Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Bf Juni 2014

Det är ju klart att det är bra att kroppen kan rensa ut det dåliga själv, men oavsett så är det ju mitt barn om det nu är mf i mitt fall. Besvikelsen är ju enorm ändå

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    EQ85 skrev 2013-10-06 20:38:14 följande:
    Ett plus är inte bara ett streck på en sticka.
    I samma.sekund som.pluset är där, då ändras hela livet. Tankar om.att det finns ngn liten bebis dör inne, vem e du, vilka kläder ska du ha, färg på rummet, första synen av dig vid förlossningen, första krypstegen, lära sig gå, första skoldagen.... Allt ändras.
    Och om man förlorar det fylls man av ett mörkt tomrum som är så tufft
    Men.
    Man kommer ur det, oftast när graviditeten efter går som den ska.

Skickar en stor styrkekram till alla där det ej gick som det skulle.
    <3
    exakt! Hur barnen ska reagera över att få ett syskon till, hela upplevelsen med förlossning osv är något jag längtar efter och ett plus gör det plötsligt som något som kan placeras på en tidslinje och inte bara en diffus dröm
  • Phlippan87
    Skattkistan skrev 2013-10-07 08:02:48 följande:
    Har vaknat varje timme hela natten av halsbränna. Någon mer som har problem med det? Kände inget alls förra graviditeten så detta känns ju lite surt minst sagt.....
    Galive var min bästa vän förra graviditeten, tabletterna då och inte flytande Den flytande smakade skit!
  • Phlippan87

Fattar fortfarande inte vad som pågår i min kropp men ännu svagare test tyder på att det är mf, dock fortfarande ingen direkt blödning, lite strimmig flytning vid ena toabesöket igår men inget alls ännu idag

• Phlippan87
    DevilsDaughter skrev 2013-10-07 08:24:14 följande:
    Philippan: Vad konstigt.. När jag väntade min trea så blödde jag till och från från v5-6 till v 9 ungefär och det var ibland en hel del blod och ibland bara lite rosa. Jag tänkte aldrig på att testa med graviditetstest då.. Men graviditeten fortsatte iaf sen. Har du några kramper också?
    inte mer än när jag haft molvärk i tidigare graviditeter. Pratat med bm nu som tycker jag ska avvakta en vecka och testa igen. Lite blodblandade flytningar är inte alls konstigt enligt div. sidor och även om blödningen fortsätter så det kommer bruna flytningar dagen efter så är det fullständigt normalt och i de allra flesta fall ofarligt. Fortsätter hoppas på det bästa och så länge jag inte får ont eller börjar blöda så ser jag mig själv som gravid iaf
  • Phlippan87

bm frågade om jag kände mig gravid, och det gör jag ju, inte jätte men det kan nog vara hjärnspöken eftersom jag får så svaga tester, jag har ju symptom fortfarande iaf

• Phlippan87
    EQ85 skrev 2013-10-07 10:06:24 följande:
    suck. ringde o skulle boka vul. trodde jag kunde göra det runt v 8-9 som sist. nää. de gör inte förrän efter v 10 nu. så de hade tid då jag är i v 11...
    känns inte så lönt egentligen. då är d 6v till RUL..

så sent gör de väl inte ens vul utan vanligt ul?
  • Phlippan87
    EQ85 skrev 2013-10-07 10:13:58 följande:
    eller hur?! det är dessutom en manlig. i krisfall så som på KK eller förlossningen bryr jag mig inte.
    men såhär vill jag helst ha kvinnlig.
    haft en manlig gyn som  sa att en undersökning/biopsi inte skulle kännas ngt, men satt med grym smärta i 2 h efteråt.
    sedan dess är jag lite anti..  
    du har rätt att kräva en kvinnlig, alternativt att en kvinnlig sköterska är med hela tiden
  • Phlippan87

tycker ockå vi är lite väl restriktiva i Sverige. Att gå nästan halva graviditeten och kanske upptäcka ma som skett redan kring v.6 kan verkligen inte vara kul, när man skulle kunna upptäcka det 6-10 veckor tidigare

• Phlippan87
    Solan2011 skrev 2013-10-07 12:55:55 följande:
    Om jag tog cb digital test på Bim borde det väl stå 1-2 veckor? På min stod det 2-3 veckor.... Vad ska jag tro?
    Att jag gått längre utan att veta??
    Mysko!
    1-2 och 2-3 är ju väldigt lika. mängden hCG varierar ju från graviditet till graviditet
  • Phlippan87
    Lotta 84 skrev 2013-10-07 14:49:40 följande:
    Jag har varit på vul idag. Och jag kan knappt fatta det, men mitt lilla frö bor kvar, trots en kraftig och en lite mindre blödning. :D allt såg bra ut och hjärtat slog.
    Jag är så himla lycklig (och illamående som tog kraft i helgen) just nu.
    härligt. Hoppas jag kan få liknande besked om någon vecka
  • Phlippan87

tar bort mig från bf-listan och lämnar er här nu, blöder rejält nu så med största sannolikhet blev det mf för oss. Lycka till alla

• Phlippan87
    Lotta 84 skrev 2013-10-08 06:09:58 följande:
    Vad tråkigt! Har du ont också?
    ingen smärta alls, så jag blir inte klok på detta. Smyger mig kvar här lite ändå för jag är verkligen osäker på om det är mf-blödning eller bara en ofarlig blödning. Sparsammare än min vanliga mens, ingen smärta, helt klumpfritt...
  • Phlippan87
    EQ85 skrev 2013-10-08 16:10:00 följande:
    Låter inte som mf.
    Min sambos syster blödde asmkt men hennes barn.mådde fint. Hoppas der e så för dig med.
    ska nog kontakta gynakuten på Danderyd imorgon tror jag, så får de avgöra om de vill kolla upp det eller om de anser att det är mf
  • Phlippan87
    Lotta 84 skrev 2013-10-08 19:15:11 följande:
    Gör de! Eller en privat gynekolog. De gjorde jag, kostade visserligen 300kr men de va värt varenda krona.
    har frikort pga strulande handled och knä så det bör också täckas av det, eller hur? Har mailat sjukvårdsupplysningen nu så får vi se vad de säger till att börja med. Om inget förändras åker jag nog till Danderyd imorgon, alternativt husläkarmottagningen här som har gynmottagning. De kan ju kanske kolla och se om de ser vart blödningen kommer ifrån
Svar på tråden Bf Juni 2014