Inlägg från: Hallonmjölk |Visa alla inlägg
  • Hallonmjölk

Bf Juni 2014

Köpte en ultraljudsmonitor idag så nyss lyssnade vi på bebis hjärtljud :) åh vad härligt de va att höra!

• Hallonmjölk

Spännande med RUL :) knappt 2 veckor kvar för våran del, den 15 januari ska vi på rul.

Längtar!!!

• Hallonmjölk

Igår kväll så var det full rulle inne i magen =) Kände små buffar flera gånger. Har märkt att det är på kvällarna jag känner mest. Så himla härligt!!
    På onsdag är det dags för rul. Känns som en eveighet och att dagen aldrig kommer. Men så är det väl när man längtar efter något. 
    Ska iaf jobba nu 4 dagar i rad, varav en delad tur så kommer ju ha fullt upp dom här dagarna iaf så förhoppningsvis kommer dagarna gå fort.

• Hallonmjölk

Känner mig lite orolig.

Haft en del sammandragningar igår och idag. 
    Igår så va det säkert på grund av jobbet. Sjukt stressigt så fick i princip springa mellan kunderna.
    Lugnade ner sig när det blev lugnare på jobbet. Kände dock av en sammandragning igår kväll när jag kom hem också.

Sen idag. Ledig idag och har inte gjort nåt ansträngande hemma idag, bara tagit det lugnt. Ändå har jag känt av sammandragningar 2-3 st än så länge. 
    Sedan så när jag var på toaletten så kom det en lång sträng av flytning som var väldigt slemmig. Genomskinlig va den.

Har mailat min barnmorska så får vi se vad hon säger.

Är ju orolig på grund av att mitt första barn är prematur och haft mycket problem med sammandragningar med mina andra 2 barn och dom har varit på väg att komma för tidigt.
    Dock har jag inte känt av sammandragningar så här tidigt nån gång förut.
    Är i 17+5 nu.

• Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-13 14:58:46 följande:
    Hallonmjölk: förstår att du är orolig. Jag har haft mycket sammandragningar redan men är inte orolig eftersom jag trots mkt sammandragningar gått över tiden. Men eftersom du fått tidigt en gång tycker jag att du borde försöka ta det lugnt. Vet att det är svårt då jag också jobbar med kunder och det kan bli riktigt stressigt ibland. Försök ta det lugnt och sätt ditt eget välbefinnande framför kunderna! Har märkt själv när jag stressat mkt att sammandragningarna fortsätter ett tag ändå sen. Dock nu när jag var sjukskriven pga blödning pga lågt sittande moderkaka så märkte jag att sammandragningarna nästan försvann helt.. dock låg och satt jag endast då och gjorde ingenting typ.
    Jo jag vet aju att det inte behöver betyda nåt, men som sagt min första kom för tidigt. När jag kom in till förlossningen på grund av blödning i vecka 31 med henne så va jag öppen 3 cm redan. 
    Sedan så mina andra två har jag fått åka in och stoppa värkarna på så jag kommer nog inte kunna sluta oroa mig.

Mailade ju barnmorskan om detta och hon skrev tillbaka att det är normalt med sammandragningar och med nån enstaka flytning. tyckte att jag skulle avvakta och om det fortsätter så tyckte hon att jag skulle ringa gynmottagningen. 
    har kommit en till sån där slemmig sträng av flytning och ett par sammandragningar till.
    en medans jag skrev det här.
    Vet inte kanske borde ringa 1177...

Har ju också opererat bort en bit av livmodertappen på grund av att jag har haft cellfärändringar så det e ju liksom inte tiptop. Och plus att jag fått 1 barn förtidigt och 2 st som höll på att komma för tidigt.
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-13 15:19:48 följande:
    Opererade du digefter barnen eller innan? Jag är också opererad och under förra graviditeten så fick jag kollas regelbundet pga det så att jag inte öppnade mig för tidigt. Jag tycker att du ska åka in till gynakuten och be dem kolla. Då ser de ju direkt om tappen är påverkad något av sammandragningarna.
    blev op efter dom 3 barn jag har fått. min bm vet om det.
    läste på 1177 nu att kommer det slem eller blod ska man alltid söka akut för det.

www.1177.se/Vastmanland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Sammandragningar-under-graviditet/

så ringer 1177 nu iaf
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-13 15:19:48 följande:
    Opererade du digefter barnen eller innan? Jag är också opererad och under förra graviditeten så fick jag kollas regelbundet pga det så att jag inte öppnade mig för tidigt. Jag tycker att du ska åka in till gynakuten och be dem kolla. Då ser de ju direkt om tappen är påverkad något av sammandragningarna.
    När började dom kolla det på dig, i vilken vecka?
  • Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-13 15:35:33 följande:
    Har för mig det va strax efter v 20, inte innan iaf. Ring 1177, är ganska säker på att de kommer säga till dig att åka in och kolla upp det!
    står i telekö nu
  • Hallonmjölk

Nu har jag pratat klart.

Blev kopplad till gynmottagningen och hon tyckte jag skulle avvakta. Men om det kommer tillbaka och kommer med slemflytningar så ska jag ringa till 1177 igen.
    Annars så sa hon att jag ska be dom kolla när jag ska på ultraljud på onsdag.

• Hallonmjölk
    DevilsDaughter skrev 2014-01-13 16:19:45 följande:
    Ok.. ska du jobba imorgon?
    ja jag ska ju det… 
    jobbar kväll iaf så det brukar vara lite lugnare då. men onsdag iaf ledig när jag ska på rul.
Svar på tråden Bf Juni 2014