• rosii

Bf Juni 2014

Jahaaa, har ni halsbränna? Där har ni boven då :) min klump försvinner när jag rapar, men då kommer det kräk i mun. Pest eller kolera. Ser inte min klump som ett problem då jag får bort den.

• rosii

Okej. Aldrig hört om nå kub av mina barnmorskor, så det är nog inte gratis här iaf. Men iaf.. försöker äta frukt varje dag nu när jag är gravid men min mage reagerar konstigt på frukt, blir gasig & svullen. Min mage är så trasig/sjuk att jag kan inte äta vad som helst. Det är verkligen frustrerande att behöva tänka på vad man äter så man inte hamnar med gaser & magknip bland folk tex jobbet :(

• rosii
    Sickan12 skrev 2013-10-20 21:01:44 följande:
    I Sthlm där jag bor FÅR alla göra kub, men det är ju inget som rekommenderas till yngre mödrar, som jag. Tänker absolut inte göra det. För det första oroar jag mig inte för kromosomavvikelser, för det andra så står man ju bara där med en viss risk/sannolikhet, och ska sedan ta ställning utefter det...

Ursäkta om jag är frågvis haha, men varför rekommenderas kub inte till yngre mödrar?
  • rosii
    honey1 skrev 2013-10-20 21:44:59 följande:
    Jo de var omepraxol jag fick. Mådde inte bättre av det.. Gick bara över en dag och brukar nu bara komma tillbaka i samband med att jag är förkyld eller annat sjuk..

Du som är ts, kan du inte lägga in bf & bild trådarna i ts? :)
  • rosii

Nä fy vad jag har börjat må illa först nu i v 8. Kräks iaf inte. Förstår inte hur jag ska kunna jobba med detta illamående, hur orkar ni?

• rosii

Välkomna alla ny plussade! :)

Mammamumin, vad skönt att kunna vara ledig då med illamående! Jag jobbar natt så medans kunderna sover kan jag ligga & slappa, men inte kul annars att arbeta med en utåtagerande där du ska vara samlad & lugn, inte visa svaghet. & vara illamående, hooa då vill jag bara hem.

• rosii

Jag är så rädd när magen börjar visas. Jag ska behöva gömma magen på jobbet när man eg bara vill visa upp. Jobbar med utåtagerande där fokus kommer hamna på magen om det blir en pressad situation. Bara stressen över dom tankarna gör mig orolig. :( usch det är så mkt negativ energi på jobbet också där man inte kan lita på nån. Jag får väl vara glad att jag faktiskt har en fast tjänst iaf.

Svar på tråden Bf Juni 2014