Inlägg från: Rebecca 551 |Visa alla inlägg
  • Rebecca 551

Bf juni -14

Jag plussade idag och jag tror att bf är 9-10 juni... Känns lite konstigt. Beskedet har inte sjunkit in än.

• Rebecca 551

Är det någon mer som fått svullen mage? Jag tycker att helt plötsligt har jag fått massor av fett på magen vilket känns sådär. Mina symptom annars är att jag känner av något i magen, lite som mensvärk. Men än så länge är jag inte tröttare än vanligt eller blivit illamående, men det kommer väl...

• Rebecca 551

Jag har börjat må illa sedan i onsdags. Nu måste jag småäta hela tiden och jag klarar inte av att stå och laga mat som köttfärssås, då vill jag gå och kräkas... Hoppas på att illamåendet avtar snart.... men det är troligtvis långt kvar till dess. 

• Rebecca 551
    BF Lista

*Bobbo3 - 2 juni, andra barnet 
    *Incinta -  2 juni, tredje barnet
    *Anna462 - 3 juni, andra barnet

*Snowboard - 6 juni, andra barnet 
    *Rebecca 551 - 7 juni, andra barnet
    *Familjen Rockström- 6 juni, tredje barnet
    Jamka - 16 juni, andra barnet  

*Waris - 17 juni, tredje barnet 
  • Rebecca 551

Ush och fy för illamående. Jag har nu spytt här på morgonkvisten, och beslöt då att stanna hemma och inte gå till jobbet.

Hur brukar ni andra göra? Går ni till jobbet fast att ni har spytt på morgonen? 

• Rebecca 551

Var glada ni som känner er normala. Jag skulle göra allt för att få känna mig normal. Är det bara jag som mår illa och tycker att det är sjukt jobbigt att vara gravid? 

• Rebecca 551
    Snowboard skrev 2013-10-28 20:30:19 följande:

Jo Rebecca här har du en till! Jag mår illa konstant ( även om det svänger lite under dygnet ), jag går på lergigan comp 2 tabl/dag plus ett konstant ätande för att det mildrar en aning. Har dessutom den senaste veckan blivit ashungrig. Idag åt jag två feta middagar och känner mig ändå småhungrig. Detta smältande plus megahunger har resulterat i dels svullnad, viktuppgång och allmän en "jag är tjock fet och ful-känsla. Jävligt opeppande. Blir dessutom förstoppad titt som tätt och är brutalt trött.

Jag jobbar 100% oregelbundna arbetstider med barn och pendlar nära 2 timmar/dag. Pluggar dessutom in en gymnasiekurs 1 kväll i veckan. Har en son på 3 år och en sambo som jobbar oregelbundet som lokis och dessutom varannan helg. Fi fan jag kommer inte att palla detta länge till. Så här är en till som tycker att det är riktigt jobbigt att vara gravid.

(SM i gnällkavalkad :P)
    Jag känner igen mig helt i det du skriver. Det är så konstigt. Trots att jag mår illa hel tiden så äter jag mycket mer än vad jag brukar göra och vill gärna äta ännu mer. Jag kan liksom inte sluta äta. Tror att det beror på att när jag äter så mår jag lite bättre och när jag slutar äta så kommer illamåendet tillbaka. Detta har då också lett till att jag har gått upp i vikt, fått en massa celluiter och känner mig apful. Jag fick en chock när jag tittade på mina lår/ben/mage när jag handlade lite mammakläder igår. Jag är i grunden väldigt mån om mitt utseende och kan verkligen inte försttå hur min kropp kan se ut som den gör. Träna klarar jag absolut inte av att göra då jag genast börjar må mer illa när jag rör på mig. Lugna promenader fungerar men har lyckats hitta undanflykter för de också.

Jag har också en son som är 3 år. Men som tur är jobbar jag bara 80 %. Jag skulle inte klara av att arbeta 100 % i detta tillstånd. 

Jag tycker absolut att du har rätt till att gnälla! Fy farao, det här är det värsta jag har upplevt i mitt liv! 
  • Rebecca 551
    Snowboard skrev 2013-10-29 20:04:53 följande:

Ja det är verkligen nedslående att se kroppen förfalla mitt framför ögonen. Träna, som du säger, är totalt omöjligt vilket ju gör att man mår ännu sämre. Jag är glad för graviditeten men det är kämpigt ändå. Jag vågar inte berätta på jobbet ännu utifall det blir missfall. ( min kompis fick MA för en vecka sedan i v. 11) Så det är bara att bita ihop, men jag gör ett skitdåligt jobb och känner att mina kollegor får göra mer för att jag "slackar". Skulle vilja gå ner på halvtid men det har vi inte råd med... Buhäää :P
    Jag är också glad för graviditeten men kan inte direkt njuta av den, vilket känns värdelöst. Hoppas på att det snart blir bättre. Jag kan må bra nån timme här och där och då njuter jag. Jag har märkt att jag måste gå och lägga mig senast 19.30 annars ligger jag och vrider mig i sängen av illamående. Så himla trist att gå och lägga sig så tidigt bara...
  • Rebecca 551
    ohbaby skrev 2014-02-06 07:07:07 följande:
    Har verkligen lust att smälla till alla dem som kommenterar storleken på min mage. Det var samma förra gången. Alla säger att den är så liten... Men igår var jag och mätte magen för första gången och precis som förra grav. så ligger den mitt på kurvan och är varken liten eller stor. Jag har lång överkropp och är smal så det är väl därför kanske.

Igår kväll träffade jag en vän som sa något om magen, dock inte storleken tack och lov, och jag var tvungen att lite barnsligt berätta om att den ligger mitt på kurvan innan hon skulle kommentera storleken (vilket hon alltid gör). Då säger hon att jag kan få låna hennes vårjacka (grav modell) för denna gången kanske jag behöver en om magen är så mycket större.
    Suck... Förra gången var jag höggravid under vintern och hade den fulaste vinterjackan i stan på mig för att få plats med magen.
    Måste man alltid säga något om storlek på magen oavsett vad man tycker?
    Det var ju en snäll tanke av henne att jag får låna den för jag tror den var svindyr men jag hakar bara upp mig på hennes spydiga kommentarer om storlek som får mig att känna mig lite "fel".

Brukar aldrig bry mig om utseendet men jag känner mig så osnygg som gravid och då blir det inte bättre av kommentarer om utseendet.

Förlåt för min tråkiga ton men bara måste få spy ut lite!!! Sorry;)
    Jag tror att folk tänker att det är en positiv kommentar att säga att du har en liten mage. Jag tror inte att så många skulle gilla att få höra att de har en stor mage. Men visst, det är inte så kul att få kommentarer på ens kropp. Men som sagt så tror jag inte att folk menar illa.
Svar på tråden Bf juni -14