna gå på hennes kalas och sen fira med familjen. Men jag är nervös inför amningen då den inte fungerade förra gången och nu vill jag verkligen att det ska fungera. så jag vill känna mig igång med amningen innan jag åker bort någonstans. Just nu känns det ju inte troligt att det blir så dock :( då måste hon typ komma under dagen idag.

• CeciliaJL

Jag har nu regelbundna sammandragningar som gör ont i nedre delen av magen och i ryggen. De håller i sig i cirka 50 sekunder och har gått från var 6-9onde minut till var 5-6 på typ tre timmar. Jag vill verkligen att vi ska åka till BB ikväll/inatt men jag vågar ännu inte tro på det.

• CeciliaJL

Klockan 00:55 inatt föddes vår lilla dotter :) Förlossningen gick fort och smidigt. Extrem skillnad mot tidigare förlossning :)

Svar på tråden Bf Juni 2014