Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Bf Juni 2014

Angeliica skrev 2013-10-05 13:53:38 följande:
    Jag ringde barnmorskan igår och fick en tid först den 26/11 då är Jag ju i vecka 13 nästa vecka 14 är inte det lite väl sent för inskrivning och samtal? Jag tycker iaf att det känns så, det är ju trots allt första barnet. Nån annan som fått tid så pass sent?
    11 november ska jag dit eftersom jag sedan har fullt upp i skolan och åker utomlands 2 veckor. Här vill de lägga samtalet mellan v. 9 och 14 sa hon så det beror säkert på deras procedurer men ring och be att åtminstone få komma dit och träffa bm tidigare samt få råd om vad du behöver tänka på
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    bonden skrev 2013-10-05 13:59:26 följande:
    Jag vill ha en till tjej om det skulle gå att välja, men en liten grabb skulle förstås bli lika älskad han också. Eftersom jag och min syster är nära i ålder och fortfarande bästa vänner så tror jag det påverkar mig till att vilja ha en syster till den dotter vi har. Det blir ju 1 år och 10 månader mellan de två så oavsett kön hoppas jag att dom ska kunna leka mycket med varandra (men jag är inställd på en hel del bråk också).
    vi har ju två döttrar, 17 månader mellan, och jag har alltid drömt om att ha både pojkar och flickor, kanske inte så "korrekt" men det skiter jag faktiskt i. Bara barnet mår bra så är jag så klart lycklig oavsett men om man kunde välja...
  • Phlippan87
    Angeliica skrev 2013-10-05 14:07:39 följande:
    Okej då är det väl så här jag bor helt enkelt. Blev bara så förvånad många här i tråden som skulle dit jätte tidigt. Som sagt har jag inga barn så är lite ny på detta, men det är skönt att det finns andra här att fråga iaf :)
    jag väntar ju 3e så för mig är det liksom inget nytt. Men med första fick jag komma knappt en vecka efter att jag plussat så jag tycker det ligger lite väl sent för dig
  • Phlippan87
    Gbgmamma skrev 2013-10-05 14:57:18 följande:
    Görs inte kub i vecka 11? Missar ni inte chansen att få det testet om ni skrivs in så sent? Vi hoppas på att få en tjej till, min man har fyra systrar och jag har fyra bröder. Vi har båda avundats gemenskapen de andra syskonen haft som kommer av att de har samma kön. Hans systrar har "tjejkvällar" och mina bröder har liknande fast manligt sällskap då. Sen spelar det ju inte jättestor roll egentligen. :)
    KUB erbjuds, på de flesta platserna i landet, enbart till de över 30 eller 35 år
  • Phlippan87

Håller bli att bli galen av oro här. Har fortfarande inte fått något riktigt tydligt + utan bara många svaga, men idag är det mycket svagare än igår så nu kommer oron rejält för att det inte ska hålla denna gången. Får jag inte tydligt senast på måndag ringer jag bm igen för blodprov och att tjata till mig ett vul så snart det är möjligt att se något

• Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-05 18:26:34 följande:
    Vad är det för vitaminer? Åt inga förra grav, det var inget bm nämnde åt mig :s Varför ska man äta vitaminer?
    järn och folsyra bör du äta åtminstone. även d-vitamin kan vara bra då det är svårt att få i sig tillräckligt, speciellt under vintern. Folsyra behövs för att barnets ryggmärg och nervsystem ska bildas ordentligt, järn är väldigt vanligt att ha brist på som gravid så det skadar inte att äta extra. Även tänka på att använda t.ex gjutjärnspanna till matlagning osv 
  • Phlippan87
    strumpan123 skrev 2013-10-05 18:44:51 följande:
    varför ska man använda gjutjärnspanna? Aldrig hört talas om :S äger inte ens en sådan

Det är ett bra sätt att få lite extra järn, den avger järn till maten. Älskar vår gjutjärnsgryta <3
  • Phlippan87
    boogiewoogie skrev 2013-10-05 19:04:53 följande:
    frågade en sjuksköterska om vad ett svagare streck betyder...och hon sa att det kvittar om det är svagt, finns det ett streck (eller två då) så är man gravid..:)

Det är just att det blivit svagare och att digitala inte ger utslag som oroar mig
    Amalian83 skrev 2013-10-05 19:08:11 följande:
    Har du testat med clearblue digital? Det är ju lika säkert som att testa hos läkaren och mycket tydligare än de där stickorna (tycker jag att det verkar som iallafall). Så vet du liksom utan att behöva vänta på läkartid :)

Och ger mig neg trots typ 10 positiva på olika tester i övrigt, både Apotekets som ska ge från bim och testlagrets som ska ge från bim -7...
  • Phlippan87
    elinvd skrev 2013-10-05 20:24:34 följande:
    Usch. Hoppas du får en ordentlig stegring snart eller får komma in och kolla det annars.
    ja, det hoppas jag med. Ok att man inte kan göra något om det är mf, men då vet man åtminstone om man är gravid eller inte så man slipper hoppas och bli besviken senare
Svar på tråden Bf Juni 2014