Inlägg från: GrabbarnaOchJag |Visa alla inlägg
  • GrabbarnaOchJag

Bf Juni 2014

Någon mer som är yr?? när jag reser mig upp så snurrar det i huvudet..

jag har bra HB och blodtrycket är bra! 

• GrabbarnaOchJag

jag har fått en ny tid för rul nu, den 13/1 då är jag i vecka 18+5. :) Skönt att få det tidigare! 

Min mage växer så det knakar.. men det är ju tredje barnet.. Fast jag är ju snart i vecka 14 (i morgon). 

Börjar bli så sjukt trött på att må illa.. :( Känns nästan som att det är en bubbla i magen som spänner och jag måste spy för att bli av med den.. :P och jag har ingen aptit!

• GrabbarnaOchJag
    Rebecca 551 skrev 2013-12-03 08:59:21 följande:

Hur mådde du vid dina andra graviditeter? Mådde du illa då med? Antar att du har tre pojkar med tanke på ditt alias.

Jag mådde bra i min förra graviditet, men nu mår jag skit. Fortfarande illa fast att jag är i v.14.
    jag har två pojkar.. :) får se vad det blir denna gång. :)

jag mådde sämre förra graviditeterna.. då kräktes jag också upp ALLT jag åt.. nu spyr jag mest när jag är hungrig och på morgonen.. inte ens varje dag.. 

då hade jag också fler "krämpor" som finnar, värre halsbränna och annat kul.. nu är det mest bara illamående som stör.. men det räcker. :P haha.

jag spydde till vecka 25 med första.. vecka 20 med andra.. och hoppas att det blir ännu tidigare denna gång!! 

får se.

Hoppas att ditt släpper snart!! Det ÄR ju så sjukt handikappande.. har du nån medicin? jag har lergigan comp.
  • GrabbarnaOchJag

jag misstänker en tjej eftersom att denna graviditet är så olik de andra.. men det behöver ju inte vara någon skillnad.. :) 

• GrabbarnaOchJag

jag har stått still i vikt.. vilket känns lite skumt med tanke på att jag äter så lite! Men jag oroar mig inte.. 

Första graviditeten gick jag upp 10 kg och ner 14 direkt efter.. andra vägde jag typ 3 kg mindre när jag var höggravid än vad jag gjorde när jag BLEV gravid.. (gick alltså NER 12 kg under graviditeten) så jag tänker inte så mycket på vikten eftersom att jag har rätt så bra erfarenheter av det :) 

• GrabbarnaOchJag

Äntligen andra trimestern!! :) 

vecka 15 idag och jag mår mycket bättre.. (förkyld men annars så.. hehe) 

Helt overklig graviditet.. började kräkas i vecka 9 och har nu inte spytt på en vecka.. alltså 5 veckor av kräk.. det är ju INGENTING!! med mina pojkar spydde jag ju från vecka 7 till 20 respektive 25... så även om jag ännu inte mår riktigt på topp och inte riktigt ha aptit ännu så är jag förvånad!! 

Magen växer så det knakar, verkligen! Putar rakt ut.. det förvånar mig också.. haha. Fast jag har ju visserligen gått ner nästan 20 kg i jämförelse med dom andra gångerna och det är 3.de gången! såklart magen syns mer då. 

Har alla kommit över vecka 12 snart?? :) 

• GrabbarnaOchJag

jag känner av bebisen rätt så ofta.. :) har gjort det i ett par veckor men det blir tydligare rörelser nu.. från sprattel/bubbel till nästan små puffar nu.. det är skönt att få små hälsningar där inifrån.. =) 

jag är så sjukt förkyld... :P

• GrabbarnaOchJag
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 16:14:15 följande:
    Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(
    min är inte heller jättehård.. mest när jag får sammandragningar.. går in i vecka 18 på onsdag.

Är det första barnet?? för mig är det tredje.. med första tog det jättelång tid! 

jag har lyssnat på hjärtat med sån där doppler från clearblue och det lugnar mycket!
  • GrabbarnaOchJag
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 17:14:20 följande:
    Jag har inga sammandragnigar alls. Känner liksom INGENTING... Såg det lilla livet på KUB i vecka 13 med hjärtat som slog och allt. Börjar tro att något är fel...
    nej nej, oroa dig inte! är det första barnet är det inte konstigt ALLS.. med mitt första så kom sammandragningarna sent i graviditeten och magen kom i vecka 23 kanske.. :)
  • GrabbarnaOchJag

Kände nyss den första rejäla sparken och hade sån tur att min sambo höll handen på magen precis då så vi fick uppleva det tillsammans... :) Härlig känsla! 

• GrabbarnaOchJag
    Tessissen skrev 2014-01-23 15:16:24 följande:
    Är det någon mer än jag som ska göra planerat snitt? Jag hade en jättetuff första förlossning med min idag snart femårige son, så av den anledningen blir det snitt denna gång. Erfarenheter?
    jag har gjort planerat snitt båda gångerna.. smidigt :)
  • GrabbarnaOchJag

upplever ni också att sparkarna känns mindre från utsidan?? min sambo känner sällan några sparkar längre.. :P

Inuti känns det ännu men inte lika "spattigt" utan mer bara vändningar och stora rörelser.

vecka 29

• GrabbarnaOchJag

hur gör pappan för att få ut sina 10 dagar egentligen?? min sambo kommer att vara pappaledig från början typ.. några dagar i veckan.. men han står det ju inget om nånstans.

• GrabbarnaOchJag
    nikka skrev 2014-04-04 14:34:14 följande:
    Han ringer antingen till försäkringskassan och anmäler eller så går han in på deras hemsida och anmäler det där.

Kommer han att plocka dagar direkt från erat "nya" barn eller har ni dagar sparade sen förut med något annat barn?
    För det är så att han inte kan ta ut dagar förräns han är registrerad som pappa. Så ett tips är att göra iordning faderskapspappren nu direkt så behövs det bara en lite komplettering när barnet är fött. För då går det allt mycket fortare om ni vill börja dela på dagarna direkt.
    ok, tack! Det är hans första barn så det finns inget registrerat ännu.. får lösa det :) Han kommer ta ut fredag-söndag från första början. 
  • GrabbarnaOchJag
    honey1 skrev 2014-05-21 14:05:16 följande:
    Var på auroramöte i V 33. Hon lät som om det var omöjligt att bli beviljad snitt om man haft en bra förlossning innan, vilket jag haft. Sen väntade jag på att dem skulle ringa om ett nytt möte men istället så ringde hon två veckor efter och sa att jag blir beviljad snitt utan fler möten eller träff med läkare. Nu snittas jag på måndag :D
    jag snittas också på måndag :)
Svar på tråden Bf Juni 2014