Inlägg från: Kayrine |Visa alla inlägg
  • Kayrine

Bf juni -14

Hej! Tänkte hoppa in här! Bf 18/6 med vårt andra barn, har en son född i augusti 2012. Har mått illa som tusan mellan vecka 7-11, precis likadant som förra gången. Har aldrig kräkts men haft en konstant klump i halsen. Går in i vecka 13 på torsdag, längtar till 12+0! 😄

• Kayrine

Jag mår inte lika illa längre, har däremot foglossning, vilket jag inte hade förrän mot slutet med sonen. Nu kan jag inte gå särskilt snabbt eller långt förrän det drar i skinkorna, ner bak i låren och gör ont i nedre delen av ryggen. Använder nu mitt bälte när jag vet att jag ska gå mycket, vilket hjälper lite...

• Kayrine

Kul med alla RUL, själv är det inte dags för RUL förrän 23/1, är dock bara i v.17+1 än så länge. Kommer ihåg att jag tyckte den här tiden var jobbig förra graviditeten också, man är förbi de "läskiga" veckorna, men känner inte sparkar och ser bara lite extrarund ut. Längtar efter att se bebbe röra sig och efter att få den där tydliga kulan... snart så... ð???

• Kayrine

Bobbo3 - ja, det är fullt ös, så jag är rätt trött på kvällarna. Nästa vecka ska sonen skolas in på förskola så då kanske han börjar sova lite längre på morgonen, man kan ju alltid hoppas! ð???
    Jag tror att det är en pojke i magen, min man tror att det är en flicka. Jag blir glad vad det än är! Älskade att vara gravid förra gången men den här gången har än så länge varit tuff. Mer illamående, foglossning tidigt och nu ryggskott på det. Har blivit bättre de sista veckorna dock, så nu håller jag tummen för lyckat RUL, lite mer mage och mysigare graviditet! ð???

• Kayrine

Bobbo3 - Jag har jobbat sen september och min man har varit hemma med sonen. Nu ska han börja på dagis nästa vecka, spännande!

Om 8 dagar ska jag på RUL, nästa torsdag, längtar efter att se att bebbe lever och mår bra!

Snowboard - har också en son sen innan, så visst vore det kul med en flicka, men jag tror att det är en till pojke för mig med. Hur gammal är din son? Skönt att allt såg bra ut!

• Kayrine

Har glömt att uppdatera er, var på RUL den 23/1 och fick se en pigg liten bebbe som låg och sparkade där inne. Blev flyttad från 18/6 till 20/6 så nu är jag beräknad på midsommarafton.

Var hos BM den 30/1 och tog prover och lyssna på hjärtat, vilket alltid är lika mysigt! Kommer att få träffa en förlossningsläkare vid v30 och diskutera inför förlossningen på grund av hur det gick förra gången.

Hoppas ni andra mår bra och njuter av era graviditeter!

• Kayrine

Vecka 40 idag, 39+0, och bebis blir utplockad på torsdag. Vi firar midsommar på bb!

Grattis till alla som fått!

• Kayrine

Snowboard: det blir planerat ks, har en besvärlig förlossning som slutade med akut ks i bagaget med megastor bebis (5.2kg, 56cm, överburen 16 dagar) och TUL i måndags, 38+2, beräknade den här bebisen till 4kg redan, så blev rekommenderad ks.

När blir du igångsatt? Drygt att gå över tiden så mycket. Vet precis hur det är! Första barnet?

• Kayrine

Grattis Snowboard!

Här kom lilla Junie till världen med planerat snitt igår morse. 4300gram och 53cm lång. Vi firar midsommar på BB idag och mår väldigt bra! ❤️

Svar på tråden Bf juni -14