Inlägg från: Hallonmjölk |Visa alla inlägg
  • Hallonmjölk

Bf Juni 2014

Vecka 12 idag =) tjohoo =) Känns så himla bra!!!!

På måndag ska jag till barnmorskan. Längtar till RUL så mycket att man blir galen hihi.

2 möten idag innan det är dags för kvällsjobb så snart dags att packa ihop och sticka. Så man lär väl vara bra trött ikväll och till råga på allt så ska man upp och jobba imorgon bitti igen. Ingen vila här inte fast man skulle behöva. Men ledig i helgen så får ta igen mig då. Vi har redan adventspyntat nu i helgen som var eftersom barnen inte är hos oss nu till helgen så det är ju redan gjort så behöver inte hålla på och greja med det nu i helgen. Känns skönt.

• Hallonmjölk

Godmorgon!

Idag är det dags för bm besök =) Lite halvt nervös. Va ju många år sen sist =) Men det blir väl lite blodprover och sånt. Hoppas på att man får lyssna på hjärtljuden men antar att det är lite tidigt för det ännu.

• Hallonmjölk

Bm besöket gick jättebra :) bra blodvärde och blodtryck! Känns skönt.

Ska ringa och boka tid till RUL, blir nån gång i mitten på januari.

• Hallonmjölk
    Idag vecka 13 (12+0) 
    195 dagar kvar :) under 200 dagar iaf hehe alltid nåt.
    Känns om om tiden går så fruktansvärt segt.

Får väldigt ont i ryggen efter en hel dag på jobbet. Det är ju tunga lyft och framför allt går vi otroligt mycket på jobbet så bm trodde jag höll på att känna av foglossning.

På torsdag var de läkarrond och då skulle bm prata om mig. Fick ju mitt första barn för tidigt och dom andra 2 höll på att komma för tidigt. Har dessutom sen gjort en operation för att jag har haft cellförändringar. Är orolig för att min livmodershals blivit mer svag.
    Hon sa nåt om att i vissa fall så kan man operera in ett nät som stärker livmodershalsen. Så vi får se vad läkaren säger.
  • Hallonmjölk
    EQ85 skrev 2013-12-04 14:59:51 följande:
    finns väl ett sätt till har jag för mig, att man fädter ett typ gummiband runt om livmoderhalsen. sett på dokumentärer, cerklage heter det tror jag
    Ja nåt sånt. Känns nästan som att jag vill att dom gör nåt. Kommer att gå och oroa jättemycket annars
  • Hallonmjölk

Har börjat drömma mycket mardrömmar. Inatt så va det en katt som anföll mig. Och jag pratar och grejar i sömnen så jag både väckte karln och hunden

• Hallonmjölk

Kände lite bebissprattel! Helt säker. Vecka 13 e jag i så tidigt men kände mitt andra barn väldigt tidigt också!

• Hallonmjölk

Vecka 14 idag :) (13+0)

Byxor börjar bli trånga så måste ta å köpa nya. Tycker bara att mammakläderna som finns är ganska fula.., mycket volanger å sånt. Och det gillar jag inte.

Ska ta och kolla vad man kan hitta på blocket och tradera :)

• Hallonmjölk
    Amalian83 skrev 2013-12-17 21:59:36 följande:
    Jobbigt! Ska du sjukskriva dig? Finns det alternativa arbetsuppgifter?
    Inte än iaf.

Alternativa arbetsuppgifter är inte aktuellt tyvärr. Jobbar i hemtjänsten och oaf på min arbetsplats så tycker dom att om tex det är en arbetsuppgift man inte klarar av så ska man vara sjukskriven. Spelar ingen roll att man klarar av allt annat.
Svar på tråden Bf Juni 2014