• rosii

Bf Juni 2014

Emma1991 skrev 2013-10-13 09:40:36 följande:
    Fick reda på att jag va gravid igår... Så jävla lycklig :') Men vet ej hur långt gången -.-

Grattis & välkommen! Jag är också ung, född 89. :) vet du när du hade sista mens?
  • rosii

Åh, jag är verkligen jätte sugen att berätta för alla att vi är gravida. Men det känns som sån tabu att berätta tidigt. :( är bara i v 6+1. tycker det är så konstigt att det är sån tabu. Som att man ska skämmas, för missfall kan ju ske. Men mf är ju så vanligt! Hur känner ni?

• rosii
    mammasusan skrev 2013-10-13 18:58:34 följande:
    Fast vi haft så många mf, tänker jag iaf berätta imorgon på tex instagram....närmsta släkten & vännerna vet redan.
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14

Har du många följare på instagram eller är det mest dom närmaste? Jag tänker att skulle det nu bli mf så skulle jag gå ut med det offentligt oavsett om jag gått ut med det eller inte så vad tvekar jag på eg! Vad folk ska tänka när man går ut tidigt?
  • rosii
    Maldita skrev 2013-10-14 07:46:21 följande:
    Hoppas att jag får vara med här, trots vår speciella väg till barn. Vill så gärna prata med fler, till släkt och vänner är vi tysta än så länge. Vår baby är beräknad till 22 juni. :)

Självklart får du vara med & grattis :)
  • rosii

Dra mig baklänges vad jag är trött & fryser hela tiden. Jag sover inte dåligt heller, sover bra & mkt men är så trött iaf. Fryyyyyser som en dåre. Är så trött & frusen att jag inte orkar göra ett skit. Ligger bara på soffan under duntäcket. Sååå jobbigt!!

• rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 11:23:01 följande:
    Hej,

Jag har en liten fråga till alla er med illamående. Hur hanterar ni det? Jag har absolut inte så illa att jag tror att jag kommer att få någon medicin utskriven (ska på inskrivningssamtal först om en och en halv vecka dessutom). Men det börjar bli svårt att hålla humöret uppe eftersom jag mår pyton hela tiden. Dessutom rapar jag jättemycket, är det någon annan som gör det? Sen så känns det också som om att jag "har någonting i halsen" hela tiden, men det försvinner inte. Skumt värre!

Jag sitter och toktuggar tuggummi, det är typ det som hjälper bäst just nu. Också skönt att vara på jobbet, det är faktiskt lättare när man tvingas tänka på annat. I helgen, då jag var ledig, var det inte alls kul.

Sen så undrar jag också, jag går runt med konstant huvudvärd, nästan lite småfeber. Vilka värktabletter får man ta när man är gravid?         

Usch, kände att detta blev ett klagande inlägg... men eftersom vi inte har berättat till någon så kan jag ju inte direkt gå och klaga och berätta för alla hur jag mår. Då kommer de ju fatta. Aja, det var skönt att skriva av sig lite.... tack :)

Tuggar du mycket tuggummi sväljer man mycket luft kanske därför du rapar. Upplever samma :)
  • rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 14:34:41 följande:
    Aha, det kanske beror på det :) Aja, men då får det vara så. För utan tuggummina överlever jag nog inte illamåendet ;)

Haha absolut, jag tuggar ist för att röka/snusa. :)
  • rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 14:34:41 följande:
    Aha, det kanske beror på det :) Aja, men då får det vara så. För utan tuggummina överlever jag nog inte illamåendet ;)

Haha absolut, jag tuggar ist för att röka/snusa. :)
  • rosii
    honey1 skrev 2013-10-14 14:02:10 följande:
    Jag mår förjävligt dåligt hela jävla tiden. Hatar det här. Förstår inte varför jag mår mer illa denna gång?? Det sägs ju att man mår mer illa med tjejer men har redan en tjej och hon fick mig bara att bli åksjuk och illamående om jag inte åt ordentligt... Men det här... Det är så jag tror att det är tvillingar.

Eller har ni mått sämre med killar än tjejer?

Jag har väldigt svårt att tro på såna där myter, är säkert kul att spekulera men allt beror på tillfälligheter :) jag mådde inte illa, inte de minsta med dottern. Samma som de där med att man föder tidigare med andra barnet i jämförelse med första. Bara tillfälligheter. Haha fru mutter idag :) !!
  • rosii

Nä min svullnad tycker jag ha gett med sig, bara lite svullen nu. 6+3 idag :) hade behövt att kolla omkring i stan för vul. När ska man göra sånt? Kan jag vänta till v 12?

Dagens positiva: inskrivningssamtal på mvc

Svar på tråden Bf Juni 2014