Inlägg från: Nelly81 |Visa alla inlägg
  • Nelly81

Bf juni -14

Hej alla kommande juni-14 mammor!
    Är det många som fortfarande har problem med illamåendet? Mitt känns bättre men kommer och går fortfarande.
    Känns fortfarande väldigt overkligt att vara gravid efter flera års försök och sedan händer allt väldigt fort, flyttar till ny stad, träffar ny kille och blir gravid på nästan en gång( trodde ju knappt jag kunde bli gravid efter alla utredningar och hormonbehandlingar) Är det nån mer som är förstagångsföräldrer? Vore roligt byta tankar och erfarenheter med er andra som är lika långt gravida  Glad

• Nelly81

Förresten vill gärna komma med på er lista Juni-14 men vet inte riktigt hur jag gör...försökte kopiera texten men gick inget bra. Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig. BF för mig 16 juni-14. Tack på förhand!! Glad

• Nelly81
    evelinareino skrev 2014-01-07 01:53:30 följande:
    Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

Åh så mysigt att känna ett livstecken från magen, själv har jag ej känt nåt ännu. Gravid vecka 19 (18+4) ska på första ultraljud på tisdag. Vi är väldigt nyfikna och skulle gärna vilja veta om pojke eller flicka. Ni som varit på UL är det vanligt att får veta könet? Hört att man måste ringa de innan om man önskat kolla könet då det tar längre tid?! Bor i Göteborg,nån ,mer som bor här eller i närheten?
  • Nelly81
    evelinareino skrev 2014-01-18 17:44:02 följande:

Vi väntar en liten pigg pojke :) Jag frågade hon när hon gjorde ultraljudet om vi kunde få veta kön och det fick vi :) Vi bor i borås, hur gammal är du? :)

Grattis till er pojke!! Vi fick veta att vi till 70 % väntar en liten flicka. Jag är 32 år. Hur gammal är du? Är det ditt första barn?
  • Nelly81
    modesty82 skrev 2014-01-22 01:33:11 följande:
    BF 9/6 med fjärde barnet som till 96% är en liten flicka :) Hur gick det för er fick ni veta vilket kön det var?

Grattis till er dotter! Vi väntar troligtvis en flicka också, var på ultraljus på Östra Sjukhus i Gbg i Tisdags och vågade knappt fråga efter könet då jag läst massa negativt om barnmorskor där som ej vill kolla könet. Men min sköterska gick med på att kolla men sa att det till 70 % är säkert en flicka. Undrar vart de får sina siffror ifrån? 
  • Nelly81

Ja verkar som alla får olika siffror på vilket kön det kan vara. Min kusin som fick sitt tredje barn i höstas blev sagd på RUL att det var en flicka till 92 % men ut kommer en liten grabb så man vet aldrig . Det får bli vad det blir kommer bli lika glad att får bebis ..Är det nån mer som varit mycket sjuk under sin graviditet.? Har åkt på min 3e förkylning på kort tid, är vanligtvis aldrig sjuk och nu fått förkylning från hell, tappade t.o.m rösten i måndags och har hostat som en tok och ont i halsen och snuva på det, feber i ett dygn. Blir ju så orolig att lilla bebis tar skada men enligt min barnmorskemottagningen är det lugnt för barnet, värre för mamman som får nedsatt immunförsvar under graviditet.

• Nelly81
    Mira76 skrev 2014-01-29 12:56:02 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att hänga med i denna tråden! Jag väntar mitt första barn i juni, bf 10/6. En flicka till 95%.. Bor lite söder om Göteborg

VÄlkommen hit och grattis till din bebis! Vart bor du.? Har du mått bra under graviditeten?
  • Nelly81
    Mira76 skrev 2014-01-30 17:50:48 följande:
    Tack Jag har mått väldigt bra fram tills nu, men senaste veckan har jag haft mkt sammandragningar och blivit sjukskriven på halvtid ett par veckor. Livmodertappen är som tur är inte påverkad, men det är ändå obehagligt. Får det mest vid stress och ansträngning, jag jobbar på förskola med 1-2 åringar... Förkylning har jag däremot lyckats undvika..(peppar, peppar..)

Hej! Hoppas du mår bättre! Låter som ett tufft jobb med så små barn när man är gravid.
    Är det vanligt med sammandragningar? Är mitt första barn också.
    Känner du nåt från bebisen? Jag känner konstiga rörelser ibland mera som det bubblar i magen,  väntar ju på att känna mer rörelser från lilla bebis. Bor i Göteborg och flyttar mer söderut tilll helgen nära gränsen till Kungsbacka.
  • Nelly81
    evelinareino skrev 2014-02-04 11:00:16 följande:
    Idag har jag och den blivande pappan fått känna de första sparkarna ~ mäktig känsla måste jag säga! Det bara sprudlar av lycka i min sambos ögon - och jag kan inte annat än att le! (Första barnet - v.23 (22+6) ~ bf 3/6-14)

Åh så underbart känna sparkar! Jag och min kille väntar och väntar på att känna sparkar, har än så länge bara känt små bubbel från magen, är gravid 22+5, BF 17/6 så hoppas känner nåt snart. Är det första barnet för dig?
  • Nelly81
    Mira76 skrev 2014-02-12 17:06:35 följande:

Hej! Det är nog olika hur mycket sammandragningar man har. Det är egentligen livmodern som "tränar" inför förlossningen, och ofarligt om det inte gör ont eller håller i för länge. Jag märker stor skillnad nu när jag jobbar mindre och tar det lugnt.
    Jo jag känner bebisen sparka ganska ofta. Min sambo kan också känna utanpå magen.. Det är mysigt! Du känner nog också snart, i början känns det som bubblor eller små ryckningar.. Kul att du flyttar nära kba! Tillhör du mvc i kba då? Ska du gå på någon föräldragrupp innan förlossningen? Vi har inte riktigt bestämt oss än..min sambo är lite skeptisk till att sitta i grupp och prata förlossning..haha.. Så vi får se.

Mysigt känna bebisen och spännade för din kille också. Jo det känns mer som det spänner och drar nedre delen av magen så antar det är livmodern som tränar som du skriver. Kommer bo precis på gränsen till Kungsbacka så tror jag kommer att tillhöra Göteborg. Går för tillfället i Majorna på barnmorskemott men skulle nog vilja byta till ett ställe närmare där jag bor. Vi har tänkt gå med i föräldrargrupp, hört så mycket positivt från vänner som gått på det och de säger att det kul träffa andra i samma sits...har hört om den hemska förlossningsfilmen man kommer kolla på Förvånad 
Svar på tråden Bf juni -14