Inlägg från: Marieulrika1 |Visa alla inlägg
  • Marieulrika1

Bf Juni 2014

Jag vägrar testa med digitala just på grund av risken att det inte ska visa det man förväntar sig.

• Marieulrika1
    Knoddas skrev 2013-10-10 20:59:28 följande:
    Frozen skrev 2013-10-10 19:30:27 följande:Grattis och välkommen hit MamaAnni!

Jag bor i Stockholm, Kungsholmen, var bor du? 

Fler Stockholmare här kanske?

Jag är också från Stockholm:) Även om jag flyttade ut från innerstan för ett år sedan, så nu bor jag i söderort.

Jag är från norrort :)
  • Marieulrika1

Jag tror jag drar mig ur denna tråd... Inte för att jag håller på att få MF utan för att det känns så hetsigt att läsa om symptom, avsaknad av symptom osv. Det här med forum är inte min grej men önskar er all lycka till!

• Marieulrika1
    jamka skrev 2013-11-27 21:51:21 följande:

Marieulrika1 och Rebecca 551: Vad skönt för er! Grattis:) Vilka siffror menar ni? Är t.ex. 1:300 bra?

Jag fick 1:20.000
  • Marieulrika1
    H83 skrev 2013-11-29 06:26:23 följande:

Jag kopierar mitt inlägg som jag skrev i en annan tråd..

Tack för alla peppning oh stöttning!!

Jag åkte in till gyn igår och fick göra ett vul. Där konstaterade att livmodern och fostersäcken hade växt normalt men fostersäcken var tom förutom en liten liten prick vilket tyder på att något hänt tidigt i graviditeten och embryot inte utvecklats.. Känns ju naturligtvis skittråkigt och jag gråter en del men på något sätt känns det skönt att få det svart på vitt vad det egentligen var som hände och vad blödningarna stod för. Att inte veta är fruktansvärt och man slits mellan hopp och förtvivlan. Men mitt i allt försöker vi se det som ändå är positivt:
    1. Jag kan bli gravid och sambon kan göra mig gravid :)
    2. Förutom att embryot inte växt såg allt annat helt normalt ut.
    3. Efter 10år av p-piller blev jag gravid efter 3-4månader (gravid första gången vi visste om tiden för ÄL).

Nu önskar jag er alla stort lycka till med era kommande underbara junibebisar!
    Nu satsar vi framåt mot en höstbebis istället.
    Stort tack och kram på er!

Vad tråkigt! Har själv ett MF i bagaget och för oss tog det sig på fjärde försöket efteråt och det har gått hur bra som helst denna gången! Lycka till med bebisskapandet och ta hand om dig!
  • Marieulrika1
    Amalian83 skrev 2013-11-29 11:26:03 följande:

H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen!

Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.

Då har vi samma BF :)
  • Marieulrika1

Kan någon lugna mig? Var på KUB i 12+1 och allt såg perfekt ut, är nu i vecka 13+2 och oroar mig för att fortfarande kunna få missfall. Hur mycket har risken för missfall minskat med om man har gått över vecka 12 och sett hjärtat slå?

• Marieulrika1
    bonden skrev 2013-12-04 22:30:03 följande:

Mycket! Oerhört mycket. Skulle säga att risken för dig nu är mycket liten.
    Tack :) Så nojjig! Har nog gått in i spökvexkorna för mår som vanligt!
  • Marieulrika1
    Tizi skrev 2013-12-05 07:47:42 följande:

Inskrivning idag i v14. Har inga symtom kvar förutom lite trötthet så det ska bli skönt att prata av sig och hoppas att bm kan ge mig någon form av livstecken från magen..

Har nån annan tappat symtom?

Jag har typ inga symptom kvar heller!
  • Marieulrika1

Jag känner mig "onormal" då jag inte alla har en enorm längtan efter att bli mamma eller känner av moderskänslorna alla. Kan kanske bero på att jag under hela min graviditet (vecka 15 nu) har känt mig så extremt ogravid...

• Marieulrika1

Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(

• Marieulrika1
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-12-28 16:52:19 följande:
    min är inte heller jättehård.. mest när jag får sammandragningar.. går in i vecka 18 på onsdag.

Är det första barnet?? för mig är det tredje.. med första tog det jättelång tid! 

jag har lyssnat på hjärtat med sån där doppler från clearblue och det lugnar mycket!
    Jag har inga sammandragnigar alls. Känner liksom INGENTING... Såg det lilla livet på KUB i vecka 13 med hjärtat som slog och allt. Börjar tro att något är fel...
  • Marieulrika1
    Keadi skrev 2014-01-19 19:26:20 följande:

Åh vad alla verkar känna puffar och sparkar... Jag går in i vecka 21 imorgon och känner inte ens ett fladder :(

Jag känner heller inget och är i vecka 20! Oroa dig inte, vissa bebisar sparkar mot ryggraden och vissa bebisar är lugnare än andra :)
  • Marieulrika1

Idag fick jag lyssna på hjärtat hos barnmorskan, så mysigt!

I helgen ska vi beställa våran vagn, det blir en emmaljunga viking <3

Vad har ni kollat på för vagnar?

• Marieulrika1

Igår beställde vi våran vagn, det blir en emmaljunga viking 2014 års modell, den är SÅ fin!! <3

Svar på tråden Bf Juni 2014