Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

liza: ok, ta det försiktigt! Tänkte börja sätta igång mitt sto lite smått nu genom promenader för hand.. Hon fölade i våras och har inte riktigt kommit i kondition sen dess, kom igång med ridningen efter att mitt illamående hade avtagit lite och red regelbundet i några veckor, dock så kom ju blödningen och efter det har jag inte ridit henne.. Vill ju kunna rida ordentligt till sommaren sen så lika bra hon får röra på sig lite! Dock vet jag inte riktigt hur promenader påverkar foglossningen? Har knappt vågat röra mig nu för att jag inte vill att foglossningen ska bli värre :(

Måste bara dela med mig av att jag är fly förbannad på min man.. han spelar badminton idag och har varit borta hela dagen.. Det brukar sluta vid 17-18tiden ungefär och de spelar en timme härifrån. Iaf så sa jag till honom att ha med mobilladdaren så att jag kan nå honom och hans telefon laddar alltid ur. Kl 18 ringer han mig och säger att han bara ska spela den sista matchen och sen är han färdig och kommer hem.
    Klockan 22 hör han av sig nästa gång!!! Då har jag försökt ringa honom däremellan men telefonen har varit avstängd.. Han hör iaf av sig då via SMS kl 22 och säger att nu är han klar, hans match blev tydligen uppskjuten flera timmar och han stängde av telefonen för han hade dåligt batteri. Kunde han liksom inte skickat iväg ett sms iaf och säga att han blir så sen? För det är liksom inte en normal tid för en badmintonmatch? och om han nu inte vill slösa sitt batteri kan han väl messa från sin medspelare? Drygo!! Har suttit hemma och tänkt mig in i hur de krockat med bilen på vägen hem eller andra saker som har hänt.. Trodde verkligen på allvar att det hade hänt något! Har GOD lust att låta dörren vara låst och gå och lägga mig för han har inga nycklar med sig.. 
    Fler som blir betydligt argare än vanligt under graviditeten? hehe

• DevilsDaughter

EMTP: Hoppas att det går bra och att denne lille slipper hjärtfelet!

Hallonmjölk: Egentligen kan man nog ha hur mycket sammandragningar som helst och det ska vara ok så länge de inte påverkar livmodertappen. Och det gör de i regel inte om de inte är täta och regelbunda och gör ont. 

barilla: Kan nog ömma hela graviditeten skulle jag tro.. 

• DevilsDaughter
    Alltså jag mår så dåligt nu! Blir knäpp tror jag! Jag tror jag har klantat bort min SGI!! Jag sa ju upp mig från mitt ena jobb i december efter att ha jobbat heltid i mer än 6 månader.. Hade alltså bara kvar mitt extraknäckjobb. Jag anmälde mig direkt på arbetsförmedlingen för att skydda min SGI när jag slutade. Varje månad ska man ju då lämna in en aktivitetsrapport där man uppger alla jobb man har sökt mm för att visa att man är aktiv. Därefter ringer arbetsförmedlingen en gång i månaden för att följa upp.
    I Januari ringde dem och allt var ok. 
    I februari trodde inte jag de ringde, men tydligen så gjorde dem det från hemligt nummer så jag hade inte svarat, trodde det va telefonförsäljare. Jag svarar aldrig från skyddat/hemligt nummer, har lite av telefonfobi:/.. 
    Iaf så fick jag en kallelse hem för några dagar sedan där jag fick en telefontid (stod inget där om att jag missat samtal från dem), jag läste på kallelsen att det va den 14:e, stod såhär: 140304, kollade bara snabbt, så jäkla klantigt! 4:e va de ju, idag! 
    Så jag missade samtalet imorse! Tänkte att nu har den jäkla försäljaren ringt igen! Så jag bad min man ringa upp numret för att se vart man kom, efter några försök utan svar så kom han tillslut till arbetsförmedlingen! Fick panik och ringde upp numret och han som svarade sa då att de skickar information om att jag har uteblivit från inbokat möte till akassa/försäkringskassa! Jag fick iaf en ny tid den 13:e. 
    Nu vet ju jag inte alls vad detta får för följder!? Jag vet ju inte heller om de har skickat ut information om att de inte kunde få tag i mig i februari heller, för har de skickat ut TVÅ gånger att jag inte är anträffbar så lär det ju vara kört för min SGI! 
    Men är det bara denna gången så kanske jag kommer undan med en varning? Jag hade ingen avtalad telefontid i februari som jag hade nu i mars, utan de ringde "oanmält" då, vet inte om det har någon betydelse.. 

