• rosii
    DevilsDaughter skrev 2013-10-08 10:00:38 följande:
    Zwoom: hahaha.. visst är det härligt när lukterna börjar komma? Under en av mina graviditeter fick jag för mig att min sambo luktade illa. Kunde inte lukta på honom under hela graviditeten.. I början kräktes jag bara jag var i närheten av honom. Han luktade ju inte alls illa, men gravidnäsan kan verkligen lura en! Har aldrig mått så bra under graviditeten som när jag va dunderförkyld och inte kände lukter så bra!

Fler som redan börjar känna av att ni inte kan äta vissa grejer och är mer sugna på annat? 
     Verkar vara vanligt det där att mannen luktar skit. Haha, synd att det är den man älskar som man har svårt att hålla sig ifrån. Hade underlättat om det varit en kollega eller liknande :) Märkte innan jag plussade att gubbens deo luktade skit äckligt (precis som första grav), och det var då jag förstog att jag var gravid. Så då åkte jag och shoppade en ny deo åt han, han fick inte vara med och välja tyvärr ;) haha
  • rosii

Fick tummen ur & ringde mvc idag, fick en tid redan nästa vecka. Kändes lite tidigt, är bara i v 7 då! Men det kändes på riktigt nu när jag pratade med bm.. wow :) haha

• rosii

Herregud vad jag är trött. Inatt har jag sovit 13 timmar! Vaknade just.. hade sovit längre om jag inte varit kissnödig. Är trött ännu -snark-

• rosii

Jag känner mig också svullen, insåg igår att jag faktiskt behöver förlänga byxknappen med en snodd. Någon annan?

• rosii

Micha123 jag skulle berätta, förstås är det inte kul att behöva berätta så tidigt men kroppen signalerar ju om att du behöver ta det lugnt när du blir plötsligt yr. Jag känner själv att jag fått dra ner på tempot :)

• rosii

Jag har en bra relation med chefen, så jag berättade idag. Bara för att jag ville, det kändes så bra :) funderat på de här med vul, vad ska man ha för orsak att vilja göra det? Har förstått att de inte är en självklarhet?

• rosii
    Frozen skrev 2013-10-10 21:17:05 följande:
    Det är nog olika beroende på var du bor, vi har gjort IVF och därför gör man vul. Annars så kan extrem oro, blödningar eller smärta vara orsak till att få vul. Men oftast behöver man en legitim anledning tyvärr. Du kan ju förstås vända dig till en privat gyn, och det är inte alltid det behöver kosta mer än ett vanligt läkarbesök då. 

Tack för att du ides svara! Då har jag ingen chans då. Hmm ska kolla upp privata alt men tror inte det finns nå uppikring luleå.
Svar på tråden Bf Juni 2014