-
vadå får man inte äta nåt med menthol?MissMf skrev 2013-10-18 19:29:22 följande:Va på Apoteket nyss o fick bara äta läkerol o nån annan sort som va som läkerol :( har ju ont i halsen ju! :( o inget mentol i nässprayen :( -
jo men har aldrig hört att man inte kan äte halstabletter som gravid.MissMf skrev 2013-10-18 20:19:42 följande:
Han sa att jag inte fick ha sånt renässans nässpray med mentol . Bara vanligt
va e de? -
På väg till jobbet nu.. Ska jobba delad tur, är så trött så jag vet vad.. Brukar ju vara morgonpigg.. Mår illa.. Hoppas dagen flyter på bra iaf.
-
Idag går jag in i vecka 8 (7+0). Fast helt säker är jag ju inte. Den 31 okt ska jag på VUL så då får dom kolla upp vilken vecka jag är i.
Igår mådde jag fruktansvärt illa och det va en pina att jobba delad tur igår. Och knökstressigt hela dagen så jag va bra slut när jag kom hem igår kväll. -
Åh va härligt att höra!!! =)EMTP skrev 2013-10-21 11:27:40 följande:Här var jag på vul klockan 9 imorse. Var så nervös innan att jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig.
Men allt såg bra ut i magen. Blev flyttad från 8+1 till 8+4 och läkaren tyckte gott att jag kunde gå efter den beräkningen istället för efter senaste mens, så då gör jag det. Närmare den magiska vecka 12. :)
Ett hjärta som slog och 19,8 mm lång var hen.
Nu har jag dock ganska mycket molvärk, men antar att det är helt normalt eftersom man varit där och "bråkat" lite,
Själv har man en ledig dag idag från jobbet. Sjukt skönt efter den stressiga helgen som var. Den värsta helgen på 6 år i jobbet.
Men så har man ju lite måsten här hemma. Men jag sållar lite. Gör bara det som känns absolut nödvändigt idag.
Hunden givetvis som måste komma ut. men det är ju bara skönt att få komma ut i solen så det känns ju inte jobbigt. Sen lite disk och tvätt. Annars så är det soffan som hägrar idag! =)
10 dagar kvar till VUL -
Hej på er!
Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma.
I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig.
Så jag har en hel del läsning att ta igen =)
Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då.
På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens.
Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =)
Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. -
Det har du ju rätt i.bonden skrev 2013-10-28 08:22:20 följande:
Han måste ju inte sitta vid fotändan. Klart han ska få följa med. Han är väl lika nyfiken som du :) -
ja självklart är han det. Så klart han ska vara med på vulet =) jag som va lite fjantig bara hahaSickan12 skrev 2013-10-28 15:07:49 följande:
Spännande! Din sambo är väl antagligen med på förlossningen också ;). Min kille satt vid mitt huvud precis på vul. -
2 dagar att ta sig igenom innan det är dags för vul iaf... Känns som en evighetsväntan... =)
-
Vecka 22??honey1 skrev 2013-10-29 09:39:48 följande:Åh jag e så avundsjuk på alla er som får göra VUL :( Här i Ulricehamn måste man ringa in till Borås och betala för ett VUL om man verkligen behöver ett, annars får man vänta till v 22...