Bf Juni 2014
dimi: Tack för ditt svar! För tidig födsel är jag inte orolig för.. Jag går alltid över och mina barn vill aldrig ut, hehe, så att få lite tidigare känns nästan omöjligt för mig.. Hur mkt cola dricker du ungefär på en dag?
dimi: Tack för ditt svar! För tidig födsel är jag inte orolig för.. Jag går alltid över och mina barn vill aldrig ut, hehe, så att få lite tidigare känns nästan omöjligt för mig.. Hur mkt cola dricker du ungefär på en dag?
dimi: Jag brukar i vanliga fall känna mig beroende av cola, och dricker varje dag stora mängder. Men när jag blev gravid tyckte jag inte om det längre och sa då att efter graviditeten tänker jag inte börja igen. Dock började jag redan nu och är fast igen.. Så jag vet verkligen hur svårt det är att sluta..
dimiL ojdå!! Men hur funkar det? Om det går att hålla värkarna borta, är det ok att vänta hur länge som helst trots att vattnet gått? Snittades du med första också?
Hur känns det för dig/er då? Antar att det inte var så väntat att bebisen skulle komma riktigt än? Är värkarna helt borta nu?
dimi: Tror absolut inte det är colan!! Det är så olika hur långt man går i graviditeten.. Jag har alltid gått över mycket och det tror jag inte att jag kunnat påverka på nåt sätt.. Skulle det finnas risk för för tidig förlossning pga coca cola så skulle man ha blivit varnad för att dricka det!
Då blir det kanske kejsarsnitt redan idag då! Skönt ändå att du ändå gått såhär pass långt som du gått nu!
loglady; Aa, tror det är v 34.. Jag försöker att inte rikta in mig på BF datumet för mkt eftersom jag gått över mkt med de andra, men det är svårt! Är så inställd på mitten av juni när det egentligen är desto troligare att bebisen kommer i juli.. Gick över 3 veckor med sista barnet och sattes då igång och då var jag inte ens mogen för igångsättningen egentligen..
Sickan: vet du om liten har satt sig fast något med rumpan eller om den är helt rörlig, jag skulle inte ge upp hoppet om att den vänder sig själv. Vill du hellre ha snitt än att vända på bebisen så tror jag inte att de kommer ha så mycket invändningar om det eftersom det faktiskt inte är en lätt grej att vända bebisen (vad jag fått höra iaf). När jag hade gått 34 veckor med första barnet så hon inte med huvudet ner och då sa bm att det inte va något att oroa sig alls för hon har gått om tid kvar att göra det på, hon vände sig rätt sen, kommer dock inte ihåg vilken vecka det va i.
Jag kommer inte skriva nåt förlossningsbrev. Känner att det får gå som det går..
lovaviola: Det är vanligt att SF-måttet planar ut när bebisen fixeras, man kan säga att barnet då använder plats i livmodern som funnits där hela tiden outnyttjat och då växer det inget på höjden(uppåt bröstkorgen). Så tror inte du behöver vara orolig alls! Men SF-måttet är ju det enda måttet BM kan ta på tillväxten, därför kontrollerar man alltid med TUL om det avviker från kurvan.
Mitt SF-mått har också planats ut, har följt den övre kurvan hela tiden och nu hoppat ner två kurvor, BM sa dock att det berodde på att eftersom jag gått igenom tre graviditeter så är min livmoder "sliten" och töjdes ut fort tidigt i graviditeten och att tillväxten därför lugnat ner sig lite nu när jag kommit ikapp. Jag gjorde TUL i samband med att de kollade om min moderkaka hade växt upp och TUL:et visade +1% ca.. Så det va inget fel på tillväxten där iaf:)
Frozen: Jag har börjat känna det lite emellanåt. Känner jättetydligt hur huvudet trycker sig neråt och det ilar samtidigt i nerverna. Det kan göra ganska ont, men jag blir så glad varje gång jag känner av det då jag hoppas på att det ska tyda på att jag inte kommer gå över så mkt denna gången:)