Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

jamka: Vi gjorde KUB med sista barnet (inte de andra två barnen), visste inte ens att det fanns då. När vi gjorde KUB så fick vi siffrorna 1:1500 vilket gjorde oss ganska oroliga, dels för att siffrorna var sämre än om vi enbart skulle gå på min ålder, dels för att alla på familjeliv (liknande tråd som denna) fick så mkt bättre siffror 1:10000-1:15000.. Så vi blev INTE lugnare av KUB.
    Vi känner att kan vi förhindra eller minska risken för att få ett barn med kromosomfel så vill vi göra det. Innan jag blev gravid hade vi bestämt oss för att försöka få igenom att få göra ett fostervattensprov utan att först göra KUB, eller att iaf få en remiss så vi kan göra det privat. Men nu med liten i magen så känner jag att jag inte riktigt vill riskera missfallsrisken, lätt att säga innan liksom..
    Så nu har vi bokat in ett privat KUB och samtidigt ska vi försöka få igenom att få göra ett KUB här, ska till läkaren på onsdag för att försöka få igenom det. Får vi göra KUB här så ska vi avboka det privata och istället boka in ett extra RUL privat där de gör en extra noggrann undersökning av alla organ och kollar efter avvikelser osv.. Då är man ju ändå hyfsat garderad känns det som.. Känns iaf som en bra plan för oss och vi har funderat mkt på detta.

• DevilsDaughter

jamka: Ne, det beror på lite hur man tänker. Just då funderade jag på vad det va som gjorde att jag fick 1:1500 när  bara min ålder låg på lägre risk än så, det var alltså något som höjde risken och sen jämförde jag mina siffror med andras som fick mkt mkt risk än mig.. Kanske fel sätt att se på det, men är man orolig kan man lätt vända det till något negativt..

• DevilsDaughter

Har också 16 juni! Hoppas det inte blir precis på födelsedagen då! Jag ligger också nära min födelsedan, fyller år 16 juli.. Förra gången blev jag igångsatt när jag gått över 3 veckor och nu sätter de inte igång här längre enbart pga överburenhet så man vet aldrig när den här bebisen kommer att komma ut!

• DevilsDaughter

Jag mår också förjävligt! Mår illa och kräks heeela tiden, men de kommer knappt nåt, för jag äter ingenting.. usch.. nu vill jag må bättre!

• DevilsDaughter

zwoom: Japp det kan man absolut! 

Sickan: Antagligen va de bara en släng av lågt blodtryck och plusen gick nog upp för att du blev rädd kanske? Tror inte att det har med något missfall att göra iaf! Men bra att du vilar dig å kontaktar BM! 

• DevilsDaughter

grabbarna och jag: Har hört av flera att just mcdonalds brukar kunna funka när man har svårt att äta.. Dock utnyttjade jag det för mkt i början när jag hade svagt illamående och kan inte äta det längre :( Jag lyckas komma in i den där cirkeln hela tiden bara för att jag inte vågar äta innan eller på jobbet för att jag är rädd för att kräkas där. Jag har inte fått behålla någonting varken igår eller idag och det är inte heller mkt jag har försökt äta:( Dock har jag fått för mig att jag ska äta billys panpizza ikväll när ungarna lagt sig, får se hur de går när man fastat i två dar!

Svar på tråden Bf Juni 2014