• Cakes

Bf Juni 2014

Välkommen Claire!

Jag är i vecka 7, så lite före dig! Är också 26 men kommer att hinna fylla 27 innan bebisen kommer.

Jag tror att den ekonomiska frågan alltid kommer att kännas som en liten stress. Men samtidigt, har man hyfsad inkomst så klarar man sig tror jag. Sen så kanske man får prioritera bort vissa saker som kostar, men det får det vara värt :)

• Cakes

Hej Isabelle!

Grattis till plusset! Vart utanför Göteborg bor du? Jag bor åt Partille hållet :)

• Cakes

Isabelle 14: Vilket sammanträffande! :) Vilken BM ska du ha? Vi ska ha den i Partille (de verkar superbra) och ska dit första gången på torsdag. Ska bli så spännande!

• Cakes

Haha, by the way - jag som alltid ätit en god och nyttig frukost får just nu bara i mig rostmackor med smör på (kanterna får jag ta bort) och ett glas kall oboy! Det är det enda jag är sugen på (och får behålla) på morgonen! Skumt det här hur kosthållningen förändras utan att det egentligen är "medvetet"! Saknar dock min yoghurt med äpplen och frön ;)

• Cakes

Isabell14: haha, vi ska också till henne fast på torsdag! Världen är allt bra liten :) Då ses vi säkert i föräldragruppen sen! Jag är nog i 6+4, om jag har räknat rätt :)

• Cakes
    Tina83 skrev 2013-10-22 15:43:47 följande:
    Jag testade plus förra tisdagen

Sista mensens första dag va 18 september. Vilken vecka är jag i då? Nån som vet? 

I morgon borde du ha gått fem hela veckor då... med andra ord, att du går in i vecka 6 i morgon :) Men någon annan får gärna dubbelräkna också ;)
  • Cakes
    Tina83 skrev 2013-10-22 15:49:03 följande:
    Pratade med barnmorskan igår och hon sa att jag va i slutet av v 4, men enligt familjelivs uträknare är jag i v 5. Haha. Vem ska man lita på, barnmorskan eller internet

Jadu, lägg dig någonstans mitt emellan vetja ;)
  • Cakes
    claire skrev 2013-10-22 16:07:28 följande:
    Hm. När jag räknar ut på internet är jag i vecka 5+1 (sista mensens första dag var den 15 sept). Och alltså är jag väl i vecka 6? 

Det svåraste jag vet är att hålla hemlisar. Någon mer som är kass på det? 

Precis :)

Ja, det är så svårt. Jag håller på att försäga mig hela tiden också ;)  
  • Cakes

Dagens klagoinlägg (sen ska jag försöka tänka positivt hela dagen):

Fy sjutton vad jag mår kasst idag. Sov så sjukt dåligt så det beror antagligen på det. Var uppe fyra-fem gånger och kissade, mådde sjukt illa vid samtliga tillfällen. Vaknade en timme innan jag skulle upp och var tvungen att äta, sen kunde jag inte somna om. När jag väl skulle gå upp började dagen med att kräkas. Nu sitter jag här och fryser som en galning, har huvudvärk och är supertrött! Tog en alvedon nyss, så förhoppningsvis hjälper den.

Nu, försöka tänka positivt :)   

• Cakes
    Isabelle14 skrev 2013-10-23 09:43:43 följande:

Idag ska jag på inskrivning! Känns så sjukt overkligt att och det känns som igår jag var där med mitt första barn :P Meen minns inte haha, vad är det man gör?

Lycka till :) Ser fram emot att höra om besöket sen, jag är lite nervös inför mitt i morgon ;)
Svar på tråden Bf Juni 2014