• rosii

Bf Juni 2014

Fick bakläxa från min bm idag, mera motion. Fybubblan så tråkigt, är ju jämt trött haha. Ska tillbaka om 3 veckor igen, är då i 9+3. Hon gillade inte heller att jag äter lchf (dock ej strikt nu), fast hon frågade även vad det var så hon visste eg inte vad hon pratade om?

• rosii

Nä inte hjälper sömn heller här. Sover lediga dagar i snitt 9h/natt & vaknar dötrött. När jag vakar på natt sover jag 12-13h, vaknar trött även då! Skulle ALDRIG fixa att jobba ett vanligt 7-16 jobb, skulle seriöst somna överallt :) var en plåga imorse när jag satt klockan att ringa 8, snoozade rätt länge. Hoppas det vänder snart.

• rosii

Lokesmammi det är helt ok att äta! Du kan vara lugn ;) Jag mår faktiskt inte illa alls, inte nått! Har (än!) Inte fått avsmak för lchf. Läst många som fått det dock. Men jag hoppas på att kunna käka lchf hela grav då min mage är totalt trasig av kolisar.

• rosii

1358 inlägg just nu, hur många inlägg landar vi på innan juni är slut? haha!

• rosii
    RaraS skrev 2013-10-16 08:30:19 följande:
    Tack för peppningen! Och grattis till dig att du är gravid igen, så snart efter operation! Jag har ju haft turen att ha en normal graviditet efter X:et och har en liten dotter och kommer ihåg hur nervöst det var efter operation och man undrade om man någonsin skulle lyckas bli gravid!

Denna gången känns som "bonus". Känns overkligt att jag är gravid igen och om allt går bra få två barn! Det trodde jag aldrig när man låg där på operationsbordet och skulle operera bort äggledare...

Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig nästa vecka på VUL! Jag ska ringa och boka tid på måndag, då är jag i vecka 5+0...men som sagt, får jag inget VUL så ringer jag privatkliniken som finns här i stan. Bor i Luleå och så det finns inte jättemånga alternativ! 
    Jag bor också i luleå! Vart ska jag ringa för privat vul? 
  • rosii

Bm tyckte ju att jag skulle försöka promenera varje dag. Har inte velat vara ute varje dag eftersom att jag känner av fogarna redan. Har inte sagt något åt henne om det. Var mig ut på prommis igår och givetvis har jag ont i fogarna idag. Det är jävligt lindrigt nu jämnfört med förra grav, då jag gick på kryckor i 11-12 veckor! Trodde aldrig jag skulle få problem med fogarna redan i v 7. 

• rosii
    RaraS skrev 2013-10-16 10:52:17 följande:
    Kul med fler här i stan i tråden!

Sist jag var gravid gick jag till Sensia. De har gynekologer. Kan tillägga att jag var lite nervig förra graviditeten? (kanske inte så konstigt när min allra första graviditet slutade med akutoperation på Sunderbyns sjukhus pga inre blödningar i buken.)

Så förra graviditeten var jag på tidiga VUL på Sunderbyn i vecka 5 och 7. Sedan blev min man tvungen att åka iväg tio veckor på jobb när jag var i vecka 9  tom vecka 19 så då blev jag nojig hemma och ringde Sensia och sa att jag var nojig och ville kolla att allt var ok och jajamen, fick en tid direkt. Då var jag i vecka 12. Kostade typ 300 kr då.

Denna graviditeten känner jag mig lugnare (i alla fall hittills). Ska se till att få ett VUL i vecka 6-7 bara för att se att embryot sitter rätt...vill inte råka ut för någon akut operation igen!

Okej! Tänkte jag skulle göra ett vul kring v 10-13 nån gång. Men jag har ingen direkt oro, utan vill bara göra det för att se att det inte är ma. Lite oro finns, men inget jag ältar varje dag.
  • rosii

Mammasusan; hoppas det inte är något mf, bara rester! Strumpan123; måste kännas bra :) finns det någon tabell som visar hur mkt hcg man har när det blir 3+? Har det blivit många test? Dom där är ju rätt dyra :)

• rosii
    mammasusan skrev 2013-10-16 18:39:24 följande:
    Lämnar tråden & gruppen på fb...har både ont & blöder färskt blod nu

Stor kram till dig, hoppas det tar sig snart igen & att nästa vill stanna!!
  • rosii

Hooa jag har en hemsk halsbränna idag/ikväll. Kännts som att jag ska till å spy av uppstötningarna! Gavisconet ligger orörd i medicin skåpet. Såååå äckligt! !!! :(

Svar på tråden Bf Juni 2014