• Ponyo

Bf Juni 2014

Oj men det låter ju som ni är riktigt på G allihopa! Jag tror inte vi snackar mer än 2 dagar bort om man får spekulera! Här är läget bara trött, har inte ont någonstans- och på något sjukt sätt gör det mig uppgiven eftersom man vet att den där starka smärtan är biljetten ut till att få hålla sin lilla älskling och långsamt få tillbaka sin egna kropp igen :)

• Ponyo

Jag har mkt mensvärk nu och tror ena bröstet läcker lite, märker inte på kläderna men kan känna dropp när jag byter om eller sover utan tröja på natten- fåtal ggr bara men ändå- nåt händer helt klart i kroppen fast det verkar ju seeeeegt...,

De sätter igång mig inom 2 veckor ca - just nu är jag glad förlossningen inte startar nu för dottern har fått feber och hosta. Nu vill jag inte veta av mer dagisbaciller, hon kanske får gå någon dag denna vecka om hon hinner bli frisk men sen från nästa vecka får hon vara hemma typ 2-3 månader. Pallar inte fler sjukdomar just nu och vill inte ha sjuk bebis helst.

• Ponyo

Wow låter lovande ju CeciliaJL! Lycka till!!

Själv har jag inte hört förkylningssymptomet förr rosii men hoppas det stämmer haha för jag är förkyld! Iofs kanske inte just ikväll för dottern spydde nyss i mitt hår pga sin torrhosta och hon är småsjuk.

Jävla skitgraviditet om ni ursäktar språket- finns verkligen INGEN tid att slappna av! Bara sjukdomar attackerandes från alla håll!

• Ponyo

CeciliaJL oj grattis! Vad härligt! Och skönt att höra allt gått bra och ni mår bra!!

• Ponyo

Vad kul! Lycka till Sickan!

Själv har jag vakat över sjuk dotter igen inatt men däremellan har jag haft ont här o där o överallt! Som tjyvnyp! Ryggen, bäckenbotten, magen... Inte så kaxig idag, sitter o ska lämna blodprov nu sen BM kl 10 sen läkare för genomgång av blodprov på e-m... Full rulle!

• Ponyo

Åh hejja hejja dig Cakes!! Snart har du din bebis hos dig! Go go go!!

• Ponyo

Hjälp! Jag känner mig förvirrad!

Ont i nedre delen av ryggen, illamående, bajsnödig, sammandragningar- allt kastat huller om buller - är det förvärkar och gravidåkommor vi pratar om eller en magåkomma?

Blir inte klok på min kropp men minns ju maken masserade så skönt precis där vid ryggen där det gör ont när dottern föddes. Skräck blandat med förvåning och misstro är allt jag känner nu haha huuu och någonstans känns det som det bara är en dröm eller fantasi och att allt ebbar ut snart. Vet inte vad jag önskar just nu faktiskt, v 36+5 typ

• Ponyo

Devils Daughter: ja vad det än var så lugnade det sig. Fast mensmolet kommer och går men lär vara så till förlossningen I guess :) Fick sova som en stock mellan halv tolv och halv tio (tack kära tvååriga dotter som kan konsten att överraska med sovmorgon ibland!) Skönt att få ett avbrott med snäll kropp som inte gör ont.

Min första dotter föddes i v 39+0 och vattnet gick v 38+5

Så läkaren trodde jag hade Hepatos första graviditeten och att kroppen ville komma igång snabbt och att saker kan hända tidigare denna gång. Men.... Vi får se. 25e har jag ultraljud och gynundersökning - då är jag 37 hela veckor. Då ska vi prata mer om igångsättning.

• Ponyo

Angående midsommar känner jag som er... Blä vaddå fira? Fick erbjudande att komma på middag hos släkt en halvtimme bort bara men jag vet inte om jag pallar! :( Är trött och tung och hormoniell, orkar inte hålla upp nån sorts social fasad! Nu måste jag vara lite ego och bara vila, maken tycker samma o vill också vara hemma. Skönt.

• Ponyo

DevilsDaughter vilken jäkla tigermama du är som pallar vara höggravid ensam med 3 barn! Här sitter jag och kräver min man ska vabba t.om när vårt barn är sjukt för jag känner som du- man ORKAR ju inte hänga med liksom! Är stolt att jag fixar käket om dagarna o i bästa fall får snurr på en diskmaskin o tvättmaskin!

Har du någon annan än din man som kan hålla dig sällskap och avlasta dig?

Angående folk som tjatar och vill aktivera en(som äventyrsbad? Seriously? Nu liksom? Livsfarligt man kan ju halka och att ha koll på barnen i badhuset när man inte är lika rörlig.... Näe!) Man måste få vila, tror ju stress påverkar också.

Jag ser stjärnor ibland fast jag inte ens gör något särskilt, kroppen känns så påfrestad. De som inte kan ta att jag hoppar in i min eremitbubbla kan hoppa i havet känner jag just nu :)

Svar på tråden Bf Juni 2014