Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

Bf Juni 2014

Vaknade för andra natten i rad med en fruktansvärd smärta i ryggen under revbenen på höger sida. En smärta så man gråter. Trodde först att nu dör liten därinne eller någonting för en sån smärta har jag aaaldrig varit med om innan. Men har känt sparkar efteråt! Fick tid hos läkare idag och ska kolla upp diverse saker de ville utreda. Är så nervös att något är fel :( ont så är jag nervös för vad det annars ska vara. Fy tusan!!

• smålandsjänta
    Sickan12 skrev 2014-01-19 17:36:45 följande:

För att han ville att bebisen skulle växa lite mer också. Han sa att om vi hade blivit ditskickade några veckor senare hade det varit bättre. Tror inte min BM kan påverka, men ska nog ringa henne bara för att få prata om min oro i alla fall.

Kan du inte boka ett provat UL och förklara historien där?
  • smålandsjänta

Om en timma har vi RUL! Har inte kunnat sova en blund inatt, både pga nervositet för RUL och första natten i nya huset! Känns så overkligt att vi snart ska se liten, och kanske tillochmed få veta om det är en flicka eller pojke! Samtidigt som man längtar kan mm verkligen inte låta bli att vara livrädd att något ska vara fel. Fy tusan! Åh snart så veeet vi

• smålandsjänta

Vi var en tur till Ullared nu i helgen och nu är nästan allt fixat :O! Vagn köpte vi ju innan vi var där. Så säng, skötbord och madrass är det jag kan komma på som är kvar. Känns som vi är extremt tidiga men jag tycker det är sååå skönt att veta att man har allt nödvändigt. Vill vara 100% ostressad då fet börjar närma sig pga mig fruktansvärda förlossningsrädsla som jag kommer behöva fokusera på. På tal om det, är det någon av er som är rädd? Eller som fött och varit rädd innan ni födde första gången? Hur ska man göra för att inte känna total panik?:(

• smålandsjänta
    Jessica08 skrev 2014-02-14 04:14:07 följande:
    Hej hej. Jag är beräknad till den 23e juni och följer gärna er här :) vet inte om jag kanske skrivit tidigare.
    Jag har visst redan gått upp 10kg sen jag blev gravid, det stör mig dock inte, gick upp 20 totalt med dottern innan och dem försvann väldigt fort efter att hon va ute :)
    Då ska vi ha nästan samtidigt, jag är beräknad att föda 21 Juni. Har precis som du också gått upp ca 10 kg. Är rätt nojig med vikten men känner samtidigt att är det någon gång i livet man ska gå upp i vikt så är det när man väntar barn. Så länge hon mår bra i magen är jag nöjd :)
  • smålandsjänta

Hej tjejer! Jag tänkte höra med er hur ni gör med träning?

Innan jag blev gravid tränade jag ca tre-fyra gånger i veckan och hade precis kommit igång så att det "gick på rutin". Det såg ofta ut så att under en dags träning sprang jag ca 7 km och körde något styrka eller dans-pass efteråt. När jag blev gravid mådde jag väldigt illa och fram tills för två veckor sedan har jag spytt så fort jag ägnat mig åt någon fysisk aktivitet. Alltså promenader har tillochmed gett illamående och kräkningar. Så hela graviditeten har jag suttit stilla och ätit mycket pga annars fått illamående, vilket har resulterat i att jag gått upp 10(!) kg.

Började promenera en halvtimma om dagen för två veckor sedan och sedan en vecka tillbaka kör jag lite benböj och sådär också efter varje promenad för att stärka kroppen. Men jag är såå sugen på att ha lite fler övningar man kan göra hemma, har ni några tips? Har tappat all styrka i kroppen och all kondition med för den delen ... så jag vill ju inte chocka kroppen heller liksom. Åh. Är i vecka 26 förresten.

Hur har ni löst det med träning?

• smålandsjänta
    Rebecca 551 skrev 2014-03-08 19:08:56 följande:
    Jag tränar gravidyoga hemma och det rekommenderar jag mycket. Det finns flera youtube-klipp på övningar man kan utföra hemma. MIn rygg mår mycket bättre efter ett sådant pass.
    Tack! Jag ska definitivt pröva det lite. Dock har jag aldrig varit en yoga-tjej , har tränat lite yoga innan men jag är alldeles för otålig. Haha :P
  • smålandsjänta

Jag gör! Men tror det är mycket för jag dels ligger konstigt om nätterna (slappnar aldrig av för är rädd att råka sova på mage/rygg) och dels för att jag har en annorlunda hållning nu när magen växt. Tror alltså huvudvärken kommer från rygg/nacke. Men bara en teori;)

Skattkistan skrev 2014-03-09 07:32:43 följande:
    Någon mer som dras med hemsk huvudvärk?

Svar på tråden Bf Juni 2014