• EMTP

Bf Juni 2014

Sessan4 skrev 2013-12-18 14:44:05 följande:
    Det är typ ingen som kommenterar när jag skriver heller.. Lycka till med din graviditet!
    Nej, det är inte som "back in the Days"... :P
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2013-12-18 21:01:05 följande:
    Åhhh!!!!! Härligt med hjärtljud ?? Tror det är en flicka ????
    Just nu tror jag också att det är en flicka. Kommer på mig själv med att kalla magen för "Hon" mellan varven. :-O Som tur är så har vi ju ultraljud om 15 dagar, så förhoppningsvis får vi "facit" då. :)

• EMTP
    micha123 skrev 2013-12-18 22:07:46 följande:
    Någon mer som köpt en såndär doppler? Jag fick hem min idag och det var helt fantastiskt att få lyssna på bebishjärtat :D
    Jag har snällt fått låta bli det, för jag skulle nog bara ligga i soffan och lyssna på hjärtljud hela dagarna. :D Det vore nog inte det bästa för varken mig eller bebisen. ;)
  • EMTP

woohoo! Vi ska ha barn i år! :)
    I (över)morgon (2 jan) har vi vårt ultraljud. Längtar! :)

• EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-01 21:03:31 följande:

Ska också göra rul 2jan. Imorgon! Härligt! =)
    Ska ni ta reda på kön? :)
  • EMTP
    DevilsDaughter skrev 2014-01-01 22:08:12 följande:
    Lycka till ni som har RUL imorgon!
    Vi tog reda på kön när vi gjorde KUB och det ångrar jag inte. Detta är fjärde barnet och med de andra tre tog vi inte reda på könet. Efteråt har jag känt att det varit så speciellt att få reda på könet vid förlossningen och att jag inte velat veta innan. Men nu med fjärde och antagligen sista barnet så kände jag att jag ville testa på detta "sättet" också. Tycket det känns så himla häftigt nu att veta vad som finns där inne och veta till förlossningen lite mer om den som kommer ut. Känns som att man känner barnet på ett annat sätt redan i magen än vad man gjort med de andra. Jag var rädd innan vi tog reda på könet att jag efteråt skulle tycka att det kändes fel att ha "fuskat" men så känns det inte alls!
    Vad ska det bli den här gången och vad har ni sedan tidigare? :)
  • EMTP
    MissMf skrev 2014-01-02 20:13:57 följande:
    Jag har fått ont i typ korsryggen/ svanken, enligt google kan det va foglossning :/ det känns bättre om jag lägger mej helt platt på golvet. Började förra veckan efter att jag hade gått en lång sträcka på jobbet jättefort men har ätit panodil för jag är förkyld, nu när jag slutade så värker det. Får ont av att sitta i soffan och ligga i sängen för att det känns för mjukt och inte ger något stöd svanken.. Någon med nått tips eller råd?
    Foglossningsbälte och vetevärmare fungerar fint för min del.

Har varit på RUL idag och grabben där inne i magen hade inte en tanke på att hålla sitt kön hemligt, så trots ambitionen att inte ta reda på vad som fanns i magen kunde både jag och maken snabbt konstatera att vi väntar vår tredje son. :)

Blev flyttad fyra dagar åt rätt håll och är nu i vecka 19+4 istället för 19+0. Skööönt! Nytt BF den 24 maj. :)
  • EMTP
    DevilsDaughter skrev 2014-01-02 23:13:11 följande:
    Grabbarna: åhh vad är oddsen för det liksom!! Jag hatar det där i början när man börjar känna sparkar och ropar dit mannen och han kan hålla i evighter och det händer inget.. Vi är där nu, haha..

Missmf:Är också 16+2 idag!

EMTP: Åhh va kul ändå! Känner ni er besvikna över att ni kunde se könet när ni ville att det skulle vara en överraskning? Va kul att bli flyttad framåt!! 

Nej, det känns helt okej. :) Är glad att vi fick veta. Det är ju vad det är liksom. :) Nu längtar jag bara efter att få träffa den lille. Ja, inte NU då, men 24 maj blir alldeles lagom. Har gått halvtid imorgon. :)
  • EMTP

Grattis till sonen LokesMammi! :) Jag hade inte heller kunnat hålla mig om jag hade kuvertet i min hand - är imponerad om din man lyckas hålla sig. :)

Vi väntar som sagt vår tredje son (och vårt sista barn) så jag förstår också fullt ut känslan av att inte bara ha "vunnit" en son, utan dessutom på något sätt "förlorat" en dotter. I brist på bättre ordval. Självklart skulle man dock aldrig byta ut bebisen i magen mot något i hela världen. :)

Känner lillebror kicka i magen och blir så lycklig varje gång. Längtar så efter att få träffa denna underbara lilla krabat. Fast inte förrän i mitten av maj. :)

• EMTP
    Skattkistan skrev 2014-01-05 20:11:16 följande:
    Men grattis till en lillebror! Tänk vad mycket kläder du kommer ha användning för :) jag har också en liten kille här hemma och alla som kommenterar min graviditet säger "åh då kanske det blir en liten flicka denna gången". Precis som att en pojke inte är lika mycket värd. Jag blir så jädra irriterad! Jag blir precis lika glad för en pojke även om det skulle vara kul att ha en av varje. Men den där kommentaren stör mig så mycket!
    När vi väntade nr. 2 önskade vi oss en lillebror till storebror, och när vi berättade vad vi väntade för något (och var helt överlyckliga) fick vi faktiskt kommentaren "Nej, vilken otur ni har!". Hade det inte varit från makens gamla farmor hade jag förmodligen nitat personen. :D
Svar på tråden Bf Juni 2014