Inlägg från: Rebecca 551 |Visa alla inlägg
  • Rebecca 551

Bf Juni 2014

Min magkänsla säger flicka. Men vi ska nog inte ta reda på vad det är. 

• Rebecca 551
    LokesMammi skrev 2014-01-05 19:53:58 följande:
    Nu har jag läst lappen efter RULet o vet vem som bor i mig! =) Gav kuvertet till sambon o sa "gör som du vill, jag har läst". Han la undan den o sa att han inte tänker läsa! =) hehe
    Stod det flicka?
  • Rebecca 551
    Sessan4 skrev 2014-02-10 17:51:45 följande:
    Det här med Facebook alltså.. Jag skriver alltmer sällan, det har blivit lite för stort för mig! Jag brukar tänka, vill jag verkligen att allt ifrån gamla skolkamrater till grannar och den där nyfikna släktingen jag egentligen inte vill vara vän med skall veta att jag lagt på mig 7 kg?? Eh nej.. Så sorry, startas det en fb grupp så lär ni inte se mig där.
    Hela poängen med FL är att man slipper vara så offentlig..

Det passar MIG
    Jag känner igen mig helt. Jag tycker det är obehagligt att skriva fb-uppdateringar vilket gör att jag aldrig gör det. Jag tycker att många är så pinsamma och gör bort sig. Däremot är jag med i en junigrupp, men den är hemlig så det ingen mer än de som är medlemmar där som ser vad man skriver. 
  • Rebecca 551

Gravad lax är väl inte big no no! Inte om den är nygjord och att man äter den kort efter att du öppnat förpackningen. Eller har jag fel där? Jag har ätit både gravad lax i julas och suschi. Dock så är mögelost (opastoriserade ostar), kallrökta charkuterier big no no.  

• Rebecca 551

Ja, prickig korv hör till den kategorin. Så det är nog bäst att avstå även om risken är väldig liten att du skulle få listeria. Jag skulle nog ha svårt att förlåta mig själv i alla fall.

På mackan skulle du kunna ha leverpastej, kaviar, mozzarella med tomat, avokado med tunt skivad kyckling, tonfiskröra, skagenröra. Ja, det finns mycket om man inte äter vanlig ost.  

• Rebecca 551

Jag är också helt omotiverad till att jobba. Jag tänker bara på min graviditet och kommande bebis hela tiden. Jag är väldigt ineffektiv just nu, men det skiter jag i

• Rebecca 551

DevilsDaughter >> Fullt förståeligt att du är arg. Jag skulle koka av ilska . Liknande har hänt mig med många gånger men som tur var inte nu under graviditeten. 

• Rebecca 551

Jag tränar gravidyoga hemma och det rekommenderar jag mycket. Det finns flera youtube-klipp på övningar man kan utföra hemma. MIn rygg mår mycket bättre efter ett sådant pass.

• Rebecca 551
    Tizi skrev 2014-04-03 13:38:16 följande:
    Måste bara ställa frågan om FK och föräldrapenning igen. Jag har skickat in inkomstpappren nu för några veckor sedan men jag har fortfarande inget registrerat på "min sida" om min nya bebis. Har ni? Jag har 68 dagar kvar till bf nu och man ska ju kunna ta ut föräldrapenning 60 dagar innan bf så borde dom inte rappa på lite nu? Jag orkar inte ställa mig i en timslång telefonkö så frågar hur det är för er..

Jag har heller inte fått något registrerat än.... Men det tar väl 30 dagar som Cakes skrev.
  • Rebecca 551
    Sessan4 skrev 2014-04-09 20:25:28 följande:
    Hu va gnällig jag känner mig.. Det är så jobbigt att när man är gravid så verkar det vara fritt fram för folk att kommentera hur man ser ut, vad man äter och vad man skall tänka på Obestämd  Varför är det så? jag skulle aldrig gå fram till någon o påpeka att de blivit bredare över baken eller säger, ska du äta det där?

Jag har ångest över min expanderande kropp ändå.. 
    Jag håller med! Jag har fått höra många kommentarer och  jag tycker inte att det är ok alls! Jag är riktigt arg och förstår mig inte på dessa människor. Jag skulle aldrig kommentera något sådant så för mig är det obegripligt.
  • Rebecca 551
    Amalian83 skrev 2014-04-10 08:03:32 följande:
    Tycker ni också att det börjar bli tjatigt att prata om graviditeten med var och varannan? Alla ställer liksom samma frågor. De gör det ju av artighet och nyfikenhet, men det blir liksom tjatigt. Kan jag få prata om något annat än hur jag mår, due date, kön, namn och hur länge jag ska vara föräldraledig?

I natt drömde jag att min bebis föddes. Hon hade visst en tvillingbror på lur så vi åkte hem med två. Det var väldigt mysigt. Snart snart!
    Ja, extremt tjatigt! Samma personer frågar samma frågar om och om igen dessutom… 
  • Rebecca 551
    Tizi skrev 2014-04-15 18:40:41 följande:
    Idag kom skötväskan till den supersnygga vagnen bebis ska ha. Detta blir även BB-väskan!
    Snyggt! Är det en buffalo?
  • Rebecca 551

Min dotter kom inte heller i juni utan 6 maj (en hel månad förtidigt). Nu har jag bf den
    25 juni.

Svar på tråden Bf Juni 2014