• honey1

Bf Juni 2014

Var inte alls så här känslig förra graviditeten. Får andas med munnen HELA tiden för att jag nästan kräks av alla dofter. Kunde knappt kolla på thairestaurangen vi precis gick förbi. Fattar inte hur folk kan äta mat som bara flyter i fett och är sladdrigt och allt smakar soya eller salt.

Kan inte äta nånting alls längre och har vart såhär i fyra veckor nu. Är i v 10 på måndag och har redan gått ner 5 kilo. Det är sjukt mycket då jag inte tappar kilon lätt. Har inte kräkts nåt men kan inte äta skit lägre. Lever på luft och vatten och ibland en isglass eller filmjölk..

Hur står man ut? Vill aldrig mera äta men måste ju pga bebben i magen :(

• honey1
    Tulpanen89 skrev 2013-10-28 08:56:47 följande:

Min mage har krampat ett par dagar nu. Är inte en sån som nojar mig så försöker att undvika att oroa mig. Men är det fler som känner hugg och stickningar? Detta är mitt tredje barn men känner inte igen detta sen innan. Ibland sticker de till i muffen med.

Jag känner också hugg, kramper å stickningar i nedre delen av magen. Och i helgen kände jg även stick i muffen..

Men tror det är att kroppen förbereder sig :)

Men nåt jag redan har börjat känna av är foglossning. Är det möjligt?

Jag hade svår foglossning förra graviditeten (9månadwr sen) och blev igångsatt v38 pga det och hade kvar foglossningwn tills min dotter var 4 månader så är bara 5 månader sen jag blev av med det och nu känner jag av det igen. Kan det vara möjligt att få foglossning såhär tidigt?
  • honey1

Åh jag e så avundsjuk på alla er som får göra VUL :( Här i Ulricehamn måste man ringa in till Borås och betala för ett VUL om man verkligen behöver ett, annars får man vänta till v 22...

• honey1

Jo enligt min BM så gjorde man RUL här nere i vecka 20-22.. 

När jag bodde i stockholm fick jag göra vul när jag ville. Behövde bara kontakta läkaren och hon frågade alltid ifall jag ville ha ett VUL, och om min BM hade tid ibland så gjorde hon ett vul bara för att låta mig se. Kanske är slöseri av resurser, men om man jämför med Ulricehamns kommun och STHLM så är det löjligt så snåla dem är. Min bm sa att om jag ör orolig pga tidigare missfall får jag vänta nån vecka och sen ta ett till gravtest, om det är negativt då så är jag inte längre gravid.
    Jag mådde skit fram till slutet av vecka 8 och nu är jag i vecka 10 och illamåendet har liksom bara slagits av. Är inte lika hungrig heller. Hade jätteont i magen förra veckan, precis som värkar, så pass att jag trodde jag skulle få en stor jävla blödning... Men nu har ingenting ändrats förutom att jag inte längre mår dåligt ... 
    Är nog inte gravid längre. Lär inte få reda på det förrän RUL.  

• honey1

Åh jag är så deprimerad. Har den absolut lägsta mammapengen man kan få. Denna månad fick jag ut 3400kr av försäkringskassan. Jag tog studenten i våras och har inga tidigare jobb på mitt cv. Vi klarar oss bra tack vare min kille, men när dottern börjar på dagis i februari så måste jag skaffa nåt jobb. Nån som vart med om att nån anställer en gravid i v 24 förut?

Klarar mig inte annars :(

• honey1

Jag har två MF i bagaget men ändå så vill jag veta hur ni som fått missfall känt innan blödningen eller missfall blivit bekräftat.

Jag har konstigt ont i livmodern typ, drar och värker. Kanske är växtvärk, men känns så negativt :(

Jag har inte fått missfall senare än v 7 så innan har jag bara fått en blödning som mens fast det vart missfall.

• honey1

11+0 idag :D

Tre olika sidor har visat tre olika datum. Har fått 31 maj, 1a juni och 2a juni, hur kan dem räkna så fel? Jag räknade själv 280 dagar och fick 1a juni så håller mig till det.

Sen dödar BM mig genom att säga att enligt henne är mitt BF 3juni. Om min sista mens var 26-27e augusti, hur kan det bli 3juni? Ledsen blev jag iaf. Jag har BF 1juni oavsett fram till rul!

Idag har jag gått ner 5 kilo. Har ingen matlust kvar. Idag när vi skulle äta middag som jag för en gångs skull verkligen var sugen på så står jg i köket och kämpar med allt i två timmar och när vi sätter oss vid matbordet och jag ska ta en broccoli så ramlar det ut en STOR kokad tusenfoting, helt röd och brun och äcklig.

