Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Vi berättade jättetidigt för våra.. Vill att de ska förstå varför jag mår så dåligt.. Vill också kunna prata öppet om det hemma. Lillan som är 2,5 förstår ju inte direkt... Skulle det sen inte bli någon bebis och det inte slutar bra så skulle ju inte hon reflektera över det direkt.. De andra två är väl införstådda i att det är väldigt osäkert såhär tidigt..

• DevilsDaughter

grabbarna och jag: Jag tycker att du ska be om en ny tid! En väldigt viktig anledning till rutinultraljudet är att kunna tidsbestämma graviditeten för att kunna vidta rätt åtgärder om något skulle ske under graviditeten. Man kan inte exakt tidsbestämma så sent. 

smålandsjänta: Jag har fått tre barn och under alla graviditeter har jag spytt varje dag graviditeten ut, hoppas dock fortfarande på att det ska bli annorlunda denna gången och att jag ska må bättre efter v 12 som så många andra.. Det är lätt att tänka att aldrig igen, så har jag tänkt varje gång men man glömmer så lätt hur dåligt man mått.. 

jamka: Hoppas verkligen att det går bra för sig denna gångenHjärta.

• DevilsDaughter

Beklagar Lotta :(

claire: Jag hade det under min förra graviditet, gick med det jättelänge innan jag köpte salva mot det. Ångrade då att jag inte började med salvan tidigare.. Kommer inte ihåg vad den hette men det funkade bra iaf, det blev sakta med säkert bättre.

Hallonmjölk: Låter som att det skulle kunna vara foglossning..

Jag har imorgon gått 11+0, har tid för privat KUB 4 december.. Är lite nervös inför vad man ska se.. Att något ska vara fel.. 

• DevilsDaughter

EQ85: Är det pga ödem som det värker? Så himla tråkigt isf att du ska känna av det så pass mkt redan.. 

Lokesmamma: Befinner mig lite i samma situation.. Jag har jobbat 75% på ett jobb och 25% på ett annat. När jag blev gravid så kände jag att jag inte pallade med 75%jobbet för det var alldeles för stressigt, och jag mår ju som jag gör när jag är gravid.. Så jag sa upp mig.. Står nu kvar med bara 25%jobbet och uppsägningstiden på det andra jobbet går ut nu sista november. Är dock sjukskriven därifrån pga illamåendet..
    Så i början av december måste jag gå till arbetsförmedlingen, vet inte hur det funkar där alls, har aldrig gått där utan har alltid varit obetalt arbetslös när jag valt att vara hemma förut. Men nu vill jag skydda min SGI eftersom jag faktiskt har jobbat heltid så länge nu.. Tror man kan skydda SGI:N på det sättet iaf.. Man ska ju ändå vara ärlig och tror att du har mkt svårare att få ett jobb som gravid, så du behöver nog inte anstränga dig jättemkt för att inte få det om du inte vill ha något... 
    Jag kan tänka mig ett lättare jobb som jag fysiskt klarar av, men förstår inte alls detta med att man måste söka i hela Sverige? HUR tänker de sig då liksom?  De kan väl inte kräva att man flyttar till andra sidan sverige för att jobba när man har hela familjen hemma liksom?

• DevilsDaughter

Vi har också gjort KUB nu, gjorde det igår och det gick fantastiskt bra:) v 12+2 idag och det känns så underbart att allt gått så bra hittills! fick risk på 1:16000-nånting.. Fick reda på också att vi väntar en flicka med en säkerhet på 95%:)) 

• DevilsDaughter

hallonmjölk: Va mysigt!! Jag kände i v 13+0 med sonen, nu är jag i v 12+5 och väntar ivrigt!! Detta är fjärde barnet så det borde inte dröja länge innan jag känner nåt, har dessutom moderkakan i bakvägg..

• DevilsDaughter

sessan: Genom ultraljudet... kub finns inte ens i vår kommun, hur gammal man än är.. Så vi gjorde privat..

principessa: Vad är nub-theory för nåt? 

Zwoom: Han mätte vinkeln på könsknölen (det outvecklade könet), och kollade vinkeln på det mot "rumpnvinkeln" (nu formulerade jag det säkert fel). Om det är i den ena vinkeln så är det flicka och i en annan vinkel pojke, och det stämmer i 95% av fallen enligt en studie som är gjord på bara hans egna undersökningar. Han verkade ganska säker på sin sak då han sa att vi antagligen kommer att få en flicka direkt när han fick upp bilden, innan han ens mätt något.. Dock har vi ju såklart i bakhuvudet att det inte är 100%.. Vi kommer kanske kolla längre fram för att vet säkert..

• DevilsDaughter

marieulrika: Det är jättevanligt att känna så! Både med första barnet och med resten.. Jag kände så under hela graviditeten med första.. Först när dottern kom ut så fattade jag på riktigt att det faktiskt varit en bebis i mig. Jag tyckte att graviditeten kändes så overklig, visst man köpte ju bebiskläder innan bebisen kom osv, men att det faktiskt skulle rymma en bebis i dem hade jag nog aldrig riktigt tänkt..
    Först nu med fjärde barnet så känner jag att jag längtar efter bebisen något otroligt! Nu har jag gjort det många gånger och moderskänslorna satte igång tidigt denna gången.. Med de andra tre barnen har jag inte känt såhär under graviditeten utan först när de kommit ut.. Det är HELT normalt och inget du beöver oroa dig för!

Svar på tråden Bf Juni 2014