Bf Juni 2014
Jag vägrar testa med digitala just på grund av risken att det inte ska visa det man förväntar sig.
Jag vägrar testa med digitala just på grund av risken att det inte ska visa det man förväntar sig.
Min sambo följer med på ultraljudet men hos BM kommer jag gå ensam :)
Någon mer från stockholm?
Jag tror jag drar mig ur denna tråd... Inte för att jag håller på att få MF utan för att det känns så hetsigt att läsa om symptom, avsaknad av symptom osv. Det här med forum är inte min grej men önskar er all lycka till!
Var på KUB igår och fick se bebben! Myyyys! Allt såg perfekt ut! Längtar massor :)
Marieulrika1 och Rebecca 551: Vad skönt för er! Grattis:) Vilka siffror menar ni? Är t.ex. 1:300 bra?
Jag kopierar mitt inlägg som jag skrev i en annan tråd..
Tack för alla peppning oh stöttning!!
Jag åkte in till gyn igår och fick göra ett vul. Där konstaterade att livmodern och fostersäcken hade växt normalt men fostersäcken var tom förutom en liten liten prick vilket tyder på att något hänt tidigt i graviditeten och embryot inte utvecklats.. Känns ju naturligtvis skittråkigt och jag gråter en del men på något sätt känns det skönt att få det svart på vitt vad det egentligen var som hände och vad blödningarna stod för. Att inte veta är fruktansvärt och man slits mellan hopp och förtvivlan. Men mitt i allt försöker vi se det som ändå är positivt:
1. Jag kan bli gravid och sambon kan göra mig gravid :)
2. Förutom att embryot inte växt såg allt annat helt normalt ut.
3. Efter 10år av p-piller blev jag gravid efter 3-4månader (gravid första gången vi visste om tiden för ÄL).
Nu önskar jag er alla stort lycka till med era kommande underbara junibebisar!
Nu satsar vi framåt mot en höstbebis istället.
Stort tack och kram på er!
H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen!
Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.
Kan någon lugna mig? Var på KUB i 12+1 och allt såg perfekt ut, är nu i vecka 13+2 och oroar mig för att fortfarande kunna få missfall. Hur mycket har risken för missfall minskat med om man har gått över vecka 12 och sett hjärtat slå?
Inskrivning idag i v14. Har inga symtom kvar förutom lite trötthet så det ska bli skönt att prata av sig och hoppas att bm kan ge mig någon form av livstecken från magen..
Har nån annan tappat symtom?
Jag känner mig "onormal" då jag inte alla har en enorm längtan efter att bli mamma eller känner av moderskänslorna alla. Kan kanske bero på att jag under hela min graviditet (vecka 15 nu) har känt mig så extremt ogravid...
Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(
Åh vad alla verkar känna puffar och sparkar... Jag går in i vecka 21 imorgon och känner inte ens ett fladder :(
Idag fick jag lyssna på hjärtat hos barnmorskan, så mysigt!
I helgen ska vi beställa våran vagn, det blir en emmaljunga viking <3
Vad har ni kollat på för vagnar?
Igår beställde vi våran vagn, det blir en emmaljunga viking 2014 års modell, den är SÅ fin!! <3

Gått över 4 dagar nu. Ge mig styrka!