Najs!!!!! Försöker äta vidare lite utan broccolin och resten av grönsakerna gör mig äcklad, men när jag ska äta min lilla bit kyckling så lyfter sambon på ena skinkan och tar i och gör en BRAKSKIT VID MATBORDET!

Jag bara slängde besticken åt h*lvete och stängde in mig på ett rum. Nu ligger jag i sängen och har inte ätit frukost lunch eller middag på 3 dygn, det enda som gått i är en satsumas och ett rostbröd. Sambon verkar inte bry sig.

Jag svälter och det kan inte vara bra :(

• honey1
    Maroschka skrev 2013-11-05 06:43:09 följande:

honey1 skrev 2013-11-04 22:50:46 följande:11+0 idag :D Tre olika sidor har visat tre olika datum. Har fått 31 maj, 1a juni och 2a juni, hur kan dem räkna så fel? Jag räknade själv 280 dagar och fick 1a juni så håller mig till det.Sen dödar BM mig genom att säga att enligt henne är mitt BF 3juni. Om min sista mens var 26-27e augusti, hur kan det bli 3juni? Ledsen blev jag iaf. Jag har BF 1juni oavsett fram till rul! Idag har jag gått ner 5 kilo. Har ingen matlust kvar. Idag när vi skulle äta middag som jag för en gångs skull verkligen var sugen på så står jg i köket och kämpar med allt i två timmar och när vi sätter oss vid matbordet och jag ska ta en broccoli så ramlar det ut en STOR kokad tusenfoting, helt röd och brun och äcklig. Najs!!!!! Försöker äta vidare lite utan broccolin och resten av grönsakerna gör mig äcklad, men när jag ska äta min lilla bit kyckling så lyfter sambon på ena skinkan och tar i och gör en BRAKSKIT VID MATBORDET! Jag bara slängde besticken åt h*lvete och stängde in mig på ett rum. Nu ligger jag i sängen och har inte ätit frukost lunch eller middag på 3 dygn, det enda som gått i är en satsumas och ett rostbröd. Sambon verkar inte bry sig. Jag svälter och det kan inte vara bra :(Men om du har 11+0 igår så är ju BF 25 maj?! :p

Skrev fel, ska stå 10+0 :)
  • honey1
    Principessa85 skrev 2013-11-05 21:54:17 följande:

Hej! Får jg vara med här? Fick ett oväntat plus i fredags. Eftersom jag åt minipiller och inte har någon regelbunden mens hade jag ingen aning vilken vecka jag var i. Ringde Mvc i går och fick komma in på VUL idag. Fick se en liten jordgubbe med tickande hjärta i v.9 (8+1), Bf 15 juni. Som sagt en oplanerad graviditet, men vi är väldigt lyckliga över bebisen. Har en dotter på 10 månader, som kommer att vara 1 år och 5 månader när bebisen kommer. Det ska bli mysigt att få så tätt, även om det säkert blir en hel del jobb.

Åh så roligt grattis!

Jag har en dotter på 9 1/2 månader så hon kommer vara runt 1 år och 4-5 månader också :)
  • honey1
    bonden skrev 2013-11-07 19:47:26 följande:
    Hur knäppt är det inte att jag kan äta lösgodis utan att må illa men kräks av det mesta annat? En liten stunds njutning fick jag i alla fall :)

Haha för mig är det exakt samma sak! Godis och sånt går bra, inte mat. Och bakelser om jag gjort dem själv, som typ kladdkaka eller kanelbullar det går också bra.. Hur stört som helst.
  • honey1

Jag vill med i gruppen!

Emma Lindmark på Facebook, bild på en blond tjej i studentmössa

• honey1

Jag har konstant huvudvärk, så illa att jag måste ligga och sova hela dagarna. Är i vecka 14 nu och orkar inte en dag till!

• honey1

Usch! Jag har hela tiden mensvärk när jag är uppe och rör mig, men så fort jag sätter mig så försvinner det. Igår gick vi i centrum och mensvärken var skitstark och kom som i värkar, riktigt obehagligt, men hade vinterjacka så är inte säker på om magen ens blev hård :S

Men antar att det inte var några riktiga värkar eftersom de försvann när jag satte mig ner. Dock gick slemmisen idag :S men den kan ju återbildas

• honey1

Var på auroramöte i V 33. Hon lät som om det var omöjligt att bli beviljad snitt om man haft en bra förlossning innan, vilket jag haft. Sen väntade jag på att dem skulle ringa om ett nytt möte men istället så ringde hon två veckor efter och sa att jag blir beviljad snitt utan fler möten eller träff med läkare. Nu snittas jag på måndag :D

• honey1

Vad roligt missmf!!

Lille Arvid kom den 26e med planerat ks. Allt gick superbra. 2800 gram och 50 lång. Lite liten men han bygger nog på sig :)

Svar på tråden Bf Juni 2014