Inlägg från: GrabbarnaOchJag |Visa alla inlägg
  • GrabbarnaOchJag

Bf Juni 2014

jag har mått riiiktigt illa med mina pojkar.. denna gång mår jag också illa, men har inte spytt ännu!! jag tror inte att man kan avgöra könet på hur illa man mår. :)

• GrabbarnaOchJag

har haft hemskt ont i bröstvårtorna och i dag släppte det äntligen.. skönt tyckte jag.. men sen läste jag om det och att det kan vara ett dåligt tecken... va fan :P

är i vecka 7... 

Någon mer? 

• GrabbarnaOchJag

här ligger sexlusten på topp... Vet inte varför, men relationen och kärleken blir ju lite boostad av att vi väntar någon tillsammans :) 

• GrabbarnaOchJag
    Cakes skrev 2013-10-18 14:07:30 följande:
    Hej,

Jag går ju in i vecka 7 idag men är inte längre lika säker. Visst, jag har ju illamående och lågt blodsocker - tydliga graviditetstecken samt att jag är förbannat trött.

Men förra helgen gjorde jag gravtest som visade ett svagare steck än tidigare. Tänkte att det säkert bara var inbillning och att jag skulle vänta en vecka för att testa igen. Testade i morgon och visserligen visade testet två steck redan efter några sekunder men inte heller denna gången blev det så starkt.

För mig finns det tre alternativ:

- Missfall/avstannad graviditet... och att HCG värdet därför är lågt/sänkt. Men i så fall, hur länge visar det gravid?
    - Att dessa test (som jag beställde nu, testade med andra test i början, dock samma typ av test) inte visar lika starkt.
    - Att jag har lågt HCG-värde... men det låter inte så troligt eftersom det visade starkt i början.            

Funderar på att köpa ett Clearblue digitaltest idag, sist visade det 1-2 veckor... får se vad den visar idag....  
    ja testa ett digitalt, eller boka ett vul! Det är jobbigt att oroa sig! 
  • GrabbarnaOchJag
    Cakes skrev 2013-10-18 16:00:39 följande:
    Ja, men har bokat ett den 7:e. De sa att man ändå inte såg något innan dess...
    ok, det är säkert ingen fara :) Du har ju symtom! :)
  • GrabbarnaOchJag

jag mår illa!! i början hjälpte det att äta hela tiden!! Nu orkar jag knappt få i mig något... 

Har inte kräkts!! peppar peppar! har vetat om min graviditet i snart en månad utan att ha spytt.. det har inte hänt i förra graviditeter.. så jag hoppas att illamåendet ger med sig tidigare nu med.

Jag är sjukskriven (chrons och reumatism) och har haft barnen på dagis 9-14 men nu när jag mår så här så orkar jag inte. Hämtade dem i går och hade kräkan i halsen hela tiden och det var pissjobbigt! Så idag har min sambo pratat med dagis och nu hämtar han dem kl 17 ist.. känns synd att de ska gå så långa dagar.. men dom tycker ju att det är kul där iaf... känns skönt att det gick att göra så här!! 

• GrabbarnaOchJag

å där kom spyorna  :P Blää

Tvättmaskin är SUVERÄNT när man har barn!! hade aldrig klarat mig utan. :)

Fast badkar är supermysigt också... ! Det är mycket mysigare att bada tillsammans med sin bebis.. :) Just nu har jag bara dusch.. och det får väl duga :) 

• GrabbarnaOchJag
    claire skrev 2013-10-22 15:30:18 följande:
    Vi har både badkar och tvättmaskin o torktumlare, men funderar ändå på att försöka hitta ett annat boende framför allt pga. storleken. Vi bor i en tvåa nu. Hur stort behöver man bo egentligen? Hur stort bor ni?
    vi bor i en trea på 68 kvadrat... två vuxna, två barn och en till på väg!! Blir tight snart.. :) 
Svar på tråden Bf Juni 2014