• jamka

Bf Juni 2014

claire skrev 2013-11-08 15:30:22 följande:
    Usch vad hemskt med utomkveds!! Lider med dig, Lilsis!

Igår var jag och sambon på hälsosamtal. Kändes bra men inget nytt under solen. Fick ny tid i v. 12 om 4 veckor för inskrivning. Funderar p att boka vul därimellan för att få bekräftat att där är något därinne. Men vet inte säkert om jag kommer att komma till skott. Annars är ju inte RUL förrän v.18. Aslångt dit ju.

Annars är allt bra med mig. Extrem trötthet drabbar mig ibland. Likaså huvudvärk och ingen matlust (snarare inte sugen än illamående). 

Någon som funderar på att  vänta till RUL för bekräftelse av graviditet? En del av mig känner att så länge inget är fel, jag får blödningar eller jätteont eller så - så finns det kanske ingen anledning att utsätt mig och fostret för onödig strålning (missförstå ej - jag förstår VERKLIGEN alla som vill vara säkra!). Liksom - om nånting är fel, skulle jag då bli gladare att få veta det nu?
    Jag väntade till RUL med sonen för 6 år sedan men den här gången orkar jag inte vänta så länge eftersom förra gången jag var gravid fick jag missfall. Så jag har redan gjort en Vul i v. 6 pga. en liten blödning och ska göra en till i v.13 (men det blir KUB då).
  • jamka
    rosii skrev 2013-11-09 23:37:09 följande:
    V 11 idag, en vecka kvar till första "delmålet" :) spännande att berätta åt dottern när de blir dags. Hon är 3.5 år undrar när de blir bäst att berätta.
    För mig var det redan det första delmålet, det var v. 8+1 eftersom förra gången fick jag missfall då. Nu är jag i v. 8+4:)
  • jamka

Och jag väger för och emot när det gäller KUB. Min BM ville att vi skulle fundera om jag vill göra det eftersom jag är 36. Har någon av er gjort det förut?

V. 8+5  och illamående. Dessutom blev jag förkyld och har ont i halsen. Hoppas att jag inte får feber. Hög feber kan skada embryot.

Ingen rolig söndag för min del:(

• jamka
    Skattkistan skrev 2013-11-10 17:12:20 följande:
    Jag har gjort kub förut och ska göra det med detta barnet också. Är det något speciellt du undrar över?
    Nej, men jag vill inte göra ev. fvp och det blir kanske jobbigt att hantera om det blir 1:200 eller ännu värre. Hur stor sannolikhet fick du förra gången om jag får fråga? Hur gammal är du?
  • jamka
    DevilsDaughter skrev 2013-11-10 23:12:14 följande:
    jamka: Vi gjorde KUB med sista barnet (inte de andra två barnen), visste inte ens att det fanns då. När vi gjorde KUB så fick vi siffrorna 1:1500 vilket gjorde oss ganska oroliga, dels för att siffrorna var sämre än om vi enbart skulle gå på min ålder, dels för att alla på familjeliv (liknande tråd som denna) fick så mkt bättre siffror 1:10000-1:15000.. Så vi blev INTE lugnare av KUB.
    Vi känner att kan vi förhindra eller minska risken för att få ett barn med kromosomfel så vill vi göra det. Innan jag blev gravid hade vi bestämt oss för att försöka få igenom att få göra ett fostervattensprov utan att först göra KUB, eller att iaf få en remiss så vi kan göra det privat. Men nu med liten i magen så känner jag att jag inte riktigt vill riskera missfallsrisken, lätt att säga innan liksom..
    Så nu har vi bokat in ett privat KUB och samtidigt ska vi försöka få igenom att få göra ett KUB här, ska till läkaren på onsdag för att försöka få igenom det. Får vi göra KUB här så ska vi avboka det privata och istället boka in ett extra RUL privat där de gör en extra noggrann undersökning av alla organ och kollar efter avvikelser osv.. Då är man ju ändå hyfsat garderad känns det som.. Känns iaf som en bra plan för oss och vi har funderat mkt på detta.
    1:1500 är ju nästan ingen risk alls. Skulle jag få 1:1500 skulle jag inte vara orolig.
  • jamka
    DevilsDaughter skrev 2013-11-11 08:47:39 följande:
    zwoom: Åh de gör jag med! Har gått 9 veckor imorgon så har dock lite längre kvar dit!

Jag har också gått 9 veckor imorgon. Imorgon blir det 9+0:) När har du BF? Jag har en kort cykel så det blir den 16 juni, på min födelsedag:)
  • jamka

Jag hade BF förra gången den 3 augusti 2007 och vattnet gick exakt den 3 augusti tidigt på morgonen men sedan plågades jag i hemska värkar i 29 timmar och sonen föddes 23.34 den 4 augusti:)

Nu så fick jag maginfluensa, tror jag, springer på toa sedan kl. 6.30, fick sjukskriva mig. Hoppas det går snabbt över.

• jamka

Jag har maginfluensa men annars så njuter jag av att vara gravid. Jag har väntat på det jättelänge. När jag väntade min son 2006 mådde jag mycket bra, inga besvär förutom hunger, gaser i magen och sammandragningar från v.20. 

Nu är jag så glad att jag är gravid och än så länge inte fick missfall att jag accepterar allt bara det slutar med ett friskt barn och att jag överlever det hela.

Vi ville alltid ha många barn men jag kunde inte bli gravid och behålla graviditeten sedan 2007 (massor av skengraviditeter och ett missfall i v.9).

Jag tycker synd om er som kräks för det behöver jag inte göra. Tänk på att det är bara några veckor kvar och sedan blir det bättre om det är något tröst. 

• jamka

Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?

• jamka
    claire skrev 2013-11-13 20:21:58 följande:
    Hej alla. Mycket som händer här inne ser jag. Spännande med alla berättelser. Det verkar som att många av oss mår ganska kasst just nu.. här är de inte mycket bättre. Känner en svag doft av avgaser var jag än är och på det ett svagt illamående - HELA tiden förrutom vissa korta stunder. 

Man hörde ju innan att de var morgonilllamående  som var grejen. Tji fick vi, eller hur??
    Jag har konstigt nog illamående mest på kvällen. Men det räcker att röra på sig eller äta och så mår jag bättre.

Då är det första blodprovet taget, bra värden, vad skönt:) I morgon inskrivning:)

Men på grund av min magsjuka gick jag ner i vikt, väger 52,5 och har alltid vägt 53 kg.   

Jag köper inte heller nya barnvagnar:)     
Svar på tråden Bf Juni 2014