Inlägg från: evelinareino |Visa alla inlägg
  • evelinareino

Hej! Jag väntar äntligen mitt första barn och är överlycklig. Är idag i vecka 19 (18+2) ~ enligt första ultraljudet (ett tidigt sådant) blev jag beräknad till 7/6-14. Nu på torsdag (9/1) så ska vi på RUL och jag är SÅÅÅ nervös.. Känt ett fladder i magen ett par veckor nu, men först idag (6/1) på kvällen såg jag hur hela magen rörde på sig - så häftigt 😍 Åh vad jag hoppas att allt är bra med bebis i magen 🌸 Någon mer som bor i Borås? Eller i närområdet?

• evelinareino

Idag är jag SÅ lycklig, för vi har varit på RUL och vi väntar en vacker liten pojke 👶 Hjärtat slog så fint på honom och han rörde sig en massa i magen ❤️❤️❤️ Känns skönt att veta att allt såg bra ut då jag inte känt några sparkar ännu, fick då förklarat för mig att moderkakan ligger uppåt och därför har jag inte känt sparkarna ☺️ Fick även ändrat bf ~ nu väntas han titta ut 3/6 istället för 7/6 ~ alltså är jag nu i v.20 (19+1) istället för V.19 (18+4) - vilket betyder att om 5 dagar så är jag halvvägs in i graviditeten ❤️❤️ Det går så vansinnigt fort ❤️ Älskade lilla pojke, vad vi längtar efter dig ❤️

• evelinareino
    Nelly81 skrev 2014-01-18 10:21:56 följande:
    Åh så mysigt att känna ett livstecken från magen, själv har jag ej känt nåt ännu. Gravid vecka 19 (18+4) ska på första ultraljud på tisdag. Vi är väldigt nyfikna och skulle gärna vilja veta om pojke eller flicka. Ni som varit på UL är det vanligt att får veta könet? Hört att man måste ringa de innan om man önskat kolla könet då det tar längre tid?! Bor i Göteborg,nån ,mer som bor här eller i närheten?

Vi väntar en liten pigg pojke :) Jag frågade hon när hon gjorde ultraljudet om vi kunde få veta kön och det fick vi :) Vi bor i borås, hur gammal är du? :)
  • evelinareino

Idag har jag och den blivande pappan fått känna de första sparkarna ~ mäktig känsla måste jag säga! Det bara sprudlar av lycka i min sambos ögon - och jag kan inte annat än att le! (Första barnet - v.23 (22+6) ~ bf 3/6-14)

Svar på tråden Bf juni -14