Bf Juni 2014
Välkomnen och grattis!! Jag bor i krokom
Ett tips till er andra som är oroliga för ma/mf; strunta i att testa med veckoindikator
Jag har bestämt mig för att jag är gravid och tänker inte testa nå mer!!!
v 6+1 idag och det känns bättre än igår. Jag var snabb upp på toa och kissade så jag inte hann spara nå morgonurin för att kunna testa igen idag. SKA INTE testa nå mer =)
Tycker att jag har mindre symtom nu än för en vecka sedan och det känns skönt, det lär ju kunna vända snabbt! med första barnet kräktes jag i två månader sen hade jag en fantastisk grav! andra barnet hade jag jättelite besvär men mådde sämre psykiskt. Hade en mardrömsförlossning (igångsättning) med första barnet i v 42+2 och samma dag på förlossningen föddes hans kusin (också på övertid) och överlevde inte så det var en riktigt jobbig period efter det. Sonen var sjuk när han föddes och låg uppkopplad på spädbarnsavd i två veckor. Tog lång tid innan vi alla återhämtade oss. Sen fick jag ma i v 12+ innan dottern föddes så under grav med dottern var jag orolig för ma/mf och sedan oro för förlossning och fosterdöd vilket gjorde att jag mådde dåligt. Då blev jag igångsatt i v 38+0 och förlossningen var hur bra som helst!!! så skönt att ha det minnet med sig!! denna gång hoppas jag kunna föda utan att bli igångsatt!
Vi tittade könet med tvåan, jag ville med ettan men inte maken, Dock har jag varit säker bägge gångerna ändå, bra magkänsla =) vi ska inte titta denna gång tror jag men det blir nog en pojke. VI har sen innan Axel 5½ år och KLara 3½ år.