• Zwoom

Bf Juni 2014

EMTP skrev 2013-10-03 12:17:55 följande:
    Jag bor på Gotland. :)

Vecka 5+4 idag. Vaknade på morgonen och kände mig inte det minsta gravid. Nu ligger jag dock i soffan, tokillamående, och försöker låta bli att kräkas.

Bokat tid för VUL den 21 oktober. Skönt! 

Haha så brukar det vara att det slår till sen..,
    Hade gärna känt av illamående själv då det hade blivit lite mera verkligt för mig.
    Åh du ska på VUL dagen innan mig

Jag bor i SKåne    
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 12:47:31 följande:
    drömde i natt att jag fick mf! otäckt! Har aldrig drabbats tidigare och har två barn.. gjorde däremot en abort förra våren... :( 

Har småblött lite.. pytte pytte.. och gjorde det nästan hela graviditeterna med mina två.. så egentligen är jag inte orolig.. men det känns ju olustigt!!

Hur mår ni??

Jag känner mig trött och lite hängig.. men kan ju vara förkylningen också.. fast det känns annorlunda då jag är på väg att bli frisk nu!

Jag bor utanför uppsala 
    Fy hemsk mardröm.

Trött är jag med men samtidigt så har jag svårt att somna till och från 
  • Zwoom
    bonden skrev 2013-10-03 14:28:30 följande:
    Och GRATTIS till alla som plussat. Coolt att vi redan är så många!!

Japp vilken turmånad
    Nu får vi hoppas att alla når målet utan komplikationer 
  • Zwoom

Jag måste göra VUL/UL varannan till vartredje vecka pga 3 tidiga MF och två sena MF där barnen dött sent i magen så detta är en graviditet som kommer kollas ofta och mycket så denna bebisen OM det går hela vägen kommer bli en filmstjärna

• Zwoom

Blir faktist avis på vissa av er som är illamående...

Själv mår jag bra och utan symtom ja lite trött men det det är jag ju ibland annars med.
    Kännes som jag fått mera energi...

Ska inte nojja mig nu!!!     

• Zwoom
    Gbgmamma skrev 2013-10-05 08:11:45 följande:
    Jag ska på bröllop nästa helg, är så orolig för att någon ska fatta vad som är på g :p funderar på om man ska låtsas dricka och gå och hälla ut det ngn stans när ingen ser ;)
    Äsch säj att du festade till det dagen innan lite så du inte pallar med mera starkt den dagen
  • Zwoom

Hur blir man av med sin enorma rädsla att få MF?

Jag har ju speciellt mina sena MF jag tänker på som skrämmer mig något så fruktansvärt och det går tankar hela tiden gång på gång i min skalle just pga rädslan.

Jag vill verkligen få behålla detta lilla barnet nu.
    Jag tar n även Progestersongel och Trombyl dagligen för att det förhoppningsvis ska hjälpa men rädslan finns där iaf...

Jag vill verkligen komma till mål nu och få en välskapt liten bebis nu i slutet av maj/början av Juni kommande år.

• Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-05 10:55:24 följande:
    Undrar detsamma efter 16 tidiga mf, äter hög dos D-vitamin som sägs motverka mf enligt studier...
    Är det som du fått av läkare nu efter dina MF? D-vitamin alltså?
    Kanske borde köpa det också? 
  • Zwoom
    Phlippan87 skrev 2013-10-05 13:37:42 följande:
    min sambo är 100 på att vi får en till tjej, han anser att jag bara kan få tjejer (mamma har 4 döttrar, min syster 2 och jag 2) men jag hoppas lite mer på en pojke, och våra döttrar vill ha en lillebror
    Säj till din kille då att det är HAN som avgör barnets kön dvs sperman
  • Zwoom
    Amalian83 skrev 2013-10-05 17:16:05 följande:
    Folsyra, d-vitamin och omega 3 inköpt idag :) och på måndag ringer jag läkaren.

Bf 11 juni enligt appen.

Kommer nog ta tidigt ultraljud i vecka 12. Bor i Norge och här är första ultraljudet på offentlig nota i vecka 18. Så länge kan inte jag vänta :)

Kan man käka D3 vitamin eller Dvitamin under hela graviditeten?

Kan man ta det trots man redan käkar multivitamin för gravida/ammande? 
Svar på tråden Bf Juni 2014