Känner mig så DUM nu och skäms verkligen för hur man kan vara så urbota dum! Jag har varit jättenoga med mina aktivitetsrapporter och sökt massor med jobb både på egen hand och genom arbetsförmedlingen! Alltså vad tror ni? Är det kört nu? Mår verkligen piss nu! Akassa har jag ingen så det är "bara" min SGI jag är orolig över..
  • DevilsDaughter

Cakes och frozen: Tack för era svar! Ringde FK idag och hon sa att det viktigaste va att de inte stängt av mig därifrån för då var det som cakes sa, att den blir nollad. Så jag gick till AF idag innan jobbet och pratade med dem. Killen där sa att jag inte var avstängd (phuu), och att jag inte behövde oroa mig för SGI:n för en sådan miss.! så jäkla skönt!!!!! Samtidigt som jag är otroligt lättad och glad så känner jag mig fortfarande rädd att det ska påverka sen ändå när "utredningen" om min föräldrapenning görs av FK, dock sa ju både FK och AF att det bara är om jag blivit avstängd som det påverkas och att det är mer A-kassan man ska vara orolig för i det läget och det har jag ju ingen! 
    Kommer nu hädanefter sova med telefonen vid örat och svara på allt!!!

• DevilsDaughter

Amalian: Du skulle inte kunna få boka ett snabbbesök bara för att kolla blodsockret? Tror inte du behöver vara orolig dock, oftast känner man inte av graviditetsdiabetes på samma sätt som vanlig, dvs du får oftast inte så höga värden och då känner du inte av de vanliga symptomen på diabetes. Har du diabetes i släkten?

• DevilsDaughter

Amalian: ok, ne, precis, det är ju alltid skönt att få det bekräftat! Du kan inte kolla blodsockret med hjälp av din farmors utrustning? Jag har ju mkt diabetes i släkten, även min man har diabetes, men jag kollar gör inte glukosbelastningarna utan kollar istället regelbundet med min mans blodsockerapparat..

• DevilsDaughter

Jag är inte så bra på vilka övningar man kan göra då jag inte tränar.. men jag skulle tro att du kan göra allt som känns bra, dvs allt som inte är obehagligt eller att du känner att det påfrestar kroppen för mycket.

• DevilsDaughter

Amalian Prova annat underlag när du sover, kan kanske hjälpa? Under sista delen av graviditeterna har jag sovit så dåligt att när barnet väl har kommit har det varit som att få sova ut! haha.. 

• DevilsDaughter
    Idag va jag och red en runda i det fina vädret! 26 veckor har jag gått nu och jag har inte ridit sen v 16 pga av att moderkakan satt långt ner. Men verkar inte som att den gör det längre. Kändes så underbart att sitta på hästen igen! Fick dock riktigt ont i rumpan efteråt.. 
    Kändes lite förbjudet då jag ändå gått så pass långt nu. Har funderat mkt fram och tillbaka på om jag borde rida eller inte. Vet ju att det bästa såklart är att avstå, men för det första så är bebisen väl skyddad där inne och för det andra så är mina hästar så lugna att det känns som att risken nästan är lika med noll att jag skulle ramla av.. Dock råkade svärmor vara hemma och ifrågasatte ridningen, kändes lite dumt, hon sa dessutom att om jag nu skulle rida så skulle hon ha valt den andre hästen (som är lägre och tryggare).. jaja, de va underbart iaf! och så länge inte foglossningen blir påverkad av det så kommer jag nog fortsätta med det ett tag till tror jag..
Svar på tråden Bf Juni 2014