Inlägg från: Skattkistan |Visa alla inlägg
  • Skattkistan

Bf Juni 2014

Cakes skrev 2014-02-05 07:09:47 följande:

Yes, några gånger i veckan typ sedan vecka 15. Helskumt för har det ALDRIG i vanliga fall! BM sa precis som Hundtok sa, känsliga slemhinnor och ökad blodmängd!

Om det är något jag lärt mig under graviditeten, så är det att - kroppen är för jävla konstig! :)
    Samma här! Har aldrig haft näsblod förut och nu kommer det massor flera gånger i veckan. Trodde först det berodde på stress men då vet jag att det är ok! Jag som hade lagt undan tampongerna har fått lägga i dem i väskan igen :(
  • Skattkistan
    Sickan12 skrev 2014-02-08 06:48:33 följande:

Vecka 23 och illamåendet tycks ha kommit tillbaka. Det värsta är dock min dj*vulska klåda på hela kroppen, främst benen. Har kliat mig blodig! BM på onsdag, måste be om att få levervärdena kollade så att sånt kan uteslutas. Igår var vi äntligen, efter 3 veckors väntan, på nytt ultraljud och fick den här gången hjärtat "godkänt" utan anmärkning :). Sååå skönt!

Vad skönt att allt såg bra ut!

Här mås det också illa fortfarande men kräks inte lika ofta tack och lov. Igår var jag och brände några kärl i näsan pga mina häftiga näsblod den sista tiden så nu hoppas jag att det upphör!

Hur mycket har ni andra gått upp i vikt?
  • Skattkistan

Så olika det kan vara! Jag är snarare orolig för att jag inte går upp i vikt!! I min förra graviditet startade jag på 61 kg och slutade på 73. Därefter gick jag ner till 57 när jag ammade. Denna gången har jag då startat på 57 och är nu i vecka 24 uppe på 59. Så jag blir stressad över att gå ner till typ 53 när jag ammar nästa gång o då blir jag bara skinn och ben :(

• Skattkistan

Vi använde den funktionen massor! Vi bor en bit från stan och när vi hade ärenden så var det så smidigt att bara sätta babyskyddet på schassit så vi slapp bära runt på det om vi skulle till några olika affärer! Dessutom kunde lilleman sova sig igenom hela stadsbesöket! Toppen om ni frågar mig!

• Skattkistan
    Jessica08 skrev 2014-03-09 20:33:47 följande:

Skattkistan: ja denna huvudvärk är hemsk!

Tar du också alvedon dagligen? Ibland hjälper det inte ens med tabletter så jag förstår inte vad detta beror på.. Mitt sitter som ett band över hela pannan och tinningarna pulserar. Har aldrig någonsin haft huvudvärk förut men nu vet jag minsann vad det innebär!
  • Skattkistan
    Sickan12 skrev 2014-03-13 02:33:43 följande:

Tack för gulliga svar. Idag har jag jobbat. Under eftermiddagen och när jag kom hem på kvällen fick jag så fruktansvärt ont i benen och upp i ryggen att jag bara legat som en invalid och grinat i soffan. Inte kunnat somna än, blir galen!! Måste ringa min bm imorgon. Vet ,inte hur länge till jag orkar jobba heltid på förskola. Det är väl dock omöjligt att bli sjukskriven. Observera min bitterhet, hehe.

Jobbar du också på förskola?! Samma här och fick bittra besked om min graviditetspenning igår :( fick halvtid beviljat men hade räknat med heltid så allt känns så trist nu!! Har du sökt? Hoppas det ordnar upp sig för dig!
  • Skattkistan

Vilken vecka är du i? Jag hade definitivt ringt in. Man känner sin egen kropp bäst och det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!

• Skattkistan

Mitt sitter i vaderna. Jag ska testat era knep och se om det blir bättre!

Någon mer som fortfarande kräks?? Mitt har hållt uppe i 10 veckor för att nu komma tillbaka, såå drygt!

• Skattkistan
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Men åh! Grattis till en liten sessa!
  • Skattkistan
    dimi skrev 2014-05-02 10:29:12 följande:

Vår dotter kom i 33 + 6 till slut, på valborg :) Den aftonen glömmer man ju inte i första taget! Allt gick bra, hon fick lite hjälp med andningen första kvällen, men sedan behövdes det inte längre. Hon har matats med sond första tiden men idag ska vi prova med nappflaska och se hur det går. Vi blir kvar här iaf minst tills ordinarie vecka 35.

Önskar er andra lycka till också och att ni får underbara och friska bebisar :)

Åh grattis till lilla tösen! Vad skönt att allt gick bra! Hur stor var hon?
  • Skattkistan

Jag jobbade min sista dag (på förskola) igår och det känns helt underbart! 1 månad kvar till bf idag!

• Skattkistan
    MissMf skrev 2014-05-28 06:42:24 följande:

Någon mer som e konstant hungrig? Jag blev jättehungrig igår. Åt kvällsmat 2ggr. Brukar klara mig bra till frukost om jag äter sen kvällsmat men har varit så hungrig att jag har mått illa i natt men för trött för att gå upp..

Samma här! Äter som en häst för tillfället, kvällsmat två gånger och bananer mitt i natten. Är så hungrig så jag mår illa på morgonen! hoppas det är ett sätt för kroppen att förbereda sig :)

10 dagar till bf idag och en del av slemproppen gick igår kväll - check! Förra graviditeten satte förlossningen igång några dagar senare så jag hoppas nog lite allt för mycket att det ska bli likadant denna gången..
  • Skattkistan
    honey1 skrev 2014-05-28 09:47:27 följande:

Vad roligt missmf!!

Lille Arvid kom den 26e med planerat ks. Allt gick superbra. 2800 gram och 50 lång. Lite liten men han bygger nog på sig :)

Grattis till lille Arvid! Samma namn som vi har tänkt om vi får en pojke :)
  • Skattkistan

God morgon!

Det var länge sedan jag skrev i tråden nu men jag följer er med spänning varje dag! Idag har jag bf, och inte ett skvatt händer i magen :( det enda jag sysslar med hela dagarna nu är att leta tecken och varje gång jag ställer mig upp hoppas jag att vattnet ska gå. Det är märkligt hur man kan längta så efter smärta. Det blir andra gången för mig och jag tycker nästan det känns mer pirrigt denna gången för nu vet jag hur jädra ont det kommer göra....

Är det någon mer som är riktigt svullen down under så att säga? Hela min fiffi känns helt uppblåst!!!

Lycka till alla mammor!

• Skattkistan

Haft värkar var 8 minut sen 7 i morse så det ska bli spännande om det blir en bebis idag eller om det är falskt alarm! Bf + 1 idag så det är ju på tiden!!

Svar på tråden Bf Juni 2014