• Sickan12

Bf Juni 2014

Zwoom skrev 2013-11-21 08:20:07 följande:
    Känner mig inte direkt gravid längre faktist. Symtomen har börjat klinga av allt mer vilket oroar mig fruktansvärt då det är så det börjat förr med alla mina MF.... Ska på UL igen den 27:e Nov nu och hoppas nnerligt att pyret i magen verkligen lever och mår bra och frodas som det ska.  
    My family makes me the happiest mom / wife

Jag känner likadant, är i vecka 12. UL i januari!
  • Sickan12
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:
    Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning... Stort lycka till och jag håller tummarna för er!! Kram*

Fy :( Om jag var du skulle jag åka till närmsta gynakut och få en koll. Det gjorde jag, tycker inte man ska acceptera att "vänta och se" (om du inte själv vill det såklart). Kram på dig!
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-11-29 11:26:03 följande:
    H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen! Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.

Då har vi samma bf :)
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-11-30 21:09:18 följande:
    Idag har vi berättat för blivande farmor och farfar. Deras första barnbarn så det var extra kul att få berätta. Imorgon ska mormor och morfar få veta. De har flera barnbarn sedan förut, men de blir nog glada ändå :) 12+5 idag och ett positivt ultraljud så då känns det lugnt att berätta. Hur tänker ni andra? Någon som klarar att spara till jul?

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, på jobbet och så. Jag har inte berättat för mina vänner än.
  • Sickan12
    Hallonmjölk skrev 2013-12-07 06:34:18 följande:
    Har börjat drömma mycket mardrömmar. Inatt så va det en katt som anföll mig. Och jag pratar och grejar i sömnen så jag både väckte karln och hunden

Drömmer också mycket konstigt nu! Ofta om sambon, att han är otrogen, gör slut osv.
  • Sickan12

F*n vad jag oroar mig nu! Plötsligt är det ömma i brösten som bortblåst, precis som det blev vid mitt tidigare missfall :(. Har ju inte haft någon blödning, men blir ändå galen av oro. Funderar nästan på att åka till gyn och "överdriva" för att få se om hen lever... Fräckt att göra så, jag vet, men åhh :(. Är i vecka 14+5. Kan ju vara normalt att symtom försvinner, eller inte...

• Sickan12
    Tizi skrev 2013-12-07 15:30:50 följande:
    Jag har heller inga symtom kvar. Inget illamående eller ömma bröst som innan. Berättade det för min bm på inskrivningen i torsdags v14 och då fick jag lyssna på bebisens hjärta så det var skönt! Allt är säkert bra ska du se!! Det är väl spökveckorna nu innan rul!

Tack! Ska försöka lugna mig. Ska till bm om 2 veckor. Får lita på att allt är okej så länge jag inte blöder!
  • Sickan12
    Frozen skrev 2013-12-07 15:28:12 följande:
    Sickan, mina bröst kan ena dagen kännas tunga, svullna och klia till att nästa dag känns "slappa" och inte det minsta svullna. Och det är nu du närmar dig spökveckorna när alla symtom minskar vilket är helt naturligt. Men jag förstår din oro helt, i min förra graviditet hade jag ett illamående som försvann som i ett trollslag över en natt. Det kom tillbaka efter 2 dagar och allt var normalt, sen försvann det mer successivt. 

Tack för svaret! Ska försöka lugna mig :)
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-12-07 18:32:52 följande:
    Sickan: Det enda du kan göra är att försöka sluta oroa dig. Risken för missfall efter vecka 12 är så väldigt liten. Tänk på att bebisen mår bäst av att du är lugn och att försöka vara lugn är det enda du kan göra. Resten sköter kroppen. Enklare sagt än gjort, jag vet, men det är iallafall mitt mantra.

Jo jag vet. Tänker nog mer på MA.
  • Sickan12
    bonden skrev 2013-12-07 18:52:56 följande:
    Vad står MA för?

Missed abortion. Att fostret dör men att kroppen inte "märker" något (förr eller senare märks det naturligtvis).
Svar på tråden Bf Juni 2014