• kakabus

Bf Juni 2014

enlitenenglund skrev 2013-10-10 13:56:15 följande:
    Hej allihopa ! :) Har tjuvläst eran tråd sen jag fick ett plus den 29 september, men inte riktigt vågat bli medlem och skrivit än då jag fick ett missfall i Mars, var i v14 då men de hade slutat utvecklats i v5 så jag är meeeer än försiktig att ta ut segern i förskott.. :) Men stoort grattis till Er som lyckats blivit gravid och är ledsen för er som fått missfall :( Är just nu i v 7 (6+1) och har inga symtom förutom ömma bröst och trött ! Hoppas ni alla mår bra idag ! :) Nån fler som bor i Jämtland i den här tråden ?

Välkomnen och grattis!! Jag bor i krokom
  • kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-10 14:09:50 följande:
    Allt jag skrev föravann. Men är d inte.så att på Bim 4+0 brukar man.få 1-2. 5+0 = 2-3 6+0 = 3+. Sen får ju vissa tidigare växling mellan veckorna. Eller är jag yr nu?

Det låter rätt, jag kanske ändå kan vara i 6+0 och hoppas att det var att jag inte använder morgonurin som gjorde att det ff visade 1-2... frågan är bara om jag ska släppa det och försöka ha is i magen eller om jag ska testa ned morgonurin?!
  • kakabus

Ett tips till er andra som är oroliga för ma/mf; strunta i att testa med veckoindikator Jag har bestämt mig för att jag är gravid och tänker inte testa nå mer!!!

• kakabus
    MissMf skrev 2013-10-10 17:05:17 följande:
    Tar ni med er sambon/ mannen på första bm besöket? :p

Kanske inte på första men på nåt bm besök blir det nog. Första grav var han med nästan varje gång, andra kanske två ggr utöver UL.
  • kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-10 22:35:31 följande:
    Det sllutade med att jag la båda i deras sängar och sa godnatt. De somnade efter 10 min av gråt. När de somnade smög jag in och kramade dem. Jag avskyr att bli arg och ledsen.
    Ventilerade med sambon o han fick mig inse hur.mkt hormoner jag har. Längtar tills kroppen vant sig lite.

Imorhon är det fredagsmys!
    En tråkig sak är att de slutat sända "hos vicky" på barnkanalen. Min stora älskade det. Så blir Pippi imorgon istället.

Vi har ofta tjorv på kvällarna. Bägge barnen är extremt mammiga och det börjas redan på morgonen med tjat om vilken jag ska lägga ikväll. Ingen av våra barn kan somna själv utan vi läser för dem eller sjunger tills de somnar, tar ett barn var och varannan kväll byter vi = ) har en ganska bra rutin på detta när vi bägge är hemma men trots att de är så mammiga somnar de bättre och snabbare med pappa. Det som ställer till det är när någon av oss inte är hemma pga jobb eller träning så måste en ta bägge barnen och då nattar vi dem i vår säng och det tar längre tid. vi har verkligen försökt att lära dem att somna själv men har inte lyckats. snart så =) sen har vår 3 åring en period nu som pågått länge med strul på nätterna vilket är jättefrustrerande. det tar på krafterna med småbarn som tjorvar med sömnen! jag tror de flesta av oss känner igen oss på ett eller annat sätt!? det blir såklart extra jobbigt med gravhormoner =)
  • kakabus
    rosii skrev 2013-10-10 22:45:23 följande:
    Hmm undra om svullnaden på magen hinner gå ner sig innan den riktiga magen börjar kika fram.. myser med min lilla bula :) tänkte å köpa mig nå mamma jeans om nån vecka. Snoddarna får förlänga ett tag till :)

jag har varit jättestor mina tidigare grav redan tidigt, då svullnaden lagt sig har den riktiga magen tagit över =) så det blir jättesvårt att dölja!
  • kakabus

v 6+1 idag och det känns bättre än igår. Jag var snabb upp på toa och kissade så jag inte hann spara nå morgonurin för att kunna testa igen idag. SKA INTE testa nå mer =)

Tycker att jag har mindre symtom nu än för en vecka sedan och det känns skönt, det lär ju kunna vända snabbt! med första barnet kräktes jag i två månader sen hade jag en fantastisk grav! andra barnet hade jag jättelite besvär men mådde sämre psykiskt. Hade en mardrömsförlossning (igångsättning) med första barnet i v 42+2 och samma dag på förlossningen föddes hans kusin (också på övertid) och överlevde inte så det var en riktigt jobbig period efter det. Sonen var sjuk när han föddes och låg uppkopplad på spädbarnsavd i två veckor. Tog lång tid innan vi alla återhämtade oss. Sen fick jag ma i v 12+ innan dottern föddes så under grav med dottern var jag orolig för ma/mf och sedan oro för förlossning och fosterdöd vilket gjorde att jag mådde dåligt. Då blev jag igångsatt i v 38+0 och förlossningen var hur bra som helst!!! så skönt att ha det minnet med sig!! denna gång hoppas jag kunna föda utan att bli igångsatt!

• kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-11 09:25:35 följande:

Tack för qtt du delade med dig.
    Vi la upp en plan igår om.hur vi skq göra.
    Vi.skq.prova att lägga halv 7, läsa bok sjunga och kramas till 7 sen lägga. Och går hon upp ur sängen så.ska vi läpga henne igen och fortsätta så.tills hon somnar. Det hr funkat innan.

4+5 idqg enligt äl. Längtar till vul om 3v. qtt få se.pyret

Här kör vi tv-fritt fram till 18 när Bolibompa börjar. Då slutar leken och barnen får varva ner, kvällsfika i soffan (jag vet =) mellan 18-18.30 (vi äter middag vid 16) sedan pyjamas och borsta tänderna. 3 åringen lägger sig sedan senast 19 i sängen, 5 åringen får ibland vara uppe till 19.30 (de får bägge vara uppe liiite senare på helgen) sen läser vi och det tar ibland 5 min att få dem att somna och ibland 1 timma. Det viktigaste tror jag med barnen är rutiner, att man gör ungefär samma varje dag och att man förbereder dem typ: "om 5 min börjar Bolibompa, etc"

Vill också göra VUL, jag har ny barnmorska denna grav så jag hoppas att hon förstår min oro och kan skriva en remiss. Skulle vilja göra om typ 3 veckor (v 9+) för att vara säker på att se nåt,   
  • kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-11 10:05:51 följande:
    min tös älskar pippi. så hon får titta lite under dagen med. sen lite bolibompa eller liknande på kvällen.
    försöker att hålla det inom en rimlig gräns.

jag bokade mitt privat. kostar 300. 

ja teven får de titta på dagtid också men inte jämt =) jag menade att från middagen till Bolibompa försöker vi ha teven avstängd =)

vi har ingen privat här i stan, närmsta är 20 mil bort så det funkar inte. Ska försöka ordna ändå =) 
  • kakabus

Vi tittade könet med tvåan, jag ville med ettan men inte maken, Dock har jag varit säker bägge gångerna ändå, bra magkänsla =) vi ska inte titta denna gång tror jag men det blir nog en pojke. VI har sen innan Axel 5½ år och KLara 3½ år.

Svar på tråden Bf Juni 2014