• Cakes

Bf Juni 2014

Till er som skriver att ni redan ser gravida ut :) Haha, i vecka 7 svullnade min mage upp något alldeles kopiöst! Det har INTE varit lätt att dölja graviditeten precis ;) Har liksom fått använda mamma-byxor ända sedan dess...

Barnmorskan sa att svullnaden lägger sig säkert i vecka 10-12 och sedan kommer du vara smal igen fram tills magen syns "på riktigt". Idag gick jag in i vecka 14 och är fortfarande lika "tjock"... tror inte att jag kommer bli mindre faktiskt.

Är relativt smal sedan innan, och det är första barnet. Så en rejäl kula (men bara 0,5 kilo upp) på magen i vecka 14 här också.... :)

• Cakes

Hihi, ja det är faktiskt skönt att höra att man inte är ensam! Och ja, mammabyxor är sååå sköna!

• Cakes

Hihi, ja lite! Fast för min del är det mer att jag känner ett starkt behov av att städa ur garderober, förråd och sånt. Känns som jag vill göra plats för bebisen på något sätt :)

• Cakes
    rosii skrev 2013-12-19 19:54:03 följande:
    Usch vad jobbigt med huvudvärk, missfall hörrni :( jag har faktiskt inge huvudvärk alls (peppar peppar). Dock har jag så i fogarna. Den här gången har jag både fram & bak haha suck! Får se om jag hinner få tag på sjukgymnasten på måndag eller om hon tagit julledigt. Behöver verkligen en tid så jag kan köpa/låna tens & stödbälte.
    Hej, vad är tens? Jag har också väldiga problem med fogarna redan och har fått låna ett stödbälte... 
  • Cakes
    rosii skrev 2013-12-20 09:48:28 följande:

Det är en apparat med plattor man fäster på kroppen som ger ut ström eller vad man ska säga. Ovärderlig!
    Aha, bra att veta om det blir värre :) Tack för ditt svar!
  • Cakes
    Sessan4 skrev 2013-12-22 16:39:47 följande:
    Jag kan inte säga helt säkert.. Men ibland när jag sätter mig stilla eller lägger mig, så fladdrar det till nere i magen.. Undrar om det är bebisen som jag känner? Har ni känt något? V 14+5 idag!
    Jag har eventuellt känt också, 15+4 (första barnet). Det har känts när jag legat på mage. Har då fått som en väldigt svag buff inifrån magen, typ som "ey, platta inte till mig". Men jag vet inte, kanske inbillning. Jag har tydligen moderkakan framåt också, så då ska det tydligen ta längre tid ;)
  • Cakes
    Skattkistan skrev 2013-12-26 10:56:51 följande:
    God jul alla blivande mammor! Här har julen varit bra men kräks fortfarande o mår illa i vecka 17. Är så fruktansvärt trött i kroppen efter alla dessa veckor att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Någon mer som också fortfarande kräks?
    Yes, här har du en till (vecka 17, 16+1)! Ja, visst börjar man bli riktigt trött på att inte må bra... vissa dagar får jag verkligen sova hela dagen för att orka med nästkommande dag. Så trötthet, illamående, kräkningar och lite foglossning - det är det som besvärar mig mest just nu. Julafton var riktigt tuff men gick bra ändå :)

Vi får hoppas att det ger med sig snart! God jul på dig också!
  • Cakes

En lite konstig fråga kanske, men känner ni er egen puls tydligt när ni håller på magen? Så fort jag ligger med en eller två händer på magen så dunkar pulsen jättetydligt... är ju inte alls kul, vill ju känna en bebis - inte min egen puls ;)

• Cakes
    claire skrev 2014-01-06 20:20:49 följande:
    Hej allihop! Idag köpte jag mina första mammaleggings. Guud så sköna de är! Köpte även en olja att smörja in mage och bröst med. I v. 16 nu och tänkte berätta på jobbet imorgon. Förövrigt har mina vårtgårdar börjat bli sjukt stora. Mkt gravidgrejir som händer för mig alltså:) Någon som fortfarande kommer i sina gamla kläder? :)
    Haha, jag fick börja med gravidleggins och gravidjeans i vecka 7 :) Men jag var rätt svullen, i vecka 14 gick svullnaden ner och sedan kom bebismagen ;)
  • Cakes
    claire skrev 2014-01-06 20:23:54 följande:

Jag kan skriva under på det! Tror att det är vanligt efterson blodvolymen ökat i oss. Så mellan nu och bebis börjar sparka på riktigt så kan det nog vara så att man känner puls i/på magen..
    Ja, jag tänkte också att det kunde bero på den ökade blodvolymen. Pulsen stiger ju i höjden av att till exempel gå upp för en liten trappa, haha! Ja men skönt ändå, att det inte bara var jag :) Haha, man känner sig ju lite konstig när man säger till mannen att "hallå, jag känner pulsen i magen"! :)
Svar på tråden Bf Juni 